Vanmorgen begonnen met de resterende rekenverhalen van vorige les. Net voldoende om voor de zwemles te doen. Eens terug van de zwemles, kwam het hoofddoel van de rekenles naar voor. Een breuk nemen van een getal met een noemer kleiner of gelijk aan tien en tot 100 000. Deze les was verspreid over voor en namiddag. In de namiddag werkten we in de taalschrift rond taalschat en deden we een luistertoets van thema 9 anders wonen. Na het niveaulezen zaten de kinderen nog even samen om de laatste afspraken te maken voor het toneeltje van vrijdag ( materiaal, rolverdeling, ...) Agenda: leren: Rekenen: +,-,x,: tot 10 000 16/01 Muzo: Toneeltje " Mijnheer Top"
18/01 Doen: rekenen: wsb blz 10 15/01 taal: dictee verbeteren 15/01 toetsen tekenen, lezen, liedje !!!
We gaan een klascd maken... Daarom moeten alle kinderen zo snel mogelijk ( lees morgen) hun favoriete liedjes (2) met titel en uitvoerder aan mij bezorgen. Ik zoek de nummers op en brand ze op een cd. Als er vannacht en morgenvroeg sneeuw valt, mogen de kinderen hun pantoffels meebrengen om in de klas aan te doen!!!
Tot morgen allemaal en hopelijk geraken we veilig waar we moeten zijn!!