Deze voormiddag werd het groepje "MMR" door juf Stefanie uit de klas gehaald om nogmaals de leerstof meten en metend rekenen te herhalen. Ze vertelde mij dat sommige pijnpunten te maken hadden met een breuk omzetten naar gewicht, lengte, inhoud ... Voorbeeld: 1/2 kg = .... g 1/4l = .... cl, .... Ook het kloklezen blijft een klassieker. De in de klas gebleven leerlingen werkten samen met mij in de meenemertjes van ons taalschrift. Solidair met de afwezige leerlingen vulden de meeste kinderen de schriften van het werkgroepje ook aan! Dikke pluim hiervoor! Ondertussen was het al speeltijd geweest en werkten we aan de rekenles van vandaag. Deze keer was het cijferend aftrekken met getallen tot 10 000. Ik had de indruk dat dit bij de meeste wel vlot verliep. Nog in dat gedeelte werd de toets taalbeschouwing afgenomen en hadden we nog net de tijd om de begrijpend lezen tekst voor de les in de namiddag te ontvangen. Door de uitreiking van de geschenkjes en tombolalotjes voor de goede verkopers was het pas kwart over één, eer we de klas opnieuw betraden. Onmiddellijk werd er aan de slag gegaan met de tekst en de vragen hierrond ( Reclame was het onderwerp!) Tijdens de WO les konden we gelukkig goed doorwerken en zo het hoofdstuk rond batterijen afsluiten. We hadden het zelfs al over elektrische stroomkringen... Wordt vervolgd. Agenda: leren: rekenen: Meten en metend rekenen 29/11 Meetkunde
30/11 WO: Stroomkring blz 52-54 lezen
29/11 doen: /