Vanochtend werkten de kinderen zelfstandig aan een bundel reken - en taalspelletjes. De rede hiervoor was een overleg tussen de zorgjuf, het CLB en de klasleerkracht. In dit overleg worden een aantal leerlingen met " problemen" besproken en " mogelijke" oplossingen bedacht. Het rekenuur stond dan weer in teken van de toets meten en metend rekenen. Terwijl ik dit schrijf zijn de toetsen van MMR allemaal verbeterd en kan ik stellen dat de meeste leerlingen aanvaardbare tot goede scores hebben gehaald. Wegens het vlot verloop van de rekentoets kon ook de taalschattoets mee in het pakket van de voormiddag. In de namiddag kwam het taalgedeelte. We startten een nieuw thema voor taal, een thema waarin het stripverhaal toch uitvoerig aan bod komt. De eerste les bestond uit een lange luisterles waar verschillende stripfiguren hun opwachting maakten. De rest van de namiddag werd uitgetrokken voor het afnemen van leestesten. De andere kinderen kregen het vervolg van " Kruistocht in spijkerbroek" te bekijken. Agenda: taak: oefenen in werkschrift C 12/06 taal: verbeteren dictee thema 15 15/06 lessen: rekenen: zie rekenbundel 12/06 WO: Machtig, krachtig gesloten boek 12/06 Taal: zie blaadje 12/06 niet vergeten: toetsen, SIS kaart 14/06