Vandaag begonnen met meetkunde. De kinderen kregen drie werkblaadjes met daarop patronen, een tangram en een andere figuur. De laatste twee blaadjes moesten geknipt worden en nadien gebruikt om bepaalde figuren te leggen. De buurvrouw/man controleerde of de figuur juist gelegd was. Ondertussen haalde ik de laatste centjes op voor het kopen van bonnetjes. Iedereen is nu in orde wat de bonnetjes betreft, voor de medische fiches wachten we nog op twee leerlingen. SIS kaarten mogen maar moeten nu nog niet afgegeven worden. ( Uiterste datum staat vermeld in de bundel!) Het eerste blad ging dus over patronen. De kinderen moesten eerst uitleggen wat een patroon juist is en achteraf op hun blaadje verder aanvullen. Ook in de rekenschrift deden ze gelijkaardige oefeningen. Afsluiten deden we de rekenles met herhalingsoefeningen breuken terug te vinden blz 46-47 De resterende tijd van de voormiddag gingen ze turnen bij juffrouw Dorien. De juf vertelde dat ze toetsen had afgenomen. In de namiddag hebben we slechts aan één onderwerp gewerkt. Hoe kerken er uit zien. Er kwam heel wat knip - en plakwerk aan te pas om alles op de juiste plaats en bij elkaar te brengen. Het resultaat is twee werkblaadjes die ze moeten studeren tegen maandag 4 juni. Agenda: taak: rekenen: blz 39-40 enkel de + en -
oefeningen 01/06 blz 28-29 + blz 18 blz 46-47 04/06 lessen: WO: Machtig,
krachtig lezen 01/06 Godsdienst: Hoe ziet een kerk eruit? 04/06 niet vergeten: Agenda
Wegens voortdurend gebabbel hebben de kinderen een extra rekentaak gekregen. Zij moeten blz 18 de twee rekenverhalen in potlood maken tegen morgen.