Vanochtend 10 minuten te laat op school na een 1 uur en 10 minuten onderweg te zijn. Oorzaak een ongeval op de buitenring ter hoogte van Jette. De laatste update die ik hoorde toen ik op school arriveerde was file van in BERTEM tot Jette! Ik denk dat er vandaag veel mensen te laat op hun werk zijn gekomen. Dit voorval betekende niet, dat we er niet keihard gingen invliegen. We begonnen met de tekst rond het gebit. Eerst kwam iedereen aan bod om hier een stukje van te lezen, verder in de les leerden we de tekstjes samen te vatten en te schematiseren. Na de kleine speeltijd kregen onze kids een lesje taalbeschouwing waarin verschillende telefoongesprekken te beluisteren waren en zij moesten zender- boodschap - ontvanger ontdekken. Aansluitend kregen de kinderen dan de toets breuken vergelijken en ordenen en werden de oefeningen van de herhalingsles getallenkennis ( binnenkort grote toets!) overlopen. Deze oefeningen werden na de middag verdergemaakt. In de godsdienstles gingen we verder rond " Levensadem". De kinderen kregen een dagboek te horen van een meisje dat op scoutskamp geweest was. Binnen haar verhaal kwamen er geregeld begrippen rond 'adem' en 'lucht' te voorschijn. ( zowel letterlijk als figuurlijk) Tenslotte kregen de kinderen a.d.h.v. foto's een overzicht van de verschillende waterwegen en verkeerwegen in ons land. Ze leerden eveneens dat een kanaal werd aangelegd door mensen en een rivier een natuurlijke ontwikkeling is. Agenda: taak: contractwerk 30/04 godsdienst: mijn dagboek 02/05 lessen: WO: de waterwegen (lezen) 25/04 niet vergeten: toetsen, lezen, foto's