Vanochtend begonnen met de toets begrijpend lezen. De kinderen losten stapsgewijs hun vragen op. Het vervolg van de les, was een les taalbeschouwing. In deze les gingen we een aantal gedichten van dichterbij bekijken. Het rekengedeelte begon met het verbeteren van de huistaak. ( rekenverhaaltje blz 52) De leerlingen kregen daarachter hun toets. Deze toets was bijna een kopie van de vorige toets, maar dan wel met andere getallen. Opnieuw leek dit voor sommige kinderen een helse opdracht. Hierdoor werd het programma verder opgeschoven en moesten we in de namiddag nog rekenen voortgeven. Nog in de namiddag vulden we de laatste werkblaadjes van de werkkatern in en overliepen we de leerstof van het thema " Tijd voor ons land". Agenda:
taak: contractwerk 29/03 taal: T.T verbeteren 22/03 rekenen: huistaak 18 22/03 lessen: WO: tijd voor ons land 23/09 niet vergeten: niveaulezen, krulhazelaar-wilg (22/03) + potje
De kinderen moeten tegen donderdag ook nog een glazen potje meebrengen (yoghurt, melk, ...) Dit potje moet wel in verhouding zijn met hun krulhazelaar- wilgtak. ( dikte van de tak!) Het is niet de bedoeling dat wij als leerkrachten 'tuinman' gaan spelen door de takken te snoeien.