Goedenavond beste lezer(es),
Gaan zwemmen op maandagmorgen is altijd leuk, maar deze ochtend was het nog zo veel leuker. De kinderen mochten immers een volledig lesuur vrij spelen en hadden hiervoor ook eigen materiaal ( waterpistool, zwemvliezen, ...) meegebracht. Na dit uurtje plezier en vertier waren we klaar voor het grote werk. Eerst de toets cijferen ( is al verbeterd mee naar huis gegeven), dan de les rond de milliliter. Deze les liep verder in de namiddag ( schriftelijke oefeningen). Het taalgedeelte bestond uit drie delen: een toets luisteren, een toets begrijpend lezen en verder aanvullen in ons spellingsboekje. Tussendoor kregen de kinderen ook de kans om minstens 1 attribuut in de kerstboom te hangen. Agenda: taak: rekenen: zie herhalingsbundel 13/12 lessen: rekenen: MMR kloklezen 13/12 MMR millimeter 14/12 taal: taalschat blz 37,38, 44 13/12 niet vergeten: toets tekenen, lezen
We hebben in de rekenschrift opnieuw aangeduid wat de leerlingen extra kunnen inoefenen voor de komende toetsen. Ik hoef er jullie niet attent op te maken dat kloklezen bij sommige(n) een serieuze hindernis is. Hopelijk wordt er voldoende geoefend. We gaan geschenkjes kopen voor elkaar.( maximum bedrag 4 euro) Iedereen brengt een pakje mee dat zowel voor meisjes als voor jongens kan dienen. We voorzien alle pakjes van een nummer, de kinderen trekken een lotje en krijgen dan dat pakje. Verdere informatie volgt nog.
Tot morgen, Meester Joeri
|