We zijn weer vertrokken voor een tijdje. Vooraleer we aan lesgeven konden denken, waren er toch nog wat activiteiten te doen. De leerlingen van vijf en zes moesten hun knutselwerkjes nog uit de klas komen halen, de kinderen verwisselden van plaats, de klastaken werden verdeeld, bonnetjes uitgedeeld, contractwerken opgehaald en dan was er eindelijk tijd voor lesgeven. Deze les bestond uit herhalen van de reeds geziene leerstof meetkunde. Volgende week komt hiervan een toets. Het was pas na de middag dat we met de les opzoeken in het woordenboek konden beginnen. De kinderen kregen allemaal een woordenboek ter beschikking, waar ze aan de hand van een soort " handelingsplan" het gezochte woord (snel!?) konden terugvinden. De rest van het verhaal van Mozes kregen de kinderen in deze exta lange godsdienstles. Agenda: taak: / lessen: rekenen: bewerkingen 08/11 getallenkennis 10/11 niet vergeten: morgen toneel, lezen
De kinderen krijgen morgen een toets hoofdrekenen over de reeds geziene leerstof tot 1000. Er komen geen oefeningen tot 10 000 in voor. Ze hebben geen extra oefeningen meer meegekregen, omdat we er vanuit gaan dat er voldoende oefenmateriaal ter beschikking is. ( Werkschrift + mapje bewerkingen + groen/blauw blaadjes) In hun werkschrift kunnen ze alle bladzijden herbekijken wat hoofdrekenen betreft en eventueel diegene die ze fout hadden opnieuw maken. ( Is een suggestie, geen verplichting) Zelfde verhaal geldt voor de aangekondigde toets van getallenkennis op donderdag.
Morgennamiddag trekken we naar de Ploter, waar we het verhaal van Mariken gaan bekijken. Dit middeleeuws verhaal werd herwerkt door de schrijver Peter Van Gestel en werd zelfs al verfilmd. Klinkt zeer interessant! We kijken er al naar uit.
Wat de kunstwerkjes betreft, krijgt de hoogste bieder haar/zijn strookje mee naar huis. Zij/hij brengen geld mee naar school en de leerkracht geeft hen het kunstwerk mee.