Deze ochtend, mede dankzij de files, pas om 8.45 op school. Gelukkig nog net op tijd. Een leerling die ook uit mijn omgeving komt, was te laat. Om van het weekend te bekomen doken wij als eerste het warme zwembadwater in. Het mag gezegd worden, ik heb in de periode dat ik het in vierde leerjaar sta nog niet vaak zo een goede zwemgroep gezien. Proficiat daarvoor! Na het zwembadavontuur was de voormiddagspeeltijd al een tijdje opgeschoten. Gelukkig konden we toch voldoende ontspannen om dan keihard in de rekenles te vliegen. De les geraakte niet helemaal af, dus deden we gewoon nog een tiental minuutjes na de middagspeeltijd verder. De kinderen moesten tegen vandaag ook hun symbool meebrengen en stelden deze ook voor aan de klas. Nog in de namiddag werd de begrijpend lezen tekst voor morgen voorbereid. In de laatste blok van de namiddag hebben we voor de eerste keer gewisseld. Onze klas is gaan zingen bij juf Veerle. De kinderen hebben goed gezongen, wist de juf mij te vertellen. Agenda: taak: rekenen: week 2 les 1 blz 10-11 13/09 taal: Enkel of dubbel? (5) 13/09 lessen: rekenen: getalbegrip tot 1000 13/09 taal: tekst ' Buurmeisje' voorbereiden 13/09 niet vergeten: / Door het tempoverschil in de rekenles zijn de leerlingen in twee groepen verdeeld. Een eerste groep is klaar met alles invullen en verbeteren in de werkschrift en krijgen twee extra oefenblaadjes mee. De andere groep werkt de oefeningen in de werkschrift af en verbeteren hun werk dan met de correctiesleutel.