Deze ochtend een kleine rechtzetting gemaakt. Bleek dat op onze weekplanning de toets van getallenkennis op donderdag stond. Dit om de zeer eenvoudige reden dat er op vrijdag een toets metend rekenen gepland staat. Dus, donderdag toets van getallenkennis en vrijdag toets van metend rekenen. De bladzijden die de leerlingen voor beide vakonderdelen moeten kennen zijn aangeduid in de werkschrift. Voor alle duidelijkheid in werkschrift B. De opdracht in de rekenles was tweedelig. Eerst de herhalingsoefeningen hoofdrekenen verbeteren per twee, dan herhalingsoefeningen cijferen oplossen in het klad. ( Een stuk moet thuis nog afgewerkt worden, alleen in het klad !) Normaal gezien gingen we na de voormiddagspeeltijd oefenen op het podium., doch een regenbui bracht roet in het eten. Geen nood, de repetitie werd verschoven naar de namiddag. Dat gaf ons de tijd om een slagje door te geven in onze taalschrift. Zowel begrijpend lezen als taalschat brachten we tot een goed einde. We waren zo druk bezig dat we de tijd uit het oog verloren met als gevolg dat het niet meer mogelijk was om een dictee te geven. De leerlingen kregen ook hun rapport en de meesten onder hen hebben goed gewerkt, sommige heel goed gewerkt. Hier schrijft een tevreden meester. Slot van ons lessenpakket was het verder aanvullen van de eerste les WO. Na de namiddagspeeltijd was het oefentijd. Ik licht vandaag een tipje van de sluier... je ziet hieronder foto's van de drie groepen. Toch moet er nog veel geoefend worden! Agenda: taak: rekenen: cijferen blz 3 en 4 12/05 lessen: rekenen: getallenkennis 12/05 metend rekenen 13/05 taal: herhaling 4 12/05 niet vergeten: leesmapje, rapport (16/05), zwemmen
Morgen pedagogische studiedag, dus geen verslagje. Tot donderdag iedereen,