Een verslagje live vanuit de klas vandaag. De kinderen zijn aan groepswerk bezig, wat mij de tijd geeft om al tijdig de weblog in te vullen. Deze ochtend zijn we begonnen met een korte herhaling gelijkwaardige breuken, om over te gaan naar gelijknamige breuken met elkaar op te tellen. Als dit alles uitgelegd en gemaakt was, stond de speeltijd al voor de deur. Na de speeltijd zijn we onmiddellijk begonnen aan het groepswerk. De kinderen zijn verdeeld in vier groepen en moeten steeds een kwartier rond een bepaald onderwerp werken. Ze hebben binnen hun groep ( ze zijn met 5 of 6) ook allemaal een aparte taak gekregen. ( materiaalmeester, organisator, ...) . De eerste keer dat we op deze manier te werk gaan, ik ben eens benieuwd naar het resultaat. Agenda: taak: rekenen: herhaling breuken 07/04 lessen: rekenen: breuken ordenen zie blz 55-56 07/04 Godsdienst: Goede Week 07/04 niet vergeten: leesmapje, feestje