Deze ochtend min of meer frisse gezichtjes voor mijn neus.( En dat na het laat gaan slapen !) Positief dus en ideaal om er direct in te vliegen. Na een korte herhaling van de reeds gekende elementen van het uurwerk, stortten we ons op de seconde. Waar komen we de seconde tegen? Hoelang duurt dat eigenlijk een seconde? Hoe duid je dat aan op een uurwerk?... waren allen vragen die beantwoord geweest zijn. Het taaloffensief was vandaag wel enorm. Dit kwam omdat er veel uit te leggen en te doen was. Eerst bijvoegelijke naamwoorden, nadien een onderdompeling in de tegenwoordige tijd. Dat bracht ons al een groot stuk in de namiddag, waar de kinderen hun nieuwe leesplaats te horen kregen. Occasioneel zal het niveaulezen morgen plaatsvinden. Agenda: taak: rekenen: de seconde blz 30 22/02 taal: de T.T. oefenboek blz 54 22/02 lessen: rekenen: de seconde 22/02 taal: WS blz 77-78 en 84 + blaadje trappen van de vergelijking 24/02 Dictee woordpakket 12 23/02 Toets T.T. 22/02 Niet vergeten: rapporten, geld BBQ
Huistaak rekenen hebben de meeste al in de klas gemaakt, die zijn ook verbeterd... De kinderen moeten hun fouten verbeteren.