Dag allemaal. We zijn begonnen met toets meetkunde over de driehoeken. We hebben ook geleerd over een rechte a en b die evenwijdig lopen. en we moeten van de meester heel precies werken. Na de les van rekenen was het speeltijd! De blok voor de middag is op donderdag voor turnen. Het onderwerp was balspelletjes, gevolgd door een toets. In de namiddag kregen we twee taken voorgeschoteld. We kregen van de meester een schrijfopdracht. Het maken van een krantenartikel. Er werd besproken waar een krantenartikel allemaal moet voldoen. Nadien gingen we zelf aan de slag in onze werkschrift. De andere groep moest knippen en plakken voor WO. De agenda werd geschreven en TRIIIING! Wij weg naar huis!!!
We begonnen de dag met rekenen in groepjes : staartdeling ;x ; + ; - om 10:25 ging de bel. Speeltijd Daarna deden we wo ; dat ging over de gemeente en over de windroos . We werkte in ons taalschrift en moesten ons voor bereiden voor ttt ( tientallentalentententoonstelling) toen ging de bel en na de speeltijd begon iedereen te werken en het was heel stil. Daarna kregen we een toets van kloklezen terug en dan schreven we onze agenda . Voor we naar huis ging gaf de meester ons huidige leesniveau. Spannend!!! Het was een leuke dinsdag
Enkele verduidelijkingen: Volgende week donderdag of vrijdag zal uw dochter/zoon een spreekoefening rond haar/zijn talent naar voor brengen. We zijn vandaag begonnen met de schriftelijke voorbereiding hiervan. We hebben uitvoerig besproken waar een goede spreker moet aan voldoen, wat er allemaal moet verteld worden,... Ze maakten hun schriftelijke voorbereiding in de kladschrift. Het is de bedoeling dat tegen volgende week dinsdag hun spreekopdracht uitgeschreven staat in de taalschrift bij les 11. Oudercontact: Graag het strookje ten laatste op dinsdag 20 oktober binnenleveren. Het systeem is simpel, u duidt een richtuur aan en ik probeer in de mate van het mogelijke hier rekening mee te houden. In de loop van de volgende week krijgen jullie dan een definitief uur mee.
We begonnen de dag met rekenen, hoofdrekenen. Superleuk! Een deel kinderen werkte zelfstandig aan de oefeningen, een andere groep ging oefeningen oplossen bij de meester! De uitdelers deelden de spellingschriften uit. Tijd voor taal! We ontdekten dat niet alle woorden de verenkeling en verdubbelingsregel volgen. Zo een woorden noemt men banaanwoorden. Deze woorden moeten van buiten leren. Na de middag werden we in drie groepen verdeeld. Een groepje werkte rond WO, een groepje gingen de spellingsopdrachten oplossen en verbeteren en een laatste groepje kwam bij de meester naar een parabel uit de Bijbel luisteren. De meester gebruikte hiervoor verschillende voorwerpen. De directeur kwam ons ook even halen om stoeltjes voor de arme kindjes in Congo naar de bestelwagen te dragen. We schreven onze agenda en vierden de verjaardag van Hannah Thienpont!
Vanochtend gingen we niet eerst de klas binnen, want we moesten een steen nemen. voor de nieuwe school .We moesten onze naam er opschrijven . Dan begonnen we in ons rekenschrift te rekenen. We zaten in groepjes. Elk groepje passeerde bij de meester. Tring de bel ging. Na de speeltijd gingen we terug voort met rekenen. Nu stoppen we met rekenen en beginnen met Godsdienst. Een verhaal over werken op de sabbat. Tring !!! Het is middag Toen moesten we naar refter. Tring!!! De bel ging we gingen de klas binnen we schreven onmiddellijk onze agenda . Toen moest iedereen meteen zijn steen nemen en gingen we naar het plein waar onze nieuwe school wordt gebouwd . Daar gaf de Directeur ons een klein helmpje. Dan gingenn we terug de klas binnen en de meester zette een lied verschillende keren op. Wij mochten op de muziek allerlei bewegingen uitvoeren. Het was een rapnummer! Tring!!!De bel ging . Na de speeltijd probeerden we zelf een strofe aan het raplied toe te voegen. De strofe moest over onze talenten gaan. Tring!!! De bel ging weer en we mochten naar huis .