:Dag allemaal. De dag begon met een spelling toets . Dan deden we een toets van de x en : tafels Kregen we reken bladeren van getallenkennis. Toen ging de bel jippie turnen We zijn gaan oefenen voor de scholenveldloop. Dan was het middag eten. Middagspeeltijd! Dan gingen we weer naar binnen. We deden spelling in onze werkboek. De les ging over verdubbelen , verenkelen en flits. Dan gingen we onze agenda schrijven.
Daarna deden W.O. leerden we over de eeuwenband. In de W.O. les mogen we knippen en kleven.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: maal en deeltafels 11/09 WO: eeuwen oefenen + bronnenboek blz 3-5 14/09 Doen: Rekenen: werkschrift A blz 10-11 11/09 Hoek en contractwerk 14/09 Toets laten handtekenen
Dag allemaal. De dag is begonnen met ons spelling te verbeteren.
Toepassingen doen we ook nog. We hebben alles beantwoord wat ze gevraagd hebben. Oef, af van die zware maar leuke klus. Tafels ook eens geoefend. Een beetje moeilijk voor sommige kinderen maar valt mee. We hebben bij rekenen met grafieken gerekend, tof! Ook veel met plus en pijlen gerekend De speeltijd jippie!!! Na de speeltijd gaan we een gebedje lezen. We hebben veel geleerd over de mens, dieren en de natuur tijdens godsdienst. En W.O. gaan we nu ook een stukje doen. Agenda schrijven en we gaan naar huis spijtig.......
Dag allemaal. We zijn deze morgen gaan zwemmen . Bijna alle oefeningen waren schoolslag. We zijn verhuist van bank. In de klas hebben we een kleine toets van de tafels gehad. Nadien ook nog een les meetkunde, rond gezichtspunten. Was wel wat moeilijk. In de taalles vertelden we elkaar over onze vereniging, hoe we gekleed waren en of er een lidkaart was. De meester gaf nadien de opdracht om zelf een lidkaart te maken voor de taalbende. De rest van de dag bestond uit WO. We herhaalden kort wat we in het derde leerjaar rond de eeuwband geleerd hadden om dan deze uit te breiden tot een eeuwenband. Elke leerling(e) had zelfs zijn eigen eeuw! Oefenen op de eeuwen zullen we regelmatig doen.
Dag allemaal. Hieronder de agenda voor vandaag. Leren: Rekenen: x en : tafels 9/09 Taal: weektoets spelling ( les 1-2) 10/09 WO: eeuwen oefenen 10/09 Doen: Hoek en contractwerk 14/9 Godsdienst: behoeftekaarten uitknippen 9/09
We zijn begonnen met een gebed.. Dit doen we elke keer wanneer we godsdienst hebben. De godsdienstles ging over de natuur en de relatie met de mens. Speeltijd. We werkten na de speeltijd in groepen voor onze rekenles. Een groep met meester Joeri en eentje met juf Stefanie. Het onderwerp van de rekenles was de tijd. Middag In de taalles lazen we een tekst over de Taalbende. De Taalbende kreeg een nieuwe leerling in de klas, die doof was. Verder kregen we een aantal lezersbrieven te lezen van kinderen met een probleem. In de werkschrift taal gingen we dan per twee vraagjes over deze lezersbrieven oplossen. De meester gaf ons uitleg over het contractwerk en we schreven onze agenda. Opnieuw speeltijd. De laatste blok kregen we crea van juf Edel.