Leren: WO: focusthema 1 open - en gesloten boektoets 2/10 Taal: themadictee thema 1 (lessen 1 tot 6) 29/09
Doen: Taal: BLOONTAAK 5 29/09
Bladeren verzamelen ( minstens drie verschillende soorten) 2/10 Boeken? Toets laten tekenen.
Volgende week werken we tijdens de WO lessen rond 100 jaar " De Groote Oorlog" . De lessen rekenen en taal blijven gewoon doorgaan. De kinderen krijgen ook een aantal toetsen te verwerken deze week.
Hallo allemaal. We zijn gestart met een leuk liedje. Daarna hebben we rekenen gedaan, dat was super tof. Na de speeltijd is Mario Demesmaeker komen vertellen over zijn boeken gehakt en rode kaart. Supergelachen en veel geleerd! Oorzaak en gevolg, verwijswoorden waren de ingrediënten in de Taaltoets. Het eerste thema van WO loopt stilaan ten einde.
De kinderen kregen vandaag een uiteenzetting van Mario Demesmaeker, die op een zeer toffe manier vertelde hoe een boek tot stand kwam. Verder kregen de kids een aantal passages te horen uit zijn boeken. Mario gaf de kids de mogelijkheid om via hem leesboeken te kopen. Hij bestelt die rechtstreeks bij de uitgeverij, waardoor ze sneller in de kinderen hun bezit komen. Deze aanbieding is VRIJBLIJVEND en dus niet verplicht! Ik kan alleen maar stellen dat de meeste kinderen dolenthousiast zijn en graag een boek ( of boeken) zouden aankopen. En wie ben ik om hen tegen te spreken ... Tot slot graag zo snel mogelijk achterstallige rekeningen binnen, want het zou niet leuk zijn als er kinderen bepaalde activiteiten zouden moeten missen.
Dag allemaal We startten de dag met een leuk liedje. Tijdens het liedje maakten we onze boekentas leeg. Dan deelde we mappen uit om tussen onze banken te zetten. Voor onze toets van hoofdrekenen. Vier minuten voor plus,vier minuten voor min. Eén en een halve minuut voor maal en hetzelfde voor delen . Daarna hadden we een dictee met woorden en zinnen. Trrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiing daar gaat de bel na de speeltijd hadden we W.O. over de eeuwenband. Over de ridders en de Romeinen. Dan ging de bel trrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing. We zongen nog een lied voor meester Timothy!!!
De kinderen hebben vandaag ook hun bingelpaswoord gekregen met extra uitleg voor de ouders. Volgende week dinsdag gaan we in het kader van het project " De groote oorlog" op uitstap naar het museum. Graag zo snel mogelijk de betaling in orde brengen. Morgen krijgen we bezoek van de de auteur Mario Demesmaeker. De kinderen die nog niet betaald hebben, graag in orde tegen dan.
In bijlage vindt u een powerpointpresentatie voor de ouders rond het werken met Bingel.
Gisteren was het scholenveldloop . Maar eerst moesten we ons opwarmen . We moesten 15 minuten lopen . Daarna kregen we een appel en water . De kleuters kregen frietjes niet eerlijk! Wij moeten wachten tot vrijdag! ELI en KETSIA
Eerst kregen we W.O daarin leerden we dat ze vroeger ander eten meer aten. Nu eten we meer verschillende dingen. Dan kregen we wiskunde daarin leerden we over breuken en oefenden we de digitale klok. In de turnles moesten we voor de laatste keer oefenen voor de scholenveldloop. Na het turnen kregen we taal dan moesten we een soort van wie is het?spelen.
Bladeren verzamelen ( minstens drie verschillende soorten) 2/10 Veldloop, brieven, toets tekenen.
Door het niet kunnen afdrukken van de brieven omtrent de auteur en toneelvoorstelling, waren we genoodzaakt om dit op deze manier kenbaar te maken. De brieven zelf, volgen zo snel mogelijk. Juf Edel heeft voor de volgende creales (2/10) gevraagd om " gedroogde " bladeren mee te brengen. Minstens drie verschillende soorten! Drogen kan door de bladeren tussen de blaadjes van bv een telefoonboek te steken. Voor de huistaak rekenen moet blz 19 volledig gemaakt worden, blz 20 de laatste oefening.
Tot morgen allemaal en de mensen die kunnen komen supporteren van harte welkom!
We kwamen toe op school en de bel ging. Onmiddellijk toets van rekenen!!! Gelukkig was het snel speeltijd en konden we voetballen. Tijdens de taallessen gingen we werken rond het ei en au verhaal (spelling) en het onderwerp persoonsvorm (taalbeschouwing) 's Middags hebben we lekker gegeten. Op de speelplaats was er muziek, dat was cool!!!. We leerden over het verleden en hielden nog een verkiezing voor de leerlingenraad. Seppe won! Prettige dag verder.