Weer in speedtempo een kort verslagje. Wat een drukke tijden!
We begonnen de dag weer net zoals gisteren met een rekentoets. Dit keer stond meten en metend rekenen geprogrammeerd. Een aardig aantal bladzijden werd door iedereen tegen de speeltijd opgelost.
Tijd voor ontspanning om nadien opnieuw twee toetsen op te lossen. Een toets verkeer, dat ze gisteren gestudeerd hadden, en een toets begrijpend lezen waarbij ze de tekst aandachtig moesten lezen om de vragen te kunnen beantwoorden.
Tot zover het eerste gedeelte van de schooldag.
In de namiddag gingen we over tot het verdelen van de bonnetjes voor drank en chips. De kinderen kregen intussen de tijd om te oefenen voor de zeer gevaarlijke laatste toets van rekenen.
Ik verwacht dat alle ouders de agenda op vandaag ondertekenen als bevestiging dat ze de bonnetjes hebben ontvangen.
Deze bonnetjes moeten uiteraard mee in de bagage net als het bundeltje dat ze vandaag ook kregen.
We maakten ook een wandeling richting V1 om daar onze laatste ict les te ondergaan.
Ondergaan is niet het correcte woord, want de kinderen moesten volop aan het werk. Ze typten hun verwachtingen over zeeklassen in een word document en printten het af.
Het verslagje van vandaag is monotoon, maar daarom niet minder intensief. Onze kids werkten vandaag achtereenvolgens de toets Meetkunde; toets taalbeschouwing en de technisch lezen toets af. Goed voor een hele voormiddag hard werk. De kinderen kregen ook nog een aantal toetsen terug, die te bezichtigen en ondertekend moeten worden in de toetsenmap. Voorts maakte ik voor elke leerling(e) drie labels. ( Voor de reistas, toiletzak en de rugzak). De bedoeling is om dit te bevestigen aan hun bagage. Jullie hoeven enkel nog te knippen en er een gaatje in perforeren. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (12/06) WO: verkeer: De
fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06 doen: Taal: Wat zijn mijn
verwachtingen? 12/06 Geld en medische fiches; toetsen tekenen; labels zeeklassen.
Morgen en vrijdag zijn er nog belangrijke toetsen. Ik merk dat sommige leerlingen hun focus laten verslappen. Motiveer hen samen met mij om er nog twee keer volop voor te gaan. Nadien krijgen we een geweldige afsluiter met de zeeklassen.
De motor direct goed laten draaien tijdens de voormiddag. De huistaak cijferen tegen vandaag werd gecontroleerd op vervollediging ( opnieuw een tweetal leerlingen schrift niet meer naar huis genomen, hoe kan je dan in hemelsnaam studeren????), gevolgd door het klassikaal overlopen van de cijfertoets. Tot vervelends toe, herhaalde ik de afspraken en richtlijnen waar ze zich aan moesten houden. Over het resultaat kan ik voorlopig nog niets kwijt. Het was een een grote toets met een serieuze tijdinbeslagname, hierdoor konden we de toetsen pas ophalen rond 11.20. Nog net tijd genoeg voor de middag om onze dictee van thema 8 af te nemen. Hiermee was de toetsenmarathon nog niet klaar, want na de middag deden we dan ook nog eens een luistertoets. Verder ging het in de taalles spelling rond het ei verhaal en au verhaal en legden wij de laatste hand aan ons verkeer. De leerlingen krijgen over het thema de fietser een toets aanstaande donderdag. Agenda: leren: rekenen: zie rooster (11/06) taal: taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06 technisch lezen voorbereiden 11/06 WO: verkeer: De fietser ws blz 26-29 en 34-35 12/06 doen: Taal: Wat zijn mijn verwachtingen? 12/06 Geld en medische fiches; passer