Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    07-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vaderdag

    Zonnige namiddag beste lezer(es),

    Gisteren direct van leer geschoten met de toets hoofdrekenen. De kids werden nogmaals met aandrang verzocht om tussenstappen te gebruiken of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben ...
    We werkten ook nog een aantal oefeningen van meten en metend rekenen af en toepassingen.
    De taalles werd een leesles, waarbij de leerlingen een viertal verhalen kregen . Uit de verhalen kiezen ze een tekst die zij zullen voorbereiden om woensdag voor punten voor te lezen.
    We legden ook de laatste hand aan onze vaderdaggeschenk en kaart. Hopelijk zijn alle papa's zondag supertevreden!
    Tenslotte kregen ze van meester Floris nog de (noodzakelijke) lichamelijke opvoeding.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (10/06)
    taal: spelling dictee thema 8 10/06
           taalbeschouwing ws blz 76-79 11/06
    doen:
    rekenen: afwerken blz 22 (cijferen!) 10/06
    Zeeklassenbundel

    Prettig verlengd weekend allemaal!

    Meester Joeri

    Waar of niet? Ik denk dat de waarheid in het midden ligt

    07-06-2014 om 15:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste rechte lijn is begonnen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met onze eerste toets van rekenen: getallenkennis.
    Dit liep bij de meeste leerlingen behoorlijk vlot zodat we nog tijd hadden om om een aantal cijferopdrachten samen te maken. Ik stelde bij vorige toetsen vast, dat het dikwijls de plaatsing in het rooster van de getallen voor problemen zorgde. Hierop hebben we flink geoefend. De resterende oefeningen dienen afgewerkt tegen volgende week dinsdag. ( De dag van de toets cijferen!)
    In de taalles werkten we de leesles rond vingerafdrukken en DNA af. We maakten van beide onderwerpen een schema in onze taalschrift.
    De kids kregen ook een onaangekondigde toets rond werkwoorden ( verleden en tegenwoordige tijd)
    Afwerken van het vaderdagcadeau en leren hoe we als fietser veilig op de baan kunnen waren de dingen die we in de namiddag deden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster (6/06)
    taal: dictee thema 8 10/06
    doen:
    rekenen: afwerken ws blz 23 10/06
    Zeeklassenbundel

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    05-06-2014 om 19:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knutselen voor vaderdag deel 2
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze woensdagvoormiddag begonnen zoals we gisteren geŽindigd waren met knutselen voor vaderdag. Opnieuw gingen een zestal leerlingen aan de slag, terwijl de anderen voorgeschreven taken ( rekenen) uitvoerden.
    Na de speeltijd verbeterden we achtereenvolgens de opdracht taal en het lesje verkeer.
    De taalles van vandaag ging over begrijpend lezen van een informatieve tekst en hoe met deze in een schema of samenvatting kunnen genieten. Hiervoor maken we gebruik van sleutelwoorden.
    Deze les was nog niet volledig af en wordt morgen hervat.
    Nu volgt een kleine smeekbede om onze kinderen in de laatste " Ik moet keihard mijn best doen week" zeer goed op te volgen. Dit om sommige resultaten op te smukken en het vierde leerjaar te eindigen in schoonheid.
    Geld voor bonnetjes, chips en postkaarten mogen vanaf morgen ook vlot binnenkomen, net als de medische fiches.
    SIS kaart, vignetje of kids - ID worden maar in laatste instantie opgehaald ( lees donderdag 12 juni). Vroeger moeten die nog niet naar school meegegeven worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster 5/06
    doen:
    taal: afwerken blz 86/87 5/06
    Zeeklassenbundel, toetsen tekenen

    De kinderen hebben ook mondeling te horen gekregen om hun informatieve tekst op blz 58-59 in hun taalboek nogmaals te lezen.

    Succes met het studeren allemaal.

    Meester Joeri


    PS Om het met de woorden van een bekende " toerist" in ons land momenteel te zeggen



    04-06-2014 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Knutseldagje
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond het werken aan de vaderdagcadeau centraal. De leerlingen werkten hieraan in groepjes.Ondertussen stond er op het bord allerlei opdrachten genoteerd, die de kids in tussentijd moesten maken.
    Voor rekenen was dat: oefenen op getallenkennis ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren); oefenen op hoofdrekenen ( twee werkbladen naar keuze en verbeteren).
    Taal: les 12 taalschrift blz 86-87, taalboek blz 52,56.
    Godsdienst: Filmpje rond Pinksteren bekijken op de computer, nadien in de werkschrift blz 86-87
    WO: Verkeer blz 27-28
    Knutselen voor vaderdag:
    Onderleggers verven voor papa ( geheime taal!)
    U ziet een hele boterham verspreid over de hele dag.
    De kids hebben zich prima ingezet en meegewerkt. Als het goed is, mag het ook gezegd worden!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    /
    Bundel zeeklassen

    Het volledige rooster krijgen de kids morgen zonder fout mee! Ze hebben wel al de correctiesleutels van de herhalingsoefeningen getallenkennis en hoofdrekenen. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen!
    Goede raad: ga kijken waar uw kind op vorige toetsen nog problemen meehad en concentreer jullie op deze oefeningen!

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    03-06-2014 om 18:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zeeklassenbundel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoend verlengd weekend konden we er deze ochtend weer invliegen.
    Vandaag stonden er voor het vierde leerjaar Mdo's gepland ( vergadering waarbij leerlingen met (leer)problemen worden besproken). Concreet betekende dit eerst de taalles ( spelling rond leestekens) en dan rekenles ( zelfstandig werken).
    Juf Edel liet de kinderen weer iets prachtigs maken en het laatste gedeelte van de schooldag was bestemd voor de nodige informatie rond de zeeklassen.
    Alle nodige informatie is terug te vinden in de bundel net als wat ze moeten meenemen.
    Graag beide documenten ondertekenen, zodat ik bevestiging heb van inzage.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: zie rooster
    doen:
    taal: spelling ws blz 99 + verbeteren flitsdictee 03/06
    zeeklassenbundel, schort

    Door technische problemen kon ik de planning niet afprinten en de correctiebundels kopiŽren. Daarom schreven we de data van de toetsen van donderdag en vrijdag reeds in de agenda.
    In bijlage vinden jullie de niet afgeprinte brief. Morgen zou dit ook in orde moeten zijn.
    We moeten ons geweldig haasten, want we hebben eigenlijk maar ťťn week meer om toetsen te doen.
    Sorry voor het ongemak!

    Groetjes,

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    toetsplanning2014.doc (75.5 KB)   

    02-06-2014 om 18:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!