Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 7
    Goedenavond beste lezer(es),

    Twee toetsen achter elkaar deze morgen. Een toets hoofdrekenen +,-,x en : op tempo ( komt niet op het rapport, is opnieuw voor het leerlingvolgsysteem) en dan de toets afkortingen.
    Nog voor de speeltijd werkten we ons WO thema " Niet alle natuur leeft" verder af op n bladzijde na. Deze bladzijde gaan we dinsdag als herhaling maken.
    Nadien stond alles in teken van de spreekbeurten, in combinatie met een bezoek van de kleuters op onze speelplaats ( zij mochten frietjes komen eten) , waren deze onze laatste wapenfeiten in de klas.
    Het laatste gedeelte van de vrijdag was weer gereserveerd voor meester Floris.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: oppervlakte m & dm 26/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    /
    Zwemmen

    Deze avond filmavond. Start om 19 uur! Vergeet jullie ticket niet!!!













    23-05-2014 om 17:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.m en dm
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend lag er al een stapeltje papier op de leerlingen te wachten. Hun "Voor"toets van afkortingen, een blad met een aantal voorbeelden rond m en een aantal bladen met een vierkant van tien op tien cm.
    Deze laatste mochten ze onmiddellijk beginnen uitknippen. Ondertussen had ik vooraan een vierkant van 1 op 1m. Een vierkante meter dus. De leerlingen mochten hier eens komen instaan. Nadien mochten ze hun vierkanten in de het grote vierkant komen leggen. Ze ontdekten dat hun vierkant perfect in het grote vierkant pasten en ook het aantal was bekend. 100 van hun vierkanten pasten in deze vierkante meter.
    Ze haalden hun vierkanten terug uit het grote vierkant en plaatsen ze twee per twee achter elkaar. De conclusie: ook deze figuur is een vierkante meter.
    Met ons geknipte vierkanten ( 1dm) gingen we ook aan het experimenteren. De conclusie was steeds dezelfde. De oppervlakte bleef altijd hetzelfde.
    Na een aantal herleidingen aan het bord, gingen we aan de slag in de werkschrift.
    De taalles werd gestart met een dictee voor het leerlingvolgsysteem. Een controle voor ons om te kijken hoe het met het spellingsniveau van de kinderen einde vierde leerjaar staat.
    Ook het tweede gedeelte van de taalles ging over spelling. Meerbepaald rond woorden met een doffe klank en stoffelijke bijvoeglijke naamwoorden. ( Aan deze les is ook de huistaak van deze avond gekoppeld)
    De WO les draaide dan weer rond gezondheid. We zagen in het bronnenboek enkele foto's die de gezondheid van de mensen kunnen schaden ( sigaretten, alcohol, fastfood,...) en de voedingsdriehoek.
    De leerlingen moesten tegen vandaag alles wat ze gegeten en gedronken hadden op woensdag noteren in de werkkatern.
    In de les schreven ze hun maaltijden en dranken in de voedingdriehoek. Zo konden ze afleiden of ze wel " gezond" aten.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 23/05
    taal: afkortingen 23/05
    WO: niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: advertentie schrijven spb blz 86 23/05
    frietjes, vakantie en oefenboek, kidsid

    De kidsid moet morgen NIET mee naar school gebracht worden, gewoon een rondvraag of iedereen een kids ID in haar/zijn bezit heeft.
    Dit alles in verband met de zeeklassen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-05-2014 om 20:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spreekbeurten dag 5
    Goedenavond beste lezer(es),

    Onmiddellijk begonnen deze ochtend met de spreekbeurt van Yari. Dit kwam omdat Yari een aantal gasten had meegebracht. Welke gasten? Dat zie je onderaan dit verslag.
    Na deze spreekbeurt werd de klas in twee verdeeld. De ene helft ging zelfstandig aan de slag met cijferend optellen en aftrekken tot op 0,01; de andere helft ging met mij cijferopdrachten oplossen. Ik werkte met deze leerlingen samen, omdat zij op vorige cijfertoets minder gescoord hadden.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag kregen we de spreekbeurten van Tiemen en Wout. Deze waren zeer uitgebreid, zodat we enkel nog de kans hadden om de huistaak WO uit te leggen en de agenda te schrijven.
    Wqt vliegen de dagen toch!
    Morgen komen onze vrienden en vriendinnen van het derde leerjaar bij ons erbij. Hopelijk verloopt alles vlot!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 22/05
    WO: Niet alle natuur leeft 28/05
    doen:
    taal: Vind je de boodschap? 22/05
    WO: Wat eet en drink ik ? 22/05
    frieten/vakantie en oefenboek.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri














    21-05-2014 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kyto
    Goedenavond beste lezer(es),

    We gaan niet rond de pot draaien vandaag, hard gewerkt dus valt er ook veel te vertellen.
    In de rekenles gingen we aan de slag met kommagetallen tot op 0,001. Optellen en aftrekken met en zonder brug werden ingeoefend op het klassikaal werkblaadje. In de rekenschrift gingen ze dan zelfstandig te werk.
    Het taalgedeelte was vrij uitgebreid. Eerst maakten we de spellingsles 2 af, dan een les rond synoniemen en tegenstellingen en tenslotte een les rond afkortingen.
    Na de les rond afkortingen kregen de leerlingen zelfs een toets. Ze moesten in een brief de vetgedrukte woorden vervangen door afkortingen. Deze afkortingen konden ze kiezen uit een blad vol voorbeelden van afkortingen.
    Normaal gezien geen problemen dus.
    Afsluiten deden we met WO. In deze les werden de voortplanting van planten, dieren en mensen besproken.
    Donderdag werken we dit thema af, dus volgende week mag er een open en gesloten boektoets verwacht worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: niet alle natuur leeft 22/05
    doen:
    Taal: Vind je de boodschap? 22/05
    Friet! vakantie of toetsenboek/ fillm/ toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal
    Meester Joeri

    20-05-2014 om 17:50 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreekbeurten dag 4
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de huistaken en het oplossen van een toets rond schaalberekening.
    Dat was nog niet alles voor rekenen, want de kinderen kregen een introductie rond " Oppervlak(te)".
    Door veel te "doen" kregen de kinderen een beeld van wat oppervlak bij een voorwerp(figuur) juist is en hoe men verschillende oppervlaktes kan vergelijken om te bepalen wie de grootste oppervlakte heeft. Woensdag wordt dit verhaal vervolgd.
    De drie spreekbeurten kwamen ook aan bod. Eentje voor de middag en twee in de laatste blok. De laatste twee leerlingen hadden heel wat te vertellen, want de bel ging toen Gitte net klaar was. Er was geen tijd meer voor het vragenrondje en het opmerkingenspel.
    In de creales maakten de kids weeral iets moois. Dit zal worden opgehangen in het klaslokaal.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: oppervlakte 21/05
    WO: Niet alle natuur leeft 20/05
    doen:
    rekenen: Ws C blz 39 oef 1,3 en 4 20/05
    WO: werkkatern blz 11 20/05
    Film!/ frietjes/ vakantie - en of oefenboek.

    Volgende week dinsdag is het onze beurt om frietjes te smullen voor het goede doel. Die dag geen warme maaltijden!
    Graag het geld ten laatste binnen op vrijdag 23/05.
    Ik weet dat er mensen graag oefenboeken bestellen om hun kind te laten oefenen tijdens de vakantie. Dit kan nog altijd, maar gelieve deze week een beslissing te nemen.

    Geniet van het zonnetje en tot morgen allemaal,

    Meester Joeri












    19-05-2014 om 18:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!