Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Generale repetitie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag stond in teken van de generale repetitie. De kinderen kregen een werkbundel met allerlei taal - en rekenspelletjes, tekenopdrachten, ... en ze mochten gezelschapsspelen meebrengen.
    Drie generale repetities betekende drie verschillende groepen.
    In de tussentijd werden de moederdaggeschenkjes ingepakt en de moederdagkaartjes afgewerkt.
    Morgen en overmorgen worden de kinderen een half uur voor het optreden op de eerste verdieping van Sint - Jozef verwacht. Daar hebben we een lokaal ter beschikking om ons om te kleden en te wachten tot het ons beurt is.
    Aan de kinderen werd gevraagd om een boek, strip of gezelschapsspel mee te brengen. Geen elektronisch speelgoed, want we zijn niet constant in het lokaal en iedereen kan daar binnen.
    Voor groep 1 om 16 uur aanwezig zijn, groep 2 op zondag om 10.30 en groep 3 om 14.30.
    Maandag moeten de leerlingen hun zwemzak meebrengen! Niet vergeten dus!

    Zo, aan iedereen alvast een geweldige Kruikenburgse feesten gewenst!

    Tot één dezer,

    Meester Joeri

    09-05-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    07-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toets cijferen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Voor we aan de toets cijferen begonnen, werd eerst de spreekbeurten opgehaald en huistaken gecontroleerd. Blij te zien dat iedereen zich wat de spreekbeurten betreft,  aan de afgesproken datum heeft gehouden. De huistaak cijferen was niet door iedereen gemaakt ( onbegrijpelijk als je weet dat er vandaag toets cijferen was!). Eén leerling had zich gebaseerd op de weblog en daar had ik inderdaad een verkeerde datum opgeschreven.
    Toch stond het in de klasagenda correct. De eerste bron die geraadpleegd moet worden is de agenda!
    We maakten klassikaal nog enkele oefeningen van op de huistaak en de kinderen kregen nog de laatste tips mee.
    De toets was rijkgevuld qua oefeningen, zodat dit het enige wapenfeit was van de voormiddag.
    Oh ja, een aantal moederdaggeschenkjes kregen al de final touch. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    doen:
    gekleurde sokken (lang of kort) meebrengen.
    passer 8/05
    toetsen laten tekenen, nieuwsbrief

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    07-05-2014 om 15:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oefenen voor schoolfeest!
    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag begonnen met het oefenen van ons dansje op het podium, desondanks enkele druppels konden we deze oefenstonde vlot afwerken. Een aantal leerlingen dient de pasjes thuis toch nog beter in te oefenen, want het staat nog niet op punt.
    Na de speeltijd begonnen we met de thematoets spelling waarbij de kinderen 2 opdrachten door mij gedicteerd kregen en de rest zelfstandig konden oplossen.
    Er stond ook een grote  herhaling van meetkunde op het programma. De kinderen oefenden nogmaals de kenmerken van de cirkel en tekenden er ook enkele. In de rekenschrift stonden er oefeningen rond vierhoeken en driehoeken klaar.
    Met behulp van hun kompasje en de nodige meetinstrumenten brachten ze deze opdrachten tot een goed einde.
    De rekenles zelf liep verspreid over de voor en de namiddag.
    Nog in de namiddag werd er nogmaals geoefend voor het schoolfeest, maar deze keer met onze attributen. Verdere uitleg kan ik hierbij nog niet geven.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws c blz 3-4 07/05
                  Meetkunde: ws b blz 31-41-42-51-59-60-68-78 08/05
                                     ws c blz 5-6
                                     kompasje: blz 45-47
    Doen:
    rekenen: huistaak 21 08/05
    spreekbeurt afgeven 07/05

    Huistaak 21 is een huistaak gekoppeld aan de bladzijden 3 en 4 van werkschrift c. Ideaal om de toets cijferen te oefenen.
    We deden vandaag ook een oproep om gekleurde kousen ( kort of lang) mee te brengen naar school. Deze sokken zullen gebruikt worden tijdens ons optreden.
    Donderdag brengen de leerlingen die thuis een passer hebben hun eigen gerief mee.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps Zo reed ik vandaag met de fiets naar huis!!!

    06-05-2014 om 18:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-05-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moederdag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hieronder een verslagje van een hectische dag.
    We begonnen de dag met de toets hoofdrekenen. Ik kon het mij opnieuw niet laten om een aantal leerlingen te wijzen op de ernst van de situatie ( toetsen voor het laatste rapport!) en hen te vragen extra geconcentreerd te zijn en tussenstappen te gebruiken. Hopelijk is deze boodschap doorgedrongen, want bij de twee vorige toetsen was dat niet altijd het geval.
    Ik trok een halfuurtje van de taalles af om samen met de leerlingen de toets rekenverhalen te hermaken. Kinderen die minder hadden dan 10,5/15 kregen een blanco exemplaar van de toets en dienden de  antwoorden in het groen op hun blad te schrijven. Dit blad verdween in hun mapje toepassingen. Eén van de dagen gaan die leerlingen de toets rekenverhalen hernemen. Verdere info hierover volgt nog.
    De taalles beperkte zich tot een Alibispel. Hierbij werden de twee verdachten uit de klas gezet. De verdachten moesten op zoek gaan naar een alibi voor beide, de andere leerlingen waren inspecteurs en dienden gerichte vragen te stellen.
    Tijdens de middag begonnen mijn vrouwelijke collega's met het tweede gedeelte van het moederdaggeschenk en deze activiteit liep eigenlijk door tot op het einde. ( Mijn klas pikte later in, want ze hadden crea in het eerste gedeelte van de namiddag)
    Daarom zullen sommige leerlingen van de klas geen agenda hebben ( te laat in de klas). Voor één keer zijn ze gepardonneerd.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: bewerkingen: cijferen ws C blz 3-4 7/05
    taal: spelling thematoets thema 7 6/05
    Doen:
    /
    toets tekenen

    Woensdag moeten de spreekbeurten afgegeven worden. ( Te laat afgeven, is vermindering van punten op het schriftelijk gedeelte!)
    Wat de vakantieboeken Zonnestraal betreft, ook het boek van vier naar vijf mag meebesteld worden.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-05-2014 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs