Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    28-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Doe het zelvers

    Goedenavond beste lezer(es),


    Vandaag niet veel moeten uitleggen. De kids kregen van mij verschillende rekenopdrachten. Ze moesten in de werkschrift driehoeken tekenen en vervolgens de rekenverhalen oplossen. ( Eerst in het klad en nadien verbeteren in de werkschrift)

    De leerlingen die herkansten voor hun rekenverhalentoets verhoudingen hadden dus iets meer werk. Spijtig genoeg scoorden sommige leerlingen nog altijd niet voldoende. Ze worden volgende week nog eens apart genomen.

    Na de speeltijd gingen we aan het toetsen. Eerst een korte herhaling rond tegenwoordige en verleden tijd om dan de toets te beginnen.

    Ook twee luistertoetsen passeerden de revue.

    In de namiddag vulden we ons verkeerschrift verder aan, luisterden we naar het verhaal van de voetwassing en het laatste avondmaal, werd de agenda geschreven en keken we al naar ons dansje voor het schoolfeest.

    Meester Floris zorgde voor het entertainment in het laatste uur.

    Agenda:

    leren:

    rekenen:  MMR: Geldwaarden ws blz  31/03

    WO: verkeer: thema 3   01/04

    doen:

    taal: spelling thema 7 les 3 ws blz 55 31/03

    foto's, briefje schoolfeest, zwemmen, toetsen tekenen.


    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    28-03-2014 om 16:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Ward Matthijs en Jules Depoorter zijn vorige week verjaard. Eindelijk komen hun foto's op de blog. Een dikke proficiat nogmaals van heel de klas!!!











    25-03-2014 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.forumlezen deel twee
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen controle rond huistaak, toets, brief spreekbeurt en briefje schoolfeest. Een groot aantal leerlingen was hiermee nog niet in orde. Graag , zeker wat de brief over de spreekbeurt betreft, tegen morgen in orde.
    We verbeterden huistaak 19, gingen mekaar helpen bij het verbeteren van de rekenverhalentoets rond verhoudingen en cijferden met getallen tot op 0,01.
    Elke eerste oefening werd door hen zelfstandig gemaakt en nadien klassikaal op het bord. De leerlingen die de oefening correct hadden mochten zelfstandig voortwerken, de andere werkten met mij verder.
    Na de speeltijd begonnen we met de spellingsles. Vandaag draaide het weer rond ei-ij en au-ou.
    In de namiddag begonnen we met het forumlezen.
    De kinderen kregen een korte opfrissing van wat forumlezen eigenlijk is en verschoven verschillende banken zodat ze vier groepen vormden.
    Elke groep kreeg een tekst rond een kunstena(a)r(es) met een beschrijving van wat de persoon doet, welke stijl gehanteerd wordt en eventueel een voorbeeld ervan.
    Ook was elke groep voorzien van een strategiekaart en een luisterkaart. De strategiekaart diende om hun lezen goed voor te bereiden, de luisterkaart om te evalueren hoe andere groepen het forumlezen brachten.
    Eer elke groep aan forumlezen gedaan had , waren we al diep in de namiddag.
    Net voldoende tijd om onze agenda te schrijven en snel nog twee proeven te tonen.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,01 26/03
    ws blz 47-56
    breuken vergelijken en ordenen 27/03
    ws blz 54-55 + bundel
    doen:
    rekenen: cijferen ws blz 66 27/03
    bundel breuken 27/03
    Onderwerp en datum spreekbeurt
    Brief spreekbeurt tekenen, schoolfeest, foto's in orde 28/03
    Laarzen en eventueel een spade  26/03

    Graag tegen donderdag ook een (was)kommetje) en een handdoek mee naar school. Ik was dat in de agenda vergeten te schrijven.
    Wat de huistaak cijferen betreft, sommige leerlingen waren al volledig klaar... Andere moesten nog afwerken en verbeteren ( potlood)
    Morgen na de toets rekenen trekken we richting De Ploter om bomen te planten. Vergeet de laarzen niet!
    Als het kan en mag ook een spade mee naar school morgen!!!

    Tot morgen allemaal!

    Meester Joeri

    25-03-2014 om 17:19 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Experimenteren kan je leren
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Terwijl jullie schatjes zich ijverig aan het inzetten zijn bij juf Edel in de creales, maak ik al van de tijd gebruik om een verslagje van de dag te schrijven.
    Het begon deze ochtend met het afnemen van een onaangekondigde leestoets.
    Tijdens deze toets konden de leerlingen geld voor bonnetjes, warme maaltijden, foto's, ... afgeven.
    Ook de uitleg en verwachtingen rond spreekbeurten kwamen voor de speeltijd aan bod.
    Na de speeltijd werd de onderwerpen geselecteerd en data toegewezen.
    De kinderen hebben allemaal een schriftelijke neerslag gekregen ( mapje taalbeschouwing!) met daarop alle belangrijke regels en afspraken. Dit blaadje dient door één of allebei de ouders gehandtekend.
    De rekenles ging dan weer over het optellen van gelijknamige breuken. Het gros van de klas was daar onmiddellijk heel goed mee weg... Een aantal hadden het moeilijk met het omzetten naar de meest eenvoudige breuk. De kids krijgen hierover een huistaak.
    Straks starten we met het nieuwe focusthema, ik veronderstel dat de kinderen wel verslag zullen uitbrengen.
    Onze meisjes en jongens krijgen vandaag ook hun rekenverhalentoets terug met als onderwerp bruto-netto- tarra en verhoudingen.
    Vooral de techniek om verhoudingen op te lossen is nog niet gekend. Morgen wordt deze toets klassikaal verbeterd. De hoogscorenden zullen uitleg geven aan de lagerscorenden.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,01 26/03
                   ws blz 47-56
                  breuken vergelijken en ordenen 27/03
                  ws blz 54-55 + bundel
    doen:
    rekenen: huistaak 19 25/03
                 bundel breuken 27/03
    Onderwerp en datum spreekbeurt
    Brief spreekbeurt tekenen, schoolfeest, foto's in orde 28/03, toets tekenen
    Laarzen 26/03
    Indien mogelijk het geld van de foto's op woensdag en vrijdag mee te geven. Dit noteren en ontvangen is een tijdrovende bezigheid, daarom enkel op deze dagen.
    Woensdag gaan we achter CC De Ploter bomen planten. Laarzen en kledij dat mag vuil worden, zijn geen overbodige luxe.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    24-03-2014 om 13:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!