Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    14-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het gemiddelde
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wederom een verslagje uit de klas.
    We begonnen deze ochtend met onze rekenverhaaltoets " Gemiddelde". Deze test gaf ons al onmiddellijk de nodige zweetdruppels, want er werd toch een tijdje aan gewerkt.
    De rest van de rekenles draaide rond bewerkingen, meer bepaald cijferend optellen en aftrekken tot op 0,01. De leerlingen werkten een aantal oefeningen af in hun werkschrift blz 57 en zullen de resterende opdrachten tegen aanstaande woensdag afwerken ( in potlood).
    Tijdens de taalles gingen ze in duo's werken. Ze moesten gerechten rangschikken onder de juiste noemer en in een tweede fase deze gerechten alfabetisch rangschikken. Nadien betekenissen van gerechten opzoeken in  het woordenboek.
    De namiddagles bestond uit een les verkeer rond vervoerscirkels en de gebruikelijke turnles.
    De resultaten van de toets rond het gemiddelde zijn klassikaal gezegd geweest ( niet van mijn gewoonte). Dit om de meeste leerlingen even wakker te schudden, want de resultaten waren helemaal niet goed. Ondanks vele waarschuwingen bleken een aantal leerlingen de oplossingsmanier rond gemiddelde niet geleerd te hebben. Alle leerlingen die onder de helft hadden MOETEN volgende week hun toets opnieuw maken.
    Hopelijk schudt deze toets iedereen wakker om er keihard tegenaan te gaan.
    Agenda:
    rekenen: kommagetallen tot op 0,01 19/03
                 ws blz 34,35,45,46
                 bruto,netto,tarra, verhoudingen 21/03
                 ws blz 32,33,52,53
    Taal: thematoets spelling thema 6 20/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 57 19/03
    schoolfeest zaterdag en zondag ?
                        10/05       11/05

    Kunnen jullie al eens kijken wanneer zoon/dochter kan deelnemen aan het schoolfeest?

    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    14-03-2014 om 15:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dagen zonder vlees
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Tussen de oudercontacten door, probeer ik een verslagje van de dag te noteren.
    We begonnen de dag met het ophalen van onze huistaken rekenen ( huistaak 18 en achterkant blad +,-,x en : tot op 0,01) . Spijtig genoeg weer een viertal die één van de huistaken niet had gemaakt.
    De eerste les was een rekenles meten en metend rekenen gecombineerd met een les hoofdrekenen ( gisteren niet afgeraakt).
    We herhaalden de tabel der gewichten a.d.h.v. het gewicht van een aantal leerlingen en breidden zo onze tabel uit tot en met ton ( 1000kg)
    Er werden ook heel wat herleidingen gemaakt in onze werkschrift.
    Nadien gingen ze zelfstandig in hun werkschrift te werk om de hoofdrekenoefeningen rond kommagetallen op te lossen. Sommige leerlingen moeten dit vanavond nog afwerken.
    Tijdens de taalles stond er een bezoekje gepland aan het restaurant van Julio Chaos. Een echte topchef gespecialiseerd in paella.
    Zijn grote nadeel is dat hij zeer wanordelijk is!
    Met dit onderwerp oefenden de kids samenstellingen in. Samenstellingen aanduiden, maar ook zelf samenstellingen maken.
    Na de middag werd het geheugen getest rond "België". De open en gesloten boek toets stonden immers geprogrammeerd.
    Voor we weer gingen oefenen voor het schoolfeest,  maakten we nog kennis met de website " Dagen zonder vlees". De link met de vasten werd snel gelegd.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: gemiddelde blz 43-44 14/03
    kommagetallen tot op 0,01 blz 34,35,45,46 19/03
    bruto,netto,tarra, verhoudingen blz 32,33,52,53 21/03
    taal: thematoets spelling thema 6 20/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 56 14/03

    Turnzak.


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-03-2014 om 19:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Schoolfotograaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het verslagje van vandaag zal zeer kort zijn, want we hebben vandaag echt niet veel gedaan.
    Oorzaak hiervan was het bezoek van de schoolfotograaf, die alle kinderen individueel, met hun klas maar ook met broers en/of zussen fotografeert. Sommige leerlingen moesten daarvoor naar vestigingsplaats 1. Zo had ik na de speeltijd amper een tiental leerlingen in de klas. Daarom spraken alle leerkrachten af om hen de resterende tijd te  laten genieten van het zonnetje.
    Voor het fotograferen hadden we een hoofdrekenles rond +,-,x en : tot op 0,01. De kids kregen een werkblaadje waar we samen de voorkante oplosten en zij zelf de achterkant moesten oplossen.
    De meeste leerlingen waren hiermee nog niet klaar en worden vriendelijk verzocht dit thuis af te werken tegen morgen.
    Leerlingen die wel klaar zijn, hebben een correctiesleutel meegekregen en moeten hun opdrachten verbeteren.
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    Rekenen: het gemiddelde ws blz 43-44 14/03
    doen:
    rekenen: +,-,x en : tot op 0,01 13/03
    huistaak 18 13/03

    niet vergeten: 17 en 18 maart schoolvrije dagen, morgen oudercontact


    Nog een prettige namiddag gewenst!

    Meester Joeri


    12-03-2014 om 15:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    11-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Vandaag was het de beurt aan Mona De Greef en Julie Van der Stappen! Dikke proficiat van heel de klas!!!











    11-03-2014 om 17:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.breuken
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met rekenles getallenkennis: breuken vergelijken en ordenen. In deze les werd er heel veel gewerkt met concreet materiaal (breukenkoffer). Zo konden de kinderen goed zien dat er verschillende gelijke breuken zijn. ( vb 1/4 en 2/8). De kinderen tekenden op getallenassen en in gelijke delen verdeelde figuren opgegeven breuken, vergeleken verschillende breuken op de breukenladder, ontdekten hoe je gelijknamige breuken en breuken met dezelfde teller vergelijkt en werkten tenslotte de oefeningen in hun werkschrift af. Een hele boterham dus.
    Het was al ver in de voormiddag eer we met dit alles klaar waren. Hoog tijd om ons WO af te werken. We maakten samen de herhalingsles af en overliepen de te leren leerstof.
    In de namiddag ging het in de godsdienstles over ' Aswoensdag'. Wat heeft aswoensdag te maken met carnaval? Vastenavond? Veertigdagentijd? Askruisje?... zijn vragen die beantwoord geweest zijn.
    Slotnummer voor vandaag, was de vergadering van de firma " Hapklaar nv". De directeur van het bedrijf sprak zijn personeelsleden toe en gaf hen een aantal opdrachten. Een eerste opdracht was een "teambuildingsopdracht" . De werknemers moesten hun buur of buurvrouw complimenteren. Nadien mochten ze hetzelfde compliment (maar overdreven) herhalen.
    De uiteindelijke opdracht voor vandaag was een reclamespot te maken voor het gekozen gerecht.
    In groepjes werd hieraan gewerkt. Wordt vervolgd!
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
                   huistaak 18                                     13/03

    niet vergeten:  woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen

    Tot morgen allemaal en iedereen proper ondergoed aan voor de fotograaf he ...

    Meester Joeri

    11-03-2014 om 17:29 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    10-03-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarigen van de dag
    Ilena D'Haeseleer en Thomas Sterckx vierden hun 10 jaar tijdens de vakantie.
    Een dikke proficiat van heel de klas.












    10-03-2014 om 19:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back again!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Blij weer een verslagje te kunnen en mogen schrijven voor jullie. Ik ben nog niet volledig hersteld, maar toch voldoende om de kids te entertainen.
    Het blok voor de kleine speeltijd bestond hoofdzakelijk uit administratie, de klas terug op orde zetten, de kinderen van plaats veranderen, ... m.a.w. terug acclimatiseren.
    Na de speeltijd kregen we in de taalles een tekst rond " Michelin". Bedoeling van de les was om een informatieve tekst omzetten in een schema en in een tweede fase sleutelwoorden per alinea aan te duiden.
    Tijdrovende bezigheid was dat!
    Onder een stralend " winter"zonnetje mochten onze vriendjes en vriendinnetjes (na de middag)met juf Edel naar de Creales.
    Verder in de namiddag kregen de leerlingen hun nieuw leesniveau te horen, werden er boekjes gewisseld en de agenda geschreven. Het slotoffensief van deze dag bestond uit het leren synchroon bewegen op muziek, waarbij we vandaag de eerste voorbereidingen troffen voor het schoolfeest ( wordt zeker en vast vervolgd)
    Agenda:
    leren:
    WO: Open - en gesloten boektoets thema 6 13/03
    doen:
    rekenen: verbeteren werkschrift blz 47-50 12/03
    taal: afbeelding voedingsmiddel of recept 11/03

    niet vergeten: brief oudercontact, woensdag schoolfotograaf, 17 en 18 maart schoolvrije dagen.

    Zo, we zijn weer vertrokken.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    10-03-2014 om 18:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs