Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    21-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dagje vrijaf
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met de toets hoofdrekenen ( reeds meegegeven naar huis!) en het dictee van de eerste twee lessen van thema 6.
    De resterende tijd in de rekenles werd opgevuld met het oplossen van de oefeningen in de werkschrift. ( Structuur van ...)
    In de taalles draaide het vandaag rond spelling. We gingen de verschillende onthoudklanken opnieuw oefenen.
    Net voor de speeltijd gingen wen ons wapenschild uit de godsdienstles van woensdag verder aanvullen.
    De namiddagactiviteit bestond hoofdzakelijk uit WO. Het verder afwerken van de oefeningen op de Vlaamse provincies, het aanbrengen van de Waalse provincies en ook deze oefeningen tot een goed einde brengen. U merkt het , een serieuze boterham!
    Agenda:
    WO: Waalse provincies 25/02
    doen:
    taal: bloontaak 26/02
    WO: puzzelen met provincies 25/02
    toets tekenen brief leesopdracht!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    21-02-2014 om 14:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roald Dahl voorbereiding
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    De voormiddag is voorbij gevlogen. We startten met de toets cijferen om vervolgens richting vestigingsplaats 1 te stappen.
    We trokken die richting omdat er vandaag een computerles geprogrammeerd stond.
    In deze les leerden we een afbeelding zoeken op het internet ( via Google) om nadien te kopiŽren en te plakken in een Word document. Deze afbeelding ( foto van Roald Dahl) werd ook afgeprint.
    Verder moesten de leerlingen in duo's informatie rond Roald Dahl opzoeken om in hun bundel aan te vullen.
    Tenslotte kregen ze een aantal flarden van layouts van boeken gemaakt door onze schrijver.
    De leesopdracht voor deze periode gaat dus als volgt:
    De leerlingen kiezen een boek van Roald Dahl en lezen dit.
    Ze zorgen ervoor dat hun bundel volledig ingevuld is tegen 1 april 2014 ( geen grap!!!).
    Op donderdag 3 april gaan ze hun boek voorstellen aan de leerlingen van het vijfde leerjaar in een "Boekencafeetje".
    Verdere info hierover volgt later.
    Er stond ook nog een rekenles op het programma. Vandaag ging het over de structuur van 0,2-0,4-0,6-0,8-1 en 0,25-0,50-0,75-1,00
    De oefeningen op het instructieblad zijn zo goed als opgelost, de oefeningen in de werkschrift zullen voor morgen zijn.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: Vlaamse provincies 20/02
    Doen:
    Taal: Roald Dahl werkbundel 01/04
    rekenen: huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02
    toets tekenen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    19-02-2014 om 15:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verleden en tegenwoordige tijd
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend had ik MDO's. Dit is een overleg met het zorgteam waar de leerlingen met "problemen" worden besproken.
    Ondertussen waren mijn leerlingen aan het werk in hun herhalingsbundel ' Hoofd en cijferrekenen tot op 0,1'.
    Na de speeltijd herhaalden we nogmaals de vierhoeken en gingen we aan de slag met taal.
    Deze les draaide rond tegenwoordige en verleden tijd met als afsluiter een toets rond dit thema.
    Tijdens de godsdienstles ging het weer over symbolen. De kids kregen een lied te horen waarbij de eerste strofes rond 'valse' symbolen ging en de laatste strofes rond 'echte ' symbolen.
    In de WO les verbeterden we de oefeningen rond " waterwegen" en gingen we de Vlaamse provincies al eens bekijken.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
    cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: Vlaamse provincies 20/02
    Doen:
    Taal: Bloon - taak 19/02
    rekenen: huistaak 16 + bundel herhalingsoefeningen 20/02
    brief carnaval

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    18-02-2014 om 20:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EHBO
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Verslagje vandaag uit de klas. ( Straks personeelsvergadering!)
    Deze ochtend werden jullie kids opgevangen door juf Tinne en juf Veerle. Ikzelf had bijscholing EHBO.
    In de namiddag speelden we leuke taalspelletjes in ons taalschrift, deden we aan niveaulezen en werd er ook nog getekend voor carnaval.
    Agenda:
    Rekenen: hoofdrekenen: +,-,x en : tot op 0,1 20/02
                  cijferen: +,- en x tot op 0,1 19/02
    Taal: thema 6: week 1 en 2 spelling 20/02
    WO: soorten wegen 18/02
    Doen:
    Taal: Bloon - taak 19/02

    PS Volgende week vrijdag carnavalstoet, elk leerjaar heeft een thema... Wij zijn cowboy's and  cowgirls!
    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    17-02-2014 om 16:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!