Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    13-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterwegen en raadsels
    Goedenavond beste lezer(es),

    Begonnen vandaag met het verbeteren van de huistaak rekenen ( ik had blijkbaar op de weblog verkeerde bladzijdes doorgegeven, mijn excuses hiervoor) en ondertussen het +,-,x en : tot op 0,1 herhaald.
    De nieuwe leerstof voor vandaag was het cijferend vermenigvuldigen tot op 0,1. Ik had de indruk dat dit bij de meeste leerlingen wel vlot ging.
    Tijdens de spellingsles draaide het weer rond verenkeling en verdubbeling. In deze les speelden we allerlei taalspelletjes om de verenkeling en verdubbeling te oefenen. ( woordzoeker,codekrakers, raadsels, ...)
    Het was al een heel stuk in de namiddag toen de laatste letter van het flitsdictee werd geschreven.
    Hoog tijd om de starten met de wo les.
    Na een korte herhaling van het geleerde uit vorige les, gingen we ons vandaag bezighouden met de wegen.
    We herhaalden de kringloop van het water ( via een filmpje op Beeldbank) om te komen tot de waterwegen in ons land.
    De kinderen leerden het verschil tussen natuurlijke waterlopen en aangelegde waterlopen en konden waterlopen benoemen als zijnde natuurlijk of aangelegd door de mens.
    Ook de verkeerswegen passeerden de revue.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Soorten wegen   18/02
    doen:
    rekenen: werkschrift blz 38 14/02
           taal: voicemailbericht 14/02
    brief oudercontact (14/02)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-02-2014 om 20:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.rekenen met kommagetallen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak rond kommagetallen tot op 0,01 en dit zowel voor de blauwe als de groene scheurblok.
    Vervolgens stoomden we door voor een les hoofdrekenen met de vier hoofdbewerkingen tot op 0,1.
    Zoals steeds kregen de kids een (theorie)blaadje dat klassikaal werd ingevuld. Geregeld liet ik de leerlingen een oefening zelfstandig oplossen en dat lukte vrij aardig. Groot was mijn verbazing toen we in onze werkschrift begonnen te werken.
    Een aantal leerlingen deden niet meer wat was aangeleerd met alle gevolgen vandien.
    Het is zeer belangrijk dat ze deze basis meehebben, want er wordt steeds op verder gebouwd.
    Alle oefeningen die aangeduid werden in de schrift, zijn nog niet af en moeten thuis afgewerkt worden. Graag een klein beetje opvolging hierover. De aangeleerde techniek is de kommagetallen omzetten naar tiende en nadien terug omzetten naar kommagetallen.
    Na de speeltijd volgden nog twee taallessen.  Een luisterles waar wij de voicemailberichten van Rik beluisterden en dit in het communicatieschema plaatsen en een les lezen waarin we het teksttype ' recensie' leerden kennen.
    Oh ja, wij speelden ook het spel ' Ik ga naar de winkel en breng mee..." Als er kinderen mij morgen de volledige lijst nog kunnen opsommen, wacht hen een leuke verrassing!
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Vlaams - Brabant 13/02

    doen:
    rekenen: werkschrift blz 38-39 13/02
    taal: tegenwoordige tijd en verleden tijd 13/02
            voicemailbericht                               14/02
    brief oudercontact (14/02)


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    12-02-2014 om 15:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Provincie Vlaams - Brabant
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met een belangrijke les. Een les getallenkennis rond kommagetallen tot op 0,01. Waar er met de tiende nog perfect kon gedemonstreerd worden met de breukenkoffer, is dat voor honderdste al heel wat moeilijker.
    Het aanschouwelijk materiaal dat gebruikt werd, was de stokmeter. Die is verdeeld in 10dm ( tiende) en ook in 100cm (honderdste). Op die manier probeerde ik de leerlingen het principe rond honderdste uit te leggen.
    Het probleem dat onmiddellijk opdook bij sommige was, dat men tiende en honderdste met elkaar ging verwisselen.
    Nochtans is de regel simpel tiende = 1 cijfer na de komma, honderdste = 2 cijfers na de komma.
    De kinderen kregen hier vandaag een scheurblokblaadje blz 70 als huistaak mee. Oefenen is de boodschap!
    De taalles had als hoofdonderwerp het onderscheiden van tegenwoordige en de verleden tijd.
    Toch werd het onderwerp en de persoonsvorm ook geoefend. De kids ontdekten dat men de verleden tijd konden ontdekken aan de tijdsbepalingen ( gisteren, vorige week, ...) of het werkwoord ( at, sliep, werkte, ...)
    Er stonden heel wat oefeningen in de werkschrift die door ons opgelost werden.
    Ook hier is een huistaak aan gekoppeld. ( tegen donderdag 13/02)
    In de godsdienstles begonnen we een nieuw thema getiteld " Symbolen".  In hun werkschrift kregen ze verschillende symbolen ( voorwerpen, handelingen, woorden en gebaren), die ze aan elkaar moesten koppelen volgens bepaalde thema's.
    Ze kregen ook de opdracht zich in te beelden dat als een stam die al eeuwen verborgen leeft in een onontgonnen oerwoud aan de andere kant van de wereld geconfronteerd wordt met deze symbolen. Zou die stam deze symbolen herkennen?
    Al snel kwamen ze tot de conclusie dat om symbolen te kennen en te begrijpen, men het achterliggende verhaal moet weten.
    Voor wo begonnen we een nieuw thema. Dit thema volgt perfect in het spoor van ons vorig thema. Zo begonnen we ook onze les. We herhaalden nog eens de belangrijkste zaken op de kaart van Ternat, om dit dan achteraf door te trekken naar de kaart van de provincie Vlaams - Brabant.
    Tegen donderdag worden de kinderen verondersteld om het geleerde rond de provincie Vlaams - Brabant te kunnen zeggen en aanduiden. ( Nog geen toets, maar wel belangrijk om op voort te bouwen!)
    Tot slot werd ook de brief van het oudercontact overlopen. Er is mogelijkheid tot gesprek met mij vanaf 16.00 tot 19.00.
    Ik zal de aanwezigen opnieuw een richtuur geven en zoveel mogelijk rekening houden met het gevraagde uur.
    Ten laatste maandag 24 februari krijgt u het definitieve afspraakuur te lezen.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    WO: Vlaams - Brabant 13/02
    Rekenen: kommagetallen tot op 0,01 12/02
    doen:
    rekenen: scheurblok blz 70 12/02
    taal: tegenwoordige tijd en verleden tijd  13/02
    brief oudercontact (14/02)

    Tot morgen allemaal,
    meester Joeri



    11-02-2014 om 18:59 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voedingsenquête
    Goedenavond beste lezer(es),

    We begonnen de schoolweek met wegsteken van een aantal teruggekregen toetsen en de afname van de toets meetkunde rond de vierhoeken.
    Net op tijd klaar om naar de zwemles te trekken.
    Door het langdurig treuzelen in de kleedkamers kwamen we pas om 11.30 op school toe. Juist tijd genoeg om het systeem van bruto - netto - tarra uit te leggen.
    Na de middag maakten we dan de oefeningen in de rekenschrift. We lieten oefening drie nog open zodat de leerlingen thuis nog even konden oefenen op bruto - netto - tarra.
    We verbeterden de huistaak taal in de werkschrift, controle op het kaften van de nieuwe taalboek ( 6 leerlingen niet in orde!!) en werden werknemers van een bedrijf.
    In opdracht van dat bedrijf moeten we op zoek naar een nieuw voedingsproduct om te verkopen.
    De kinderen werden per drie ( één groepje per twee) verdeeld om een voedingsenquête op te stellen. Zo kunnen ze later uit de verzamelde gegevens hun conclusie trekken om een voedingsproduct te kiezen.
    Elke leerling(e) heeft een enquêteblad mee dat als huistaak moet ingevuld worden.
    Wordt zeker en vast vervolgd.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 5 taalbeschouwing 14/02
    doen:
    rekenen: afwerken ws blz 33 11/02
    taal: enquête invullen 11/02
    toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    10-02-2014 om 17:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!