Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    24-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Uitnodiging
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Ik val vandaag weeral in herhaling... Opnieuw een aantal kinderen die het niet nodig vonden om een deel van hun huistaak gisteren te maken.
    Het was volgens mij nochtans een goede voorbereiding op datgene wat er vandaag op hen afkwam, namelijk de toets hoofdrekenen.
    Ik hoop(te) via deze weg een ommekeer te bereiken, maar waarschijnlijk zullen alle kinderen van de bloglezers hun huistaak wel gemaakt hebben.
    Ik blijf alleszins proberen!
    De toets hoofdrekenen nam tot aan de speeltijd tijd in beslag.
    Na de speeltijd werd de "Goede" toets getallenkennis overlopen om de fouten in het groen te verbeteren en te begrijpen.
    Dan was het tijd om de kenmerken van een goede uitnodiging te ontdekken, om deze in een latere fase te gebruiken voor ons vertelmoment in het eerste leerjaar.
    Het laatste blok in de klas draaide volledig rond lezen. De vijf laatste leerlingen stelden hun schatkoffer voor, we deden ook aan niveaulezen ( ook hier weer een aantal leerlingen niet in orde met contract of boek, ... ) om tenslotte de agenda te schrijven.
    Momenteel zijn de leerlingen aan het zweten in de turnles.
    Agenda:
    rekenen:
    Cijferen  28/01
    MMR    29/01
    Meetkunde 30/01
    Wo: verkeerswegen + Bist 28/01
    doen:
    rekenen: huistaak 14 27/01
    taal: spel voor verteltas + uitnodiging 27/01
    zwemmen, toets tekenen

    Geen toetsen tegen maandag, zodat de kinderen voldoende tijd kunnen steken in het afwerken van hun verteltas.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    PS Foto's van schatkoffer komen later op de blog.

    24-01-2014 om 15:35 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toets getallenkennis. Deze toets bleek iets eenvoudiger dan die van rekenverhalen, want omstreeks kwart voor tien had iedereen gedaan.
    Voldoende tijd over om de toets rekenverhalen nog eens klassikaal te overlopen.
    Na de speeltijd gingen we verder aan het werk voor onze verteltas. Aan de hand van een aantal activiteiten ( in het leger onder het bevel van een commandant en het plooien van een papieren bootje) kwamen we tot de vaststelling dat handleidingen, stapplannen, spelregels, ... bol staan van de gebiedende zinnen.
    De duo's van vorige keer gingen opnieuw samenwerken om spelregels op te stellen voor hun zelfgemaakt spel.
    Ook in de namiddag werd er hier rond verdergewerkt.
    Nog in de namiddag gaven we ook een slagje door in WO. 
    Agenda:
    leren:
    rekenen: hoofdrekenen 24/01
                  cijferen          28/01
                  MMR               29/01
                  Meetkunde      30/01
    WO: Soorten wegen + Bist 28/01
    doen:
    taal: mijn eigen spel 27/01
    rekenen: huistaak 14 27/01
    leescontract, toets tekenen

    De huistaak rekenen is een combinatie van hoofdrekenen en cijferen. De bedoeling was dat de leerlingen het gedeelte hoofdrekenen al maken, om dan tegen maandag het cijferen verder af te werken.
    De komende weken gaan we effectief onze verteltas voorstellen aan de leerlingen van het eerste leerjaar.
    Echt iets om naar uit te kijken!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    23-01-2014 om 20:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Memory, kwartet of ganzenbord?
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen er onmiddellijk ingevlogen met de toets rekenverhalen. Deze toets bleek voor velen zwaarder dan gedacht, desondanks het op voorhand aankondigen van soortgelijke vragen. Ook de tijdspanne duurde langer dan voorzien, de laatste gaf zijn toets af na het belsignaal van de speeltijd.
    Om het vermenigvuldigend cijferen met twee cijfers in de vermenigvuldiger extra te oefenen, maakten we na de speeltijd nog een viertal oefeningen. ( Oefeningen komen ook op de toets cijferen aan bod!)
    Dan was het tijd voor een nieuwe fase in ons " Verteltas" project. De kinderen gingen in duo's zelf een memory, kwartet of ganzenbordspel in mekaar steken. Na een korte kennismaking met de verschillende spelen en het overlopen van de stappenplannen gingen onze kids van start.
    Hun start begon pas in het eerste gedeelte van de namiddag.
    Maandag tijdens het Muzo moment gaan we hier aan verder werken. Ik heb de kinderen wel al de taak gegeven om op voorhand al dingen voor te bereiden, zo kunnen we goed doorwerken aanstaande maandag. Prentjes mogen gezocht of getekend worden... de keuze hangt af van de duo's.
    Tijdens de WO les legden we de laatste hand aan de opdrachten in onze werkkatern en begonnen de plattegrond van de fictieve gemeente "Binst" te exploireren.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getallenkennis 23/01
                 hoofdrekenen   24/01
    WO: bronnenboek blz 16-17 23/01
    doen:
    taal: eigen spel   27/01

    Morgen geen school wegens pedagogische studiedag, tot donderdag dus.

    Meester Joeri

    21-01-2014 om 19:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
























    20-01-2014 om 18:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woordenboek
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het controleren van de huistaken en ik val in herhaling, maar opnieuw waren er leerlingen niet in orde. Als u weet dat de huistaak rond het " woordenboek" VORIGE week maandag is gegeven en de kids een week de tijd kregen, vind ik het onbegrijpelijk dat deze taak niet in orde is.
    Bon de levieten zijn gelezen ... spijtig dat de week op deze manier moest beginnen.
    In de meetkundeles gingen we tekenen met rechte(n) en lijnstukken, maar ipv ze evenwijdig te tekenen ging het vandaag over loodrecht tekenen.
    We waren tijdig klaar zodat de leerlingen soorgelijke rekenverhalen kregen aangeduid in hun schrift(en) als op de toets van morgen. Hopelijk worden ze voldoende ingeoefend.
    De taalles bestond dan weer uit spelling. We werkten rond de doffe klank "e".
    Na de middag kregen onze leerlingen creales van juf Edel. Ze maakten een sneeuwman in bovenaanzicht. Er waren weer leuke resultaten!
    Het laatste gedeelte werd gebruikt om de schatkoffers van de leerlingen te presenteren.
    We hadden nog net voldoende tijd om een leesboekje te wisselen en de agenda te schrijven  en de dag zat er op.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen 21/01
    getallenkennis 23/01
    hoofdrekenen 24/01
    doen:
    /
    memory, kwartet, ganzenbord

    Voor de taalles van morgen hebben de kinderen bovengenoemde spelen nodig om zich te baseren om zelf spelletjes te maken.
    Als het mogelijk is ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



















    20-01-2014 om 18:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!