Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    07-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Wegens bijscholing! was ik gisteren niet aanwezig op school. Volgens de collega's hebben de kinderen in de voormiddag goed samengespeeld en na het ontvangst van de sint keken de kinderen naar een sinterklaasfilm.
    Als extra sinterklaasgeschenk wordt de geprogrammeerde toets van maandag uitgesteld en naar latere datum verschoven.
    Agenda:
    leren:
    WO: Machtig krachtig BB blz 47-48 10/12
    doen:
    taal: Mijn snoezelplek 9/12

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    07-12-2013 om 13:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KURUKSHETRA
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen we niet met rekenen of een andere les, maar kregen we een uiteenzetting van Raf, de klusjesman van het secundair, rond Kurukshetra.
    Raf zet zich al jarenlang in voor deze organisatie , die zich bezighoudt met de zwakkeren in de maatschappij in Noord IndiŽ.
    De leerlingenraad en de school kozen dit project om mee te ondersteunen gedurende twee jaar.
    Aan de hand van verschillende activiteiten zal er geprobeerd worden om zoveel mogelijk geld in het laadje te krijgen voor het goede doel.
    Als u nog meer informatie rond deze organisatie wenst of mee wil ondersteunen, kan u gaan kijken op de website ( zie link onderaan!)
    Tijdens de rekenles ging het over de milliliter. Ik had de indruk dat dit goed begrepen werd.
    In de taalles spelling draaide het rond infinitieven , werkwoordsvormen en de verdubbelings - en verenkelingsregel.
    Deze les was verspreid over de voor - en namiddag.
    Een andere taalles had dan weer als onderwerp " Het bijvoeglijk naamwoord". Deze les zal volgende week verder afgewerkt worden.
    In het thema " Machtig, krachtig" keken we nog hoe de energie van de natuur wordt omgezet naar  elektriciteit.
     Verder ontdekten we dat deze elektriciteit dient omgevormd te worden naar warmte, licht, geluid of beweging om voor ons iets te betekenen.
    Tot slot gingen we nog met de verschillende leerjaren oefenen voor de verwelkoming van de Sint en de pieten van morgen.
    Hopelijk loopt alles gesmeerd.
    Morgen wordt er geen les gegeven. In de voormiddag mogen de leerlingen gezelschapsspelletjes spelen, in de namiddag wordt er een Sintfilm voorzien.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: winst en verlies 9/12
    WO: Machtig krachtig BB blz 47-48 10/12
    doen:
    taal: Mijn snoezelplek 9/12
    toetsen tekenen, gezelschapsspelletjes

    Morgen ben ik in de voormiddag afwezig, wegens bijscholing. De klas wordt opgevangen door de collega's van het vierde.

    Tot morgen allemaal en vergeet jullie schoentje(s) niet te zetten!

    Meester Joeri



    Bijlagen:
    http://www.kurukshetra.be   

    05-12-2013 om 20:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwarte pietendans
    Goedenamiddag beste lezer(es), 

    Deze morgen onmiddellijk begonnen met de twee aangekondigde toetsen: taalbeschouwing en cijferen.
    Terwijl de kinderen hun toetsen aan het maken waren, hing ik hun Sinterklazen op in de klas.
    Om de Sint vrijdag goed te kunnen ontvangen, hadden leerjaren vier, vijf en zes afgesproken tegen 10 uur.
    Alle leerlingen oefenden hun dansje op het nummer " Zwarte pietendans" en zongen en dansten mee op " Zwarte pieten stijl".
    Er is nog wat oefenwerk aan, daarom wordt er vriendelijk gevraagd om thuis de danspasjes te oefenen.
    Dan zal de Sint zeker en vast tevreden zijn.
    Teruggekomen in de klas, na de speeltijd, kregen de leerlingen een korte instructie rond het cijferend delen tot 10 000. We maakten klassikaal de eerste opdracht van elke oefening, de rest krijgen de kinderen als huistaak mee.
    In de taalles werd er gelezen vandaag. De kinderen kregen twee teksten ter hunne beschikking. Steeds stond 'Huis en thuis' centraal. Nadien werden er vraagjes in de werkschrift opgelost.
    De kids kregen ook hun avi niveau te horen en een bijhorend boek. De administratie zal morgen gebeuren, wegens tijdsgebrek vandaag niet meer gelukt.
    Agenda:
    leren:
    WO: Machtig, krachtig thema 4 BB blz 44-46 05/12
    doen:
    Taal: mijn snoezelruimte 9/12
    rekenen: afwerken blz 76-77 5/12
     brief boekenverkoop, toets tekenen

    Voor de leerlingen die hun briefje met de "danslinks" kwijt zijn of vergeten in de klas, krijg je de links nogmaals via deze weg.

    Tot morgen allemaal en goed oefenen he !!!

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    http://vtmkzoom.be/leer-de-zwarte-pietendans-stap-voor-stap   
    http://www.youtube.com/watch?v=LurEuv7LjMU   

    04-12-2013 om 14:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orde in de knuffels
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na het ophalen van de huistaak en het controleren of de toetsen gehandtekend zijn (!) begonnen we aan de les hoofdrekenen. Vandaag ging het over delen tot 10 000. Samen maakten we het werkblaadje voor de bewerkingenmap.
    De oefeningen in de rekenschrift zelf, werden individueel gemaakt. Daarin stelde ik vast, dat er sommige leerlingen het nog moeilijk hebben met het splitsen van de getallen. Dat splitsen is nodig om de delingen gemakkelijker uit te voeren. Verder vinden sommige kinderen het niet nodig om tussenstappen te gebruiken, met alle gevolgen vandien.
    Niet alle leerlingen hebben de oefeningen volledig afgewerkt. De komende dagen werken we daaraan verder.
    De taalles startte met het themadictee van thema 3, gevolgd door een taalles rond zelfstandige naamwoorden.
    Voor de taalles in de namiddag spraken we de ontwerperstalenten van onze kids in.
    Ze kregen de opdracht om hun eigen snoezelruimte te creŽren. We bekeken een aantal snoezelruimtes in ons taalboek, om vervolgens met een aantal richtvragen hun ontwerp beter te kunnen voorbereiden.
    Afsluiten deden we met het afwerken van onze Sinterklaas.
    Agenda:
    leren:
    taal:thematoets taalbeschouwing 04/12
    rekenen: +,- en x tot 10 000 cijferen 04/12
    WO: Machtig, krachtig thema 4 BB blz 44-46 05/12
    doen:
    Taal: mijn snoezelruimte 9/12
     brief boekenverkoop

    De kinderen kregen de keuze om hun Sinterklaas thuis  of morgenvroeg vanaf 08.30 in de klas af te werken.
    De Sinterklazen moeten omhoog hangen morgen tijdens de speeltijd.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    03-12-2013 om 18:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas op het dak
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het achterwerk van de leerlingen had de stoel nog niet geraakt of er lag al een toets klaar op hun bank.
    De toets over de millimeter was het eerste wapenfeit van de dag.
    De klastaken werden opnieuw herverdeeld, alsook het geld voor bonnetjes en warme maaltijden.
    Tijd om naar het zwembad te trekken voor een toffe zwemles.
    Teruggekomen in de klas begonnen met de les getallenkennis: getalbegrip tot 100 000.
    Positietabel, getallenas, schrijfwijze van de getallen, tellen met sprongen, ... kwamen allemaal op het menu.
    Tijdens het invullen van de werkschrift stelde ik wel vast, dat niet alle leerlingen direct alles onder de knie hadden.
    Daarom graag extra controle van de huistaak om te zien of de leerstof begrepen is.
    Eer de rekenles eindigde zaten we al een goed stuk in de namiddag. We schreven de agenda, overliepen de te leren leerstof voor taal en de brief omtrent de boekenverkoop.
    Na de speeltijd kwamen de laatste leerlingen met hun monster aan bod.
    Het laatste gedeelte was gereserveerd voor het knutselen rond Sinterklaas.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee 03/12
            thematoets taalbeschouwing 04/12
    rekenen: +,- en x tot 10 000 cijferen 04/12
    WO: Machtig, krachtig thema 4 BB blz 44-46 03/12
    doen:
    rekenen: huistaak 10 03/12
    toetsen tekenen, brief boekenverkoop

    Nog een prettige avond allemaal en tot morgen.

    Meester Joeri

    02-12-2013 om 18:53 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!