Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    22-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Druk, druk, druk
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry voor het ontbreken van een verslagje van gisteren, maar we hadden personeelsvergadering.
    Vanmorgen eens anders dan anders begonnen.
    Het allereerste wapenfeit dat gepleegd werd, was het dictee van de lessen 1-2 van thema 3.
    Gevolgd door het vervolledigen van de les 5 en 6 WO in onze werkkatern en de spellingles 5 van thema 3.
    Inderdaad, u merkt het goed... Geen wiskunde vandaag.
    We zitten voor rekenen goed op schema ( zelfs iets ervoor) zodat we het ons kunnen permitteren om vakken waar we een inhaalbeweging moesten uitvoeren te laten voorgaan vandaag.
    In de namiddag mochten de kinderen hun expressief voorlezen verder voorbereiden en verder werken aan de tekening met "Pointillisme"techniek. ( Deze dient afgegeven te worden tegen woensdag!)
    Agenda:
    Rekenen: breuk nemen van een getal tot 10 000 26/11
    WO: Focusthema 5 les 5 en 6 26/11
    Taal: expressief voorlezen 25/11
    doen:
    Muzo: tekening afwerken 27/11

    fles van 1,5l ( Crea!)

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    22-11-2013 om 18:11 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vreemde vogels
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend losten we rekenverhalen op. Rekenverhalen die allemaal in teken stonden van werk vroeger en nu.
    De leerlingen werden nogmaals geconfronteerd met het feit dat kinderen in de negentiende eeuw het veel moeilijker hadden dan de kinderen nu.
    Verder zochten we samen naar de gegevens en de bewerking(en) die uitgevoerd moesten worden om het rekenverhaal op te lossen.
    Het gedeelte na de speeltijd was gereserveerd voor taal. Vandaag kregen we een leestekst " Vreemde vogel in het bos".
    Ikzelf schreef eerst " Vreemde vogels" op het bord, waarbij de kinderen gingen brainstormen.
    Nadien werden de kinderen per 4 ( één groepje per drie) onderverdeeld en kregen de groepjes A het eerste deel van de tekst, de groepjes B kregen het tweede deel van de tekst.
    Ze moesten om de beurt een stukje  tekst luidop voorlezen. Tweede opdracht was het verdere verloop voorspellen voor de leerlingen van groep A en terugblikken op wat kwam voor de leerlingen van groep B.
    Laatste groepsopdracht was dat de groepen B vertelden  over hun terugblik en de groepen A hun tekst in kort vertelden.
    Nadien werden de rollen omgekeerd.
    Tot slot hadden we vragen te beantwoorden in ons leerwerkboek.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11
    WO: tijd voor ons land les 3 en 4 21/11
    Doen:
    taal: griezelrecept 22/11
    rekenen: huistaak 21/11
    Toets tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    20-11-2013 om 15:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.giftige,gevaarlijke en dodelijke dieren
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na de controle van huistaak en toetsen tekenen, begonnen we met de toets getallenkennis.
    Deze toets was verspreid over twee bladzijden met een aparte quotering, maar beide scores worden samengeteld.
    In de rekenschrift mochten we cijferend aftrekken tot 10 000 vandaag, wat bij de meeste leerlingen vlot lukte.
    Tijdens de taalles kregen we een geluidsboodschap van de Opperheks. Ze droeg ons op om voor haar verschillende giftige, gevaarlijke en dodelijke dieren te zoeken. Twee kruipende, twee zwemmende, één vliegende en één lopende killer(s).
    Deden we het niet, dan ging ze onze haren gebruiken voor haar volgende betovering! Slik!
    We maakten voor haar een lijstje a.d.h.v. de tekst in onze werkschrift. Zo ontstond een schema van de tekst!
    Na de middag begonnen we voor de verandering met WO. Onze lessen 3 en 4 waren in groepswerk vorige les al aan bod gekomen, maar ik heb toch graag dat alles deftig in de werkkatern staat. Vandaar een serieuse herhaling!
    Elke groep had trouwens maar drie van de vier oorlogen onderzocht en opgelost, dus mochten we toch overal even bij stilstaan.
    Het bracht ons al diep tot in de namiddag, zodat we snel de laatste taalopdracht van vandaag moesten kaderen.
    Ikzelf bracht een zin aan op het bord " Ik zal je pakken" en sprak deze op verschillende manieren expressief uit.
    Nadien mochten een aantal kinderen dit doen.
    Er werd kort besproken wat expressief voorlezen is en waar je op moet letten.
    De opdracht voor de kinderen klinkt als volgt: 'Lees dit toneelstuk expressief voor aan een publiek'
    Ze werken per drie en mogen hun partners zelf kiezen.
    Morgenvoormiddag vertellen ze mij met wie ze gaan samenwerken.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 les 1 en 2 dictee 22/11
    WO: tijd voor ons land les 3 en 4 21/11
    Doen:
    taal: griezelrecept 22/11
    rekenen: huistaak 21/11

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    19-11-2013 om 17:17 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Griezelrecepten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het controleren van de bloontaken. Bij het verbeteren van de spellingtoetsen stelde ik vast dat een aantal woorden onvoldoende gekend waren, desondanks het regelmatig krijgen van bloontaken.
    Een aantal leerlingen viel door de mand. Ze kregen van mij een verwittiging om in de toekomst de bloontaken goed in te oefenen.
    In de les hoofdrekenen ging het vandaag over aftrekken tot 10 000. Op het gekregen werkblaadje werden een aantal oplossingsmanieren voorgesteld, die leerlingen kunnen gebruiken bij het oplossen van aftrekoefeningen.
    Het werkblaadje was afgewerkt net op het moment dat we richting zwembad moesten trekken.
    Bij de terugkomst van het zwembad werden de oefeningen in de werkschrift aangepakt.
    De taalles in de namiddag ging over recepten. De heks Hekselina heeft geen inspiratie meer om griezelig brouwsels te brouwen en roept de hulp in van ons.
    Wij worden verondersteld om een griezelrecept te ontwikkelen. We baseerden ons hiervoor op bestaande kookboeken om de structuur en de inhoud van recepten te ontdekken.
    Met dit in het achterhoofd schrijven ze een eigen (griezel)recept. Eerst in klad en tegen vrijdag op het net blad dat meegegeven werd.
    Afsluiten deden we met verderwerken aan de herfsttekening in pointillismestijl.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11
    WO: Tijd voor ons land bronnenboek lezen blz 61 tot 19/11
    doen:
    Rekenen: afwerken oefeningen blz 62-63 19/11
    taal: griezelrecept                                   22/11
    Toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    18-11-2013 om 19:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!