Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talentenrap
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Mijn verslagje was gisteren al gemaakt, maar de internetgoden beslisten er anders over.
    Vandaag dus een nieuwe poging.
    We begonnen gisteren met de toets getallenkennis en dat verliep bij de meeste leerlingen heel vlot.
    ( Toetsen worden maandag meegegeven)
    Verder kwam iedereen als spreektoets zijn/haar bekend persoon voorstellen gedurende één minuut. Het publiek stelde nadien enkele gerichte vragen en nadien mocht er geraden worden.
    Tijdens de middagpauze gebeurde er ook iets belangrijks. In kader van het thema " Beweegknap" speelde onze klas een wedstrijd trefbal tegen hun collega's van vier B. Onze leerlingen deden het fantastisch, want ze wonnen de match!
    Hopelijk winnen ze de  komende wedstrijd(en) zodat ze zich in de finale kunnen meten met het leerkrachtenkorps.
    In de namiddag gingen we aan het rappen. Tijdens het beluisteren van de rap, kregen de kinderen verschillende doe opdrachten en dat vonden ze heel tof.
    Ik maakte er zelfs een filmpje van, maar ik krijg het niet op de blog geplaatst. Als jullie lezers enig idee hebben hoe ik dat zou moeten doen, mag je altijd een mailtje sturen met uitleg.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: 
     toets hoofdrekenen 21/10
    toets cijferen 22/10
    taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10

    Doen:
    taal: bloontaak 21/10
     TTT blz 39-41 24/10
             blz 48-49
    Krant 21/10
    Wafels


    19-10-2013 om 12:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tientallentalentententoonstelling
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wegens nog drukke activiteiten op deze donderdag ( vergadering op school) zal ik het verslagje vandaag moeten beperken tot de agenda.
    Mijn excuses hiervoor.
    Leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
                 toets hoofdrekenen  21/10
                 toets cijferen  22/10
    taal: dictee thema 2 les 3 en 4 22/10

    Doen:
    taal: bloontaak 21/10
          spreektaak 18/10
          TTT blz 39-41 24/10
                 blz  48-49
    Krant              21/10

    Wafels, agenda!!!

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri

    17-10-2013 om 16:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekenbeestenontdekking
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag een korte, maar krachtige voormiddag achter de rug.
    We begonnen onze dag met een herhaling rond gewicht: kilogram en gram. Ikzelf had een aantal producten meegenomen ( zoals rijst, frosties, tagiatelli, een zak aardappelen, ...) die door de leerlingen geschat en gewogen werden.
    Verder werden er omzettingen gemaakt in de verhoudingstabel.
    Deze keer waren we voor de ict les de tweede groep, waardoor onze les verspreid was over een deel voor de speeltijd en een deel na.
    De kinderen hadden gisteren reeds een werkblaadje ronde de boekenbeesten gekregen en mochten deze opdrachten oplossen aan de hand van de website.
    Een stroompanne strooide nog roet in het eten, zodat het mogelijk is dat sommige leerlingen hun opdracht niet hebben afgekregen. Graag de opdrachten thuis afwerken, we werken hiermee verder in de toekomst. Als dat niet zou lukken of mogelijk zijn, kunnen de opdrachten op de klascomputer opgelost worden.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    taal: dictee thema 2 : les 1 en 2 17/10
    doen:
    taal: Bloontaak 21/10
    spreektaak 18/10
    info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    wafels verkopen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    16-10-2013 om 16:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn schoolomgeving
    Goedenavond beste lezer(es),

    De tweede maal dat ik de weblog schrijf vandaag. Net toen ik het verslagje wou toevoegen, geen verbinding meer en al wat ik reeds geschreven had foetsie!!!
    Gelukkig heeft een leerkracht veel tijd op dinsdagavond
    Vanmorgen startten we dus met rechten en lijnstukken die we evenwijdig, snijdend of loodrecht moesten tekenen.
    De taalles bestond net als gisteren uit een spellingsles, waarbij deze keer de leestekens de hoofdrol speelden.
    De kinderen kregen verschillende opdrachten waarin de leestekens ontbraken. Wij herstelden de leestekens in ere.
    De godsdienstles was dan weer partnerwerk. Onze vriendjes en vriendinnetjes kregen immers een kruiswoordraadsel voorgeschoteld, geholpen door een informatieblad in hun werkschrift.
    Alle in te vullen woorden stonden in teken van vergeving en verzoening.
    Eindelijk ( voor sommigen) deden we in de wo les aan verkeer. We bespraken onze eigen schoolomgeving en kwamen tot zinvolle, veilige aandachtspunten en oplossingen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    taal: dictee thema 2 : les 1 en 2 17/10
    doen:
    taal: Bloontaak 21/10
    spreektaak 18/10
    info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    wafels verkopen.

    De kinderen kregen vandaag twee bloontaken mee ( eentje van twee lessen geleden en eentje van de les van vandaag)
    Ze krijgen hiervoor tijd tot maandag.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    15-10-2013 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meester Marcel
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    We kunnen die goede daar misschien vanaf laten vandaag, want het weer is allesbehalve goed.
    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik al betere maandagen achter de rug heb. Ik verduidelijk:
    Desondanks het tijdig vertrekken met de wagen thuis deze ochtend bleek het niet mogelijk te zijn om voor negen uur op school te geraken. Het slechte weer, defecte wagens en ongevallen hadden hun invloed op de baan.
    Op zich nog geen probleem, maar vandaag kwam de vervanger van juf Tinne meester Marcel aan.
    De bedoeling was dat we die man gingen (de)briefen over het reilen en zeilen in het vierde leerjaar.
    Als klap op de vuurpijl lagen juf Tinne's handleidingen bij haar thuis. Duidelijker kan onze vriend Murphy en zijn wet niet zijn.
    Het betekende dat mijn lesplanning voor tijdens de voormiddag serieus in het water viel.
    Buiten het veranderen van plaats en zwemmen kwam er in de voormiddag niet veel meer uit.
    In de namiddag gaven we dan de geplande rekenles rond de liter en mocht ik dus met flesjes, potjes ... spelen.
    Om Murphy zijn wet nog wat meer glans te geven, gaf het kopieerapparaat er de brui aan zodat de taalles ook aangepast moest worden.
    Het werd afwerken van de spellingsles ipv de geprogrammeerde taalles.
    Afsluiten deden we met het uitdelen van verschillende paperassen ( bestelling nieuwjaarsbrieven, brief oudercontact, klasse voor ouders, ...)
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets getallenkennis 18/10
    doen:
    taal: Bloontaak 15/10
            spreektaak 18/10
            info, foto's, ... rond talenten 17/10
    Brieven
    Verduidelijking omtrent  de taalopdracht tegen donderdag 17 oktober:
    We gaan een tientallentalentententoonstelling voorbereiden, waarbij de kinderen hun talent(en) gaan voorstellen door gebruik te maken van foto's, slogans, boeken, ...
    Wat de brieven betreft:
    Nieuwjaarsbrieven... Het briefje met de bestelling(en) en de aanspreektitel en cash geld worden aan mij bezorgd ten laatste tegen maandag 21 oktober. Graag zou ik alles in orde hebben tegen komende vrijdag 18 oktober.

    Oudercontact ... Er werd ook een brief meegegeven waarop jullie vriendelijk uitgenodigd worden op het oudercontact van donderdag 7 november. ( De week na de herfstvakantie).
    Het oudercontact zal doorgaan van 16 uur tot 19 uur. Gelieve eveneens ten laatste op maandag 21 oktober het strookje naar school mee te geven. Ook hier zou ik graag alles in orde hebben tegen vrijdag 18 oktober.
    Ik laat dan volgende week in elke agenda een uur noteren waarop het oudercontact kan doorgaan.
    Maximum tien minuten per leerling(e). Gelieve deze tijdslimiet ook te respecteren!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    14-10-2013 om 17:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!