Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    11-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spreektaak
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verbeteren van de huistaak toepassingen. Alle oefeningen werden grondig besproken, aansluitend de toets.
    Verder in de les ging het over de structuur tussen verschillende getallen.
    De taalles was een spellingsles, we hadden nog een aantal oefeningen van de les hoofdletters af te werken en moesten dan ook nog de les rond werkwoorden starten.
    Omstreeks 11.30 was het dan tijd voor de frietjes. Iedereen smulde naar hartelust.
    De namiddagactiviteit was het verder werken aan de spellingsles.
    De kinderen kregen ook hun spreektaak tegen volgende week.
    De opdracht voor de spreektaak bestaat uit een bekend persoon  beschrijven zonder dat je de naam bekend maakt.
    Verdere instructies vallen af te lezen op het blad van de spreektaak.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    taal: spelling: bloontaak 15/10
            spreektaak            18/10
            rekenen: huistaak 5 14/10
    zwemmen, toetsen

    Straks volgen er nog foto's.

    Prettig weekend allemaal.
    Meester Joeri

    11-10-2013 om 17:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.a knights tale
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de toets lengtematen en een herhaling van de vier hoofdbewerkingen tot 1000 cijferen.
    Het eerste gedeelte vloog werkelijk voorbij.
    In het tweede gedeelte van de voormiddag verbeterden we eerst onze huistaak rond onderwerp en persoonsvorm.
    Als extra steun voor de toets bleef er op het bord van elk een voorbeeldzin staan.
    Na de toets taalbeschouwing stond ook nog een toets luisteren geprogrammeerd.
    Het namiddagprogramma was simpel, we keken in naar een film samen met de collega's van het vijfde leerjaar getiteld a knights tale. Ideaal om ontspannen naar de verschillende activiteiten in de middeleeuwen te kijken.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toepassingen 11/10
    Doen:
    taal: bloontaak 11/10
    rekenen: rekenverhalen 11/10

    Morgen krijgen de leerlingen toets toepassingen. Om deze toets goed voor te bereiden krijgen ze een gelijkaardige huistaak mee naar huis. De rekenverhalen op de toets zijn gebaseerd op de pagina's die u terugvindt op het huistaakblad.
    Als zij de heuristiek goed beheersen, is het juist een kwestie van goed uitrekenen.
    Hopelijk zal dit voor iedereen het geval zijn.
    Morgenmiddag zijn er dus frietjes voor onze meisjes en jongens. Dat wordt smullen.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    10-10-2013 om 20:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50 jaar getrouwd!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Na het verder afwerken van onze herhalingsles hoofdrekenen (zie maandag) begonnen we aan de toets kloklezen tot op 5 minuten nauwkeurig. In tussentijd haalde ik nog geld op voor frietjes en wafels.
    (Nogmaals er wordt alleen geld opgehaald op woensdag en vrijdag!)
    Voor de toetsen WO was het wachten tot na de speeltijd. Er werd eerst gestart met de open boek toets ( de leerlingen mochten dus gebruik maken van hun materiaal), aansluitend de gesloten boek toets van thema 1 ( geen hulpmiddelen)
    Tijdens de godsdienstles begonnen we de tweede route. De kinderen lazen in hun werkschrift een pagina uit de " vergevingskrant" en de artikels werden besproken.
    Dat was het laatste wapenfeit voor de woensdagvoormiddag.
    Agenda:
    Leren:
    Taal: onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: lengtematen  10/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Taal: Bloontaak 11/10
            onderwerp en persoonsvorm 10/10
    toetsen tekenen

    Voor de toets taalbeschouwing met als item onderwerp en persoonsvorm, hebben de kinderen nogmaals een extra blaadje gekregen met daarop verschillende oefeningen rond onderwerp en persoonsvorm.
    Het leek ons een goede manier op deze leerstof te hehalen.
    Een aantal kinderen van juffrouw Tinne zullen tot en met vrijdag bij ons in de klas zitten.
    Alvast bedankt voor het begrip.

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    PS in de artikels rond " Vergeving en verzoening'  stond een artikel rond 50 jaar getrouwd



    09-10-2013 om 15:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fictie en non fictie
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met twee toetsen. De toets spelling en een toets begrijpend lezen.
    Iedereen was net op tijd klaar voor de speeltijd.
    Na de speeltijd gingen we dan aan het rekenen. Deze keer ging de les over driehoeken. Het rubriceren van driehoeken volgens de zijden en de hoeken.
    Achteraf werden er oefeningen op een extra blad en werkschrift gemaakt.
    Tijdens de godsdienstles kregen de kinderen in hun leerwerkschrift een schilderij te bezichtigen getiteld " Kwaad in zich". Aan de hand van dit schilderij kwamen we tot een gesprek rond "kwaad zijn" op iets of iemand en het (eventueel) vergeven.
    De taalles draaide deze keer rond fictie en non fictie. Deze termen en hun betekenis werden eerst nog eens opgefrist.
    Vervolgens haalde ik een aantal fictie en non - fictie boeken uit onze bib en vertelden de kinderen welk soort boek het was.
    Zo kwamen we in hun taalboek terecht, waar er een aantal teksttypes aan bod kwamen. In hun werkschrift kwamen er nog meer types aan bod.
    Voor de WO toets(en) kregen de kinderen nog enkele tips mee.
    Agenda:
    Leren:
    WO: open - en gesloten boek toets 9/10
    Taal: onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: kloklezen tot op 5 minuten 9/10
                  lengtematen                    10/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Taal: Bloontaak 11/10

    Mag ik er nog even op wijzen dat het morgen de LAATSTE dag is om in te schrijven voor de frietjes. 3 euro voor frietjes, saus en een drankje en 4 euro als er nog een ijsje bijkomt.

    Tot morgen allemaal en goed oefenen voor de toetsen!!!

    Meester Joeri

    08-10-2013 om 18:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag van de leerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend was de rode loper uitgesmeten om alle leerkrachten in stijl te ontvangen. Het was immers zaterdag 5 oktober dag van de leerkracht.
    Alle leerkrachten werden verrast met een leuke attentie aan de klasdeur en er stonden ook lekkere ' sterren'koekjes in het leraarslokaal te wachten.
    Een aantal leden van de ouderraad hingen de door de leerlingen versierde sterren aan de deuren van het zaaltje.
    Om het verhaal compleet te maken was er ook nog een lieve mama, die het voormiddagtoezicht is komen overnemen.
    Aan allen vriendelijk bedankt.
    De kinderen heb ik vandaag eigenlijk niet veel gezien, want in het eerste lesblok had ik bespreking met zorgjuffen en CLB verantwoordelijke over een aantal kinderen van de klas. De leerlingen kregen een aantal rekenoefeningen die ze zelfstandig moesten oplossen.
    Het tweede gedeelte stond dan weer in het teken van spelling. De les van vorige vrijdag was nog niet helemaal afgewerkt en werd dus samen met de les van vandaag aangepakt. Vandaag was het centraal thema: ' Hoofdletters'.
    Na de middag hadden onze kids crea les van juf Edel.
    Het laatste gedeelte kregen we nog bezoek van Mario Demesmaeker die de bestelde gesigneerde boeken kwam bezorgen en gaf ik ene motivatiespeech voor het verkopen van de wafels.
    De kinderen brengen op woensdag en vrijdag geld voor de wafels mee naar school. Deze wafelverkoop geeft toch wat extra administratie, dus hou ik deze liever beperkt tot twee afgesproken dagen.
    Het onderste strookje wordt aan mij terugbezorgd met de naam en het adres goed vermeld. Het bovenste gedeelte is voor de koper, die hiermee een bewijs van aankoop heeft.
    Er staan de komende dagen/ weken toch nogal wat toetsen gepland, gelieve dus goed op te volgen en regelmatig oefenen.
    Agenda:
    Leren:
    WO: open - en gesloten boek toets 9/10
    Taal: spelling: thema 1 8/10
           onderwerp en persoonsvorm 10/10
    rekenen: kloklezen tot op 5 minuten 9/10
    Doen:
    Wafels verkopen
    Regenboogvis 8/10
    Taal: Bloontaak 11/10

    Zo, dan gaan we ons nu nog wat voorbereiden op de infoavond voor de zeeklassen.
    Aan allen die ik straks nog zal zien, tot straks...
    Aan de andere tot morgen!

    Meester Joeri

    07-10-2013 om 16:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!