Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto's vervolg


















    27-09-2013 om 18:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mario Demesmaeker
    Goedenavond beste lezer(es),

    Oh wat ben ik blij! Niet alleen omdat het weekend is, maar omdat onze auteur " Mario Demesmaeker" aan alle verwachtingen voldaan heeft. Hij bracht de kinderen niet alleen het ontstaan van een boek bij, maar leerde zich ook inleven in fragmenten uit zijn boek(en). Dit alles op niveau van de kinderen. Super!
    De foto's spreken boekdelen.
    Dat was het namiddagprogramma, maar in de voormiddag hebben we natuurlijk niet stilgezeten.
    De leerlingen werden deze ochtend getest op hun algemene kennis van de verschillende rekenonderdelen.
    Verder kregen ze ook een luistertoets te verwerken en kregen ze de toets van gisteren terug.
    Gelieve deze dan ook te handtekenen.
    Onze kids kregen ook een blaadje mee met twee boeken van Mario Demesmaeker. Er geldt zeker geen aankoopverplichting, maar wanneer we rechtstreeks bij Mario bestellen zijn de boeken sneller bij ons.
    Nog een pluspunt is dat Mario deze boeken signeert met een persoonlijke boodschap.
    Indien er interesse is, laat dan via uw dochter/zoon aan mij iets weten voor dinsdag.
    Dan stuur ik alle bestellingen door. Ik herhaal, er is geen aankoopverplichting. Ik stelde wel vast dat de kinderen heel enthousiast waren 
    Agenda:
    leren:
    WO: les 5 Dit is mijn huis 01/10
    doen:
    Godsdienst: brief blz 44 01/10
    Toetsen handtekenen, brief infoavond, zwemmen, Mario

    Onze school organiseert volgende week maandag 7 oktober een infoavond omtrent de zeeklassen.
    Indien u aanwezig wenst te zijn, gelieve het strookje onderaan de meegegeven brief af te knippen en ingevuld mee naar school terug te geven.

    Zo, aan allen nog een prettig weekend gewenst!

    Meester Joeri





































    27-09-2013 om 18:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zonnelied
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen was ik pas om 9.05 op school. Een aantal ongevallen op de Brusselse ring hadden daarvoor gezorgd.
    De kinderen waren gelukkig voor mij, toch tevreden van mij nog te zien toekomen.
    We vlogen er dan ook onmiddellijk in. De kinderen kregen optellingen, aftrekkingen, vermenigvuldigingen en delingen voor de neus. Ze moesten deze oefeningen maken tegen een bepaalde tijd. ( 4 minuten voor +, 4 minuten voor -, 1.30 minuten voor x en 1.30 min voor :)
    De rest van de rekentijd maakten we rekenverhalen in onze werkschrift.
    Door een weigering van het kopieermachine, moesten we de les taal en godsdienst met elkaar verschuiven.
    De godsdienstles bestond uit twee activiteiten: luisteren naar het sprookje " De engelen van de seizoenen" en dit bespreken. Een andere activiteit was "Het zonnelied" geschreven door Franciscus net voor zijn dood. Hij bedankte God voor de prachtige wereld en dito natuur.
    De kinderen moesten de ontbrekende woorden in hun liedjestekst schrijven. Wat niet makkelijk was, want het lied op de cd en in het boek waren wat verschillend.
    Ook dit lied werd besproken en heeft nog een extra taak. De kinderen moeten de mensen a.d.h.v. een brief overtuigen om respectvol om te gaan met de natuur. Een aantal richtvragen om hun brief te kunnen schrijven zijn:
    Waarom is het zo belangrijk om de natuur respectvol te behandelen?
    Wat kan er aangedaan worden om de natuur te respecteren?
    Deze brief mag gerust wat ludiek geschreven zijn. Er worden een aantal brieven op dinsdag 1 oktober gelezen.
    In de namiddag werd er eerst de huistaak oorzaak - gevolg verbeterd en vervolgens de toets rond verwijswoorden en oorzaak - gevolg.
    Tijdens de WO les spraken we over de woonomstandigheden van de mensen gedurende de geschiedenis.
    En uiteraard vertelt over onze vriend Jonas en zijn belevenissen in het boek " Gehakt".
    Agenda:
    leren:
    WO: les 5 Dit is mijn huis  01/10
    doen:
    Godsdienst: brief blz 44 01/10

    De kinderen hebben vandaag ook een bon van de Brantano en hun diploma voor de veldloop gekregen.
    Morgen hoogstaand bezoek in de klas, want Mario Demesmaeker komt langs.
    We kijken er allemaal geweldig naar uit!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    26-09-2013 om 18:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regenboogvis
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze voormiddag zijn we begonnen met het inkleden van onze "hoekenkast". Eerst werd het onderscheid gemaakt tussen vlakke figuren en ruimtefiguren. Het is voor de leerlingen voorlopig voldoende dat ze ruimtefiguren herkennen als een figuur dat een ruimte inneemt, waar ze bijvoorbeeld iets kunnen in wegsteken. De kinderen gaven een aantal voorbeelden van ruimtefiguren in hun nabije omgeving ( boekentas, lessenaar, ...)
    Als huistaak hadden de kinderen gisteren de opdracht om verschillende " vlakke figuren" uit te knippen.
    We onderscheidden eerst de niet veelhoeken. Steeds verwoordden de kinderen waaraan een niet veelhoek moet aan voldoen namelijk, een gebogen lijn(en) hebben in de figuur. Deze niet - veelhoeken werden allemaal opgeplakt.
    Voor de veelhoeken moesten de kinderen steeds verwoorden hoeveel hoeken en hoeveel zijden er aanwezig waren. Zo konden ze de veelhoeken rubriceren ( drie, vier, vijf en zeshoeken)
    Afsluitend deden we in de werkschrift blz 26.
    In de godsdienstles hadden we dan weer over respect voor de natuur. De kinderen kregen in hun leerwerkschrift een aantal artikels waarbij de honger in de wereld aangekaart wordt.
    Na het lezen ontstond er een klasgesprek rond respect voor de natuur.
    De laatste opdracht voor de voormiddag was het ontwikkelen van een regenboogvis.
    Morgen is er toets van taal, gelieve de verwijswoorden en oorzaak- gevolg goed te oefenen.
    Agenda:
    leren:
    WO: les 4 : Slaapwel BB blz 14 26/09
    taal: verwijswoorden les 7 blz 26/09
    oorzaak gevolg
    doen:
    taal: bloontaak 26/09
    oorzaak-gevolg 26/09

    Tot morgen allemaal.
    Meester Joeri


    25-09-2013 om 16:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.scholenveldloop 2013
    Goedenavond beste lezer(es),

    Sorry dat er gisteren geen verslagje was, maar om één of andere onduidelijke reden geraakte ik niet op de website.
    Ik zal het vandaag goed maken met een extra aantal foto's.
    In de rekenles hadden we het over de lengtematen. We vulden de vergelijkingstabellen in, zochten referentiematen, maakten omzettingsoefeningen en hadden het over snelheid ( kilometer per uur). Dit alles samengevat in een werkblaadje langs beide kanten.
    Als afsluiter van de les werkten ze zelfstandig de oefeningen af in het werkschrift.
    De taalles ging over oorzaak - gevolg. Als inleiding gaf ik de indruk dat ik enorm moe was. ( Gevolg) De kinderen gaven mij dan mogelijke verklaringen waarom ik moe zou kunnen zijn.( Oorzaak)
    Nadien liep ik tegen de deur ( oorzaak) en zochten de kinderen naar de gevolgen van mijn botsing ( gevolg).
    Ondertussen had elke leerling(e) een kaartje gekregen met of een oorzaak of een gevolg. De kinderen die een oorzaak hadden, mochten rechtstaan en zich verplaatsen in de klas. De kinderen met een gevolg moesten proberen in volledige stilte bij hun oorzaak te gaan staan. De kids kregen rond dit onderwerp ook nog een huistaak mee, die tegen donderdag moet afgewerkt zijn.
    Donderdag krijgen ze ook een toets waarbij de verwijswoorden ( les 7) en oorzaak - gevolg aan bod zullen komen. Gelieve dit dus grondig te oefenen.
    Om 11.30 was het tijd om een boterhammeke te eten en zich klaar te maken (lees omkleren) voor de veldloop.
    Na een fijne opwarming gingen onze vriendjes en vriendinnetjes van start om gedurende een kwartier het beste van zichzelf te gegeven.
    Ze kregen dan ook allemaal een medaille.
    Wat kennis opdoen betrof, beperkte zich dat tot les 4 van WO met als titel ' Smakelijk, slaapwel".
    De leerlingen vertelden aan elkaar hun lievelingshap en vergeleken hoe het er met hun leeftijdsgenoten aan toe ging in vroegere tijden.
    We voerden de opdrachten in onze werkkatern ook uit.
    Aan " Slaapwel" geraakten we niet meer, dat lezen de kids tegen donderdag grondig door.
    Tot slot las ik nog voor in het boek " Gehakt".
    Agenda:
    leren:
    WO: les 4 : Slaapwel BB blz 14 26/09
    taal: verwijswoorden les 7 blz  26/09
            oorzaak gevolg
    doen:
    taal: bloontaak 26/09
           oorzaak-gevolg 26/09
    rekenen: figuren uitknippen 25/09

    Wat de huistaak rekenen betreft, gelieve alle figuren uit te knippen en in een briefomslag mee te nemen naar school.
    Ik was gisteren vergeten te noteren in de agenda, dat de toetsen moeten gehandtekend worden. Vanaf nu is dat door iedereen geweten.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri
















    24-09-2013 om 17:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!