Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    20-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste toets
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen de kinderen het eerste blok zelfstandig aan het werk gelaten aangezien ikzelf een vergadering op vestigingsplaats 1. Alle opdrachten die de kinderen kregen hadden een wiskundig tintje.
    Belangrijkste opdracht was vermenigvuldigen en delen tot 1000 opdrachten oplossen, want dit was het lesonderwerp van vandaag.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag werd gebruikt om een groot aantal oefeningen te maken rond de Ja- neen vraag ( persoonsvorm) en de wie/wat vraag ( onderwerp).
    Niet alle oefeningen geraakten af, dus gingen we na de middag eerst verder om de oefeningen te vervolledigen en aansluitend de toets te doen.
    Hopelijk is iedereen gestart met een goed resultaat.
    Laatste blok werd er geturnd met meester Floris.
    Bedankt aan alle stappers en trappers!!!
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    rekenen: kloklezen 23/09
     blauw/groen blz 12 23/09
    werkschrift A blz 20-21 23/09
    taal: bloontaak 23/09
            bloontaak 26/09
    Bingel wachtwoord:

    Wat de huistaak rekenen betreft... de leerlingen die in de klas de oefeningen in het werkschrift nog niet hadden afgemaakt, maken deze thuis af. Ze hoeven de huistaak in het blauwe of groene scheurblok niet te maken.
    Deze huistaak is enkel voor de leerlingen die reeds klaren waren met de opdrachten in het werkschrift.

    De kinderen die nog geen schort mee naar de klas brachten, gelieve tegen maandag in orde te zijn.

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri




    20-09-2013 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de valreep..
    Goedenavond beste lezer(es),

    Wat later dan normaal, maar op donderdag kan dit weleens gebeuren.
    We begonnen de dag met het controleren of de huistaken gemaakt waren ( spijtig genoeg waren er een drietal niet in orde!) en daarachter onmiddellijk met de les getallenkennis.
    De les van vandaag ging over breuken. Aan de hand van concreet materiaal, de breukenladder in het kompasje en een extra werkblad probeerden we de breukenmaterie tot ons te nemen.
    De les duurde langer dan verwacht, waardoor de oefeningen in het werkschrift niet meer konden gemaakt worden. ( huistaak in werkschrift A blz 19-20)
    De taalles was dan weer het moment om aan spelling te denken. We startten met een heuse quiz, wat de leerlingen zeer leuk vonden. De winnaars van de quiz waren Julie en Arne. De hoofdprijs was als eerste vingerafdrukken zetten in de godsdienstwerkschrift
    Ook deze les nam meer tijd in beslag dan verwacht, zodat het al een stuk in de namiddag was eer we aan godsdienst zelf konden beginnen. Terwijl de leerlingen hun vingerafdrukken in de schrift zetten,  vertelde ik hen het scheppingsverhaal uit de Bijbel. Nadien werd dit verhaal besproken.
    Tijdens de wo les gingen we verder met les 3 en werkten we de opdrachten in het werkschrift af.
    Afsluiten deden we met een voorleesmoment uit " Gehakt".
    Agenda
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9 20/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
                  blz 19-20  20/09
    taal: Bloontaak 23/09
    brief gegevens 20/09 fiets of te voet.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    19-09-2013 om 20:22 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    18-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Computerles
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag een zeer kort verslagje.
    We begonnen onze voormiddag met een uitstapje richting vestigingsplaats 1. Niet om daar gezellig te keuvelen met de leerkrachten van weleer, maar omwille van onze eerste computerles.
    Op de spiksplinternieuwe laptops mochten de kinderen de website van " Bingel" gaan exploreren. De meeste kinderen waren al vertrouwd met de werkwijze op " Bingel" maar vonden het een goede herhaling.
    Zo, de eerste blok van de voormiddag zat er al op.
    Na de speeltijd kregen de leerlingen een les rekenen: Rekenverhalen. Deze opdrachten werden klassikaal overlopen, gegevens genoteerd, bewerking aangebracht, maar het uitrekenen en een goede antwoordzin was voor de leerlingen zelf.
    Afsluiten deden we met Godsdienst, waar we aan een nieuw thema begonnen namelijk "mens en natuur, gave en opgave".
    De kinderen kregen vragen omtrent hun relatie met de natuur a.d.h.v. hun vingers. ( morgen mogen ze hun vingerafdrukken in de schrift plaatsen!) De vragen waren niet altijd even makkelijk om te antwoorden, omdat er 'dieper' moest worden over nagedacht. Sommigen leerlingen zijn hiermee nog niet klaar, graag afgewerkt tegen morgen.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9 20/09
    WO: onze ouders 19/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15-017 19/09
    Bloontaak 23/09
    brief gegevens 20/09

    De kinderen hebben vandaag een papier meegekregen waar alle administratieve informatie ( naam, adres, beroep,...) opstaat. Gelieve deze te controleren en eventuele fouten te verbeteren. Nadien door beide ouders gehandtekend terug naar school meegegeven. Graag ten laatste tegen aanstaande vrijdag.

    Nog een prettige namiddag en avond allemaal,

    Meester Joeri








    18-09-2013 om 14:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    17-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het ei verhaal
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag zijn we gestart, waarmee we gisteren in de rekenles geƫindigd waren , namelijk kloklezen. De huistaak van de leerlingen werd eerst klassikaal verbeterd en vervolgens maakten we de resterende oefeningen af.
    Zo konden we aan de feitelijke rekenopdracht van de dag beginnen: "hoeken". Het verschil tussen een veelhoek en een niet - veelhoek werden herhaald, scherpe, stompe en rechte hoek kwamen aan bod, de verkorte notatie van een hoek en het zelf tekenen van een stompe, scherpe, rechte hoek...
    De taalles was een spellingsles vandaag, wat een serieus pak werk betekende.
    Eerst kregen de kinderen de brief met uitleg over de BLOON taak te lezen ( werd dus meegegeven naar huis en moet door jullie ouders gehandtekend worden) en werd de juiste manier van werken met de BLOON taak verklaard.
    Eer dit voor iedereen duidelijk was, was de klok al goed doorgedraaid. Toch kregen de leerlingen nog de kans om kennis te maken met de " ei " verhalen en de " au" verhalen.
    In de namiddag werkten we hard verder om de spellingsopdrachten af te krijgen.
    Gevolg geen godsdienstles vandaag!
    In de wo les ging ons verhaal verder. We werkten het school vroeger en nu gedeelte af en startten met onze ouders.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp blz 6-9  20/09
    WO: onze ouders  19/09
    doen:
    rekenen: contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15-017  19/09
          Bloontaak                 23/09
    brieven scholenveldloop, brief bloon

    Wat wo betreft, moeten de kinderen hun tekst in het bronnenboek onder de les " Onze ouders" goed en aandachtig lezen tegen donderdag.
    Ze worden ook vriendelijk verzocht om vrijdag 20 september aanstaande zoveel mogelijk te voet of met de fiets naar school te komen.
    Morgen krijgen ze hierover een flyer mee.
    Nog morgen wordt er een brief meegegeven waar de administratieve gegevens van elke leerling(e) van de klas opstaan ( adres, telefoon, nood, ...)
    Als jullie zo vriendelijk willen zijn om dit te controleren en gehandtekend terug mee te geven naar de klas.

    BRIEF BLOONTAAK moet gehandtekend worden en blijft het hele schooljaar in het mapje zitten.

    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri








    17-09-2013 om 16:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemmen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend de huistaken taal en rekenen opgehaald en nadien begonnen met belangrijke les: kloklezen.
    De leerlingen kregen een aantal werkblaadjes. Een werkblaadje waar we klassikaal aanwerkten en een werkblaadje waarbij ze per twee ( analoge en digitale) klok moesten aflezen en noteren. Ze mochten daarbij steeds gebruik maken van een klokje.
    De les werd wel in twee gesneden door de zwemles. ( Zie foto's onderaan)
    De kinderen kregen vandaag als huistaak de opdrachten 1,2 en 3 van bladzijde 15 . De andere oefeningen op deze bladzijde worden morgen klassikaal gemaakt.
    In de namiddag ging de taalles over " raadsels". De meester begon de les met een raadsel over zichzelf, de kinderen moesten raden over wie het ging.
    Nadien moesten ze zelf aan de slag. Ze kozen zes klasgenootjes uit en probeerden rond hen een raadsel te maken. Ze gebruikten hiervoor een stappenplan. Het achterliggende doel van deze les was het inoefenen van het onderwerp en de verwijswoorden. Deze moesten in hun raadsel steeds in het groen onderlijnd worden. Een groot aantal leerlingen was hiermee nog niet klaar en daarom krijgen de kids tijd tot donderdag.
    Afsluiter van deze namiddag was het zingen van het lied " Naar de haaien" van Benny Vreden en natuurlijk het vervolg van het verhaal uit het boek " Gehakt".
    Agenda:
    WO: de school 17/09
    rekenen: contractwerk maaltafels 20/09
    taal: het onderwerp: leerwb blz 6-9 20/09
    doen:
    rekenen: blz 15 oef 1-3 17/09
                 contractwerk kloklezen 23/09
    taal: raadsels blz 15 e.v. 19/09

    We verduidelijk de agenda even:
    Aanstaande vrijdag hebben de kinderen hun eerste taaltest met als onderwerp 'het onderwerp' en 'de persoonsvorm'. Het is de bedoeling dat er vrijdag na de les ( over de persoonsvorm) aansluitend een toets komt.
    De kinderen kunnen zich al grondig voorbereiden op het onderwerp, de persoonsvorm zullen ze aandachtig moeten herhalen tijdens de les zelf.
    Net als voor de maaltafels krijgen de kinderen een kloklezenbundel mee, die ze zelfstandig moeten oplossen en verbeteren tegen volgende week.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri






    16-09-2013 om 19:08 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs