Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    06-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Wout Hyndrikx werd jarig in de vakantie. Toch wou hij zijn klasgenootjes hiervoor trakteren. Een dikke proficiat dus van heel de klas!!!



    06-09-2013 om 17:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het onderwerp
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisterenavond een gezellige info- avond gehad en toen ik thuiskwam was de energie om nog een verslagje te schrijven helemaal op.
    Vandaag werd in de rekenles gewerkt met kalenders. Jaarkalender, weekkalender, weekrooster, ... waren allemaal werkinstrumenten.
    Het was zeker en vast geen eenvoudige les, want de verschillende data aanduiden en inkleuren vereisten veel aandacht en concentratie. Dit viel ook tijdens het verbeteren van de werkschrift.
    De les taal ging over het onderwerp. We begonnen met een raadselspelletje waarbij ik omschrijvingen gaf en de kinderen op zoek moesten gaan naar wie of wat.
    Daarmee was de toon gezet en was de stap naar het op zoek gaan naar het onderwerp snel gemaakt.
    In de werkschrift werden van alle oefeningen de eerste twee gemaakt, de rest maakten de kinderen zelfstandig.
    Ze kregen hierover ook een huistaak meer naar huis.
    De laatste klasactiviteit van de dag was een tekenopdracht. De kinderen maakten een tekening die als voorkaft dient voor de knutselmap.
    Het laatste lesuur waren de kids vandaag in de goede handen van meester Floris.
    Agenda:
    Leren:
    WO: eeuwenband 9/09
    rekenen: maaltafels van 2,4,6 en 10 9/09
    Doen:
    taal: het onderwerp  9/09
    Muzo: voorkaft ontwerpen 9/09

    Zo zit de eerste week school er al weer op. Er werd deze week nog heel wat door de vingers gezien ( orde, taken maken, zich houden aan de klasafspraken, ...) Vanaf maandag gaan we de regels strikter hanteren.
    Ik hoop dat iedereen zich aan de gemaakte afspraken kan houden.
    Wat het turngerief betreft, heeft meester Floris beloofd om volgende week de kledij te verdelen.

    Nog een prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

    06-09-2013 om 17:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoorwoorden
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat een prachtig weer... Laat de vakantie maar beginnen !
    Neen, geen vakantie meer... maar dit betekent niet dat we kwaad zijn met zo'n lekker weertje!
    Vandaag begonnen we met uitdelen van de sticker met de internetadressen op ( eindelijk!).
    Voor mij een goede manier om ondertussen te kijken of het voorblad van de agenda ingevuld is en de zwemdata ingeplakt.
    Dit was bij de meeste prima in orde, de enkelingen die nog iets ontbraken beloofden mij om het tegen morgen in orde te brengen.
    Dan was het tijd voor een lesje bewerkingen. Herhalen van de vier hoofdbewerkingen tot 100. Inderdaad tot 100, want dat zijn de fundamenten waarop we gaan verder bouwen.
    Alle reeds gekende bewerkingen en oplossingsmethodes passeerden de revue, waardoor we pas 5 minuten in het schrift bezig waren toen de bel voor de speeltijd rinkelde.
    Na de speeltijd werkten de leerlingen verder in hun rekenschrift. ( Nog niet alle oefeningen waren gemaakt!)
    Ondertussen regelde ik de administratie.
    In de spellingsles stelden we de nieuwe methode voor en de eerste les ging over de hoorwoorden.
    A.d.h.v. het hoorwoordenschema leerden de kinderen zelfstandig en in duo de hoorwoorden correct schrijven.
    De kinderen kregen ook een BLOON taak. BLOON staat voor : Bekijken Lezen Omdraaien Opschrijven Nakijken.
    De kinderen worden verondersteld om elke dag de woordjes te oefenen ( vier dagen achteréén)
    Maandag leveren ze hun blad terug binnen.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 06/09
    Taal: BLOON taak 9/09

    Een aantal leerlingen heeft nog niet op alle boeken een etiket met hun naam geplakt. Het is belangrijk als de boeken niet gekaft worden om ze toch van een naam te voorzien.

    Geniet nog van de zonnige namiddag.
    Tot morgen allemaal.

    Meester Joeri


    04-09-2013 om 15:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speeddaten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Verslagje van de tweede dag.
    We begonnen met het ophalen van de administratie ( medische fiches, bestelformulieren, ...).
    De kinderen werkten ondertussen aan hun handje. Dit handje moet thuis nog voorzien worden van een pasfoto en tegen vrijdag terug aan de meester gegeven worden.
    Verder werd ook de eerste les van rekenen gegeven. Een lesje getallenkennis met als onderwerp, getalbegrip tot 1000.
    De leerlingen kwamen zo voor het eerst in contact met de werkwijze van het vierde leerjaar.
    In de namiddag stond nog taal en godsdienst op het programma.
    Voor taal gingen we ons lekker buiten zetten en een potje " speeddaten". De kids gebruikten hiervoor hun " identiteits"kaart uit het werkschrift. Ze kregen steeds twee minuten de tijd om aan de tegenpartij te vertellen wat ze kwijt wilden over zichzelf. Nadien werd er doorgeschoven.
    Godsdienst werd een stellingspel.
    De kinderen vulden eerst hun eigen gedacht in de schrift in op de aangeboden stellingen. Ze hadden drie keuzes: ja, neen of twijfel. Enige beperking, ze mochten maar 1 maal een cijfertje bij twijfel zetten.
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Rekenen: huistaak 1 05/09
    handje 60/09

    De kinderen kregen vandaag ook van de turnleerkrachten twee brieven mee. Eentje met alle zwemdata ( voor aan het prikbord en in de agenda) en eentje met algemene uitleg.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Ps We waren tamelijk laat buiten deze namiddag, dus het zou kunnen dat er een aantal leerlingen een aantal zaken vergeten zijn.





    03-09-2013 om 18:31 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Goedenavond beste lezer(es),

    Welkom aan alle nieuwe lezer(es)s(en) van mijn blog.
    Ik probeer dit schooljaar dagelijks een kort verslagje van de dag te brengen.
    In dat verslagje lezen jullie wat de kapoenen hebben meegemaakt tijdens de les, maar misschien nog belangrijker de juiste agenda van de dag!
    Uit ervaring weet ik dat sommige kinderen het (on)bewust niet zo nauw nemen met het correct overschrijven van de taken en lessen.
    Daarom langs deze weg voor jullie ouders, nog een extra controle op de opdrachten van jullie spruit.

    Na het woordje van de directeur trokken we voor de eerste maal de nieuwe klas in. De kinderen zochten een plaatsje in de klas en luisterden naar de verschillende afspraken en nieuwigheden die de meester op hen afvuurde.
    Zo was het al snel tijd voor de eerste speeltijd.
    Tijdens de speeltijd zongen we het "Bruglied" met aangepaste dansjes.
    Ik profiteerde van de situatie om hen een rondleiding te geven op de speelplaats ( leraarskamer, directie, wc's, fietsenstalling, ...
    We overliepen de infobrochure ( groot aantal blaadjes moeten gehandtekend en meegegeven worden naar school!!!) en vulden een gedeelte op het voorblad van onze agenda.
    Tijd om boterhammetjes te eten.
    Onze refter is gelegen in de gebouwen van het secundair, waardoor we een stukje moesten stappen. In de refter kreeg elke leerling(e) een vaste plaats toegewezen. Uiteraard is de refter een eetzaal en geen praatzaal!
    De eerste activiteit van de namiddag was een spelletje. De kinderen trokken een kaartje en hierop stond een dier vermeld. De leerlingen moesten in een afgebakende zone het geluid van hun dier maken en op die manier hun partner (met een gelijkaardig dier) terug te vinden.
    Dit spel werd tweemaal gespeeld. Zo ontstonden er 10 duo's en 1 trio. Deze groepjes gingen dan samen op zoek naar een klasafspraken. We maakten er samen een selectie uit.
    Voorts werd er ook in de nieuwe werkschrift taal gewerkt, waar zij in volzinnen op de verschillende vragen omtrent hun ' identiteit'moesten antwoorden.
    Er was ook nog voorzien dat ze een handje gingen maken met in de vijf vingers kenmerken van hen, maar hiervoor was nog onvoldoende tijd over. De rijen om naar huis te gaan, moesten immers ingeoefend worden!
    Agenda:
    Infobrochure (bestellingen + documenten) 05/09
    Voorblad agenda invullen 4/09
    Taalboek 4/mundo kaften, schriften naam op (etiket) 6/09
    Info - avond op 5/09 om 19 uur
    Warme maaltijden vanaf 5/09
    Taal: leerwerkboek blz 4-5 03/09

    Er is ook nog een brief met de uitnodiging voor de info - avond, boeken kaften gratis in De Ploter, een woordje van juf Edel,...

    Zo dat zal het zo ongeveer geweest zijn voor deze dag. ( Details laat ik over aan de kinderen )

    Hieronder nog enkele sfeerfoto's.

    Tot morgen allemaal!















    02-09-2013 om 17:41 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!