Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste woelige dag van de week
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lieve lezer(es),

    Wat een dagje! De kriebels zitten in ons lijf! Babbelen, babbelen, babbelen! Te tongen stonden niet stil vandaag.
    En toch hebben we nog wat kunnen doen vandaag, gelukkig!

    We startten de dag met een lesje driehoeken. We onderzochten zelf nog eens de kenmerken van de driehoeken en maakten een onthoudblad. We knipten driehoeken uit een rooster, vulden ons werkschrift in. Daarna gingen we aan de slag met stokjes en touw om driehoeken te vormen. Iedereen werkte goed en actief mee!
    Ons lesje LO zorgde ervoor dat iedereen zich wat kon uitleven.

    Na de middag volgde een les W.O. We vulden ons werkkatern in en dit was eigenlijk herhaling van wat we al gezien hadden. Bij velen zit het nog goed in het geheugen, anderen moeten nog eens wat dieper graven
    Na de speeltijd maakten we kennis met schema's. We leerden dieren en voertuigen in schema's gieten op verschillende manieren. En dat al zo laat op een vrijdag seg! En toch lukte het nog wel een beetje

    Agenda:
    Leren: - toets bewerkingen: hoofdrekenen - werkschrift C + mapje bewerkingen (woe 22/5)
               - toets cijferen - werkschrift C + mapje bewerkingen (do 23/5)
                 (voor beide toetsen kan je ook oefeningen vinden in werkschrift B)
               - toets W.O. - werkkatern 6 + bronnenboek (do 23/5)
    Doen: - rekenen werkschrift B p. 75 (di 21/5)
              - opdrachtenbundel lezen (ma 3/6)
              - geld voor filmavond meebrengen - €1,50 per persoon (di 21/5)
    Maandag: Pinkstermaandag

    Zo, dat was het voor deze week. Geniet van jullie weekend. En veel plezier op de kermis als je gaat!

    Groetjes,

    juf Eva

    17-05-2013 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Amai die droomprovincie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dag lieve lezer(es),

    We hebben een lange, maar leuke dag achter de rug!
    We startten met de toets begrijpend lezen. Hopelijk weten jullie nu goed hoe je met dieren op reis moet?
    Nadien volgde de les spelling: hoofdletters. We herhaalden nog eens wanneer we een hoofdletter moeten schrijven, we werden zelf juf of meester en speelden daarna een kort spelletje. Hoofdletter = rechtstaan, geen hoofdletter = blijven zitten. Marie-Laure mocht haar vinger opsteken in plaats van recht te staan want zij was de dag ervoor hard gevallen met de fiets waardoor haar knie wel wat pijn deed. Ai ai ai!

    Na de speeltijd volgde er een les waarbij we mochten rekenen met geldwaarden. Dit deden we in de vorm van een doorschuifsysteem:
    1. Werkschrift invullen
    2. Rekenvraagjes met behulp van rekeningen invullen.
    3. Voorstellingen van bedragen (met biljetten en munten) koppelen aan het juiste bedrag.
    4. Betalen en teruggeven.
    Dit was heel leuk!

    Na de middag, nadat we waren uitgeregend, was het tijd voor de agenda en nadien een lesje godsdienst. We weten nu vanwaar Pinksteren komt: de Christenen vieren dat God hen levensadem, kracht, energie gaf nadat Jezus was gestorven.
    En nadien natuurlijk............... onze droomprovincie! Dit is voor sommigen echt een levenswerk aan het worden. Het zijn allemaal knappe werkjes! Foto's komen zeker op deze blog! Alleen vergeet ik telkens foto's te trekken. Wie wil er mij aan doen denken?

    Agenda:
    Leren /
    Doen: - puzzel van de provincies (1 van de Vlaamse en 1 van de Waalse provincies) in werkkatern 6 (di 21/5)
              ! Draai je werkkatern zodat het er mooi op kan !
              - afwerken rekenen: geldwaarden -> WS B p. 67 als dit nog niet af is gemaakt in de les
                                                                  -> extra blaadje als je WS al af was
              ! brief filmavond (vrij 17/5)  
              ! brief spaghettimaal (vrij 17/5)
              ! vragen vakantieboek (vrij 17/5)
              - toets toepassingen laten tekenen (vrij 17/5)
              - ZORG: dictee open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)    
              - bundel leesopdrachten (ma 3/6)

    Zo, dat was het weer voor vandaag! 

    Tot morgen,

    juf Eva
       

    16-05-2013 om 16:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kort dagje
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lieve lezer(es),

    Vandaag zal het een korter berichtje zijn voor een korte dag.

    We zijn de dag gestart met het hoekenwerk. Het ging vandaag al veel beter dan vorige keer. Iedereen vond zijn weg tussen de hoeken door en werkte goed aan verschillende opdrachten.
    Alleen moet de tijd nog wat meer in het oog gehouden worden.

    Nadien volgde de toets toepassingen na de speeltijd. Hier werd toch bijna een heel blok aan gewerkt.

    De toets van taalbeschouwing werd uitgedeeld (goed gedaan voor meesten!), Emile gaf wat uitleg over wat er in de leerlingenraad werd besproken en daarna volgde nog een korte inleiding op een les godsdienst: Jezus op de berg.

    Agenda:
    - leren: tekst begrijpend lezen 'Op reis met... een dier' goed lezen voor de toets van morgen (do 16/5)
    - doen:  - afwerken rekenen WS B p. 66 (do 16/5)
                 - afgeven + strookjes meebrengen van de brief voor het spaghettimaal (vrij 17/5)
                 - vragen wie een vakantieboek (van 4de naar 5de leerjaar) wil (vrij 17/5)
                 - afgeven + meebrengen strookje van de brief voor de filmavond (vrij 17/5)
                 - meebrengen (mag maar moet niet): wat knutselgerief voor de droomprovincie (Dit krijg je wel niet terug!) (do 16/5)
    - Enkel voor ZORG: dictee over open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)

    Zo, geniet van jullie namiddag en tot morgen!

    Juf Eva
              

    15-05-2013 om 13:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een dag vol regen en werken
    Dag lieve lezer(es)

    Wat een rotweer seg vandaag! En dan ook nog eens zo hard moeten werken...

    We zijn de dag begonnen met een lesje cijferen: vermenigvuldigen tot op 0,01. Dit was wel een beetje herhaling. Maar we hebben alles nog eens goed aan bord geoefend en daarna kon iedereen voor zich aan de slag in het werkboek.
    Na de speeltijd volgde dan de toets taalbeschouwing. Hoewel, dit wat in vertraging want vandaag was het brandoefening net na de speeltijd! Rustig en kalm blijven, hoofdje erbij houden en dan gingen we richting het voetbalveld waar we moesten verzamelen. Gelukkig begon het dan nog maar net een klein beetje te druppelen, want we waren nog maar binnen of het begon al te gieten.
    De toets taalbeschouwing maakten we af en daarna begonnen we aan het lesje begrijpend lezen.

    Het lezen maakten we af na de middag. De tekst was: Op reis met... een dier. We lazen er welke dieren moeilijk zijn om te vervoeren, hoe dit dan wel moet, wat ervoor nodig is,... Maar het best laten we de dieren in hun eigen leefomgeving!
    Nadien nog wat godsdienst op ons bord: Ezechiël die het volk van Israël een nieuwe toekomst gaf door levensadem (een tweede adem geven).

    Het was alweer snel tijd voor speeltijd! Nadien gaven we nog even het beste van onszelf voor een lesje W.O. Maar toch was het wat moeilijk concentreren: moeilijke leerstof over gewesten/gemeenschappen/waterwegen/verkeerswegen en dit op een dinsdagnamiddag!  Ja watte seg! Hard werken geblazen! Maar we brachten het er toch goed van af. Nu nog de blaadjes invullen tijdens een volgende les en dan hebben we dat ook weer gehad!

    Agenda:
    Leren: toets toepassingen (werkschrift B p. 60-61, 69-70, 79-80 + mapje toepassingen) (woe 15/5)
    Doen: - afwerken cijferen (werkschrift B p. 66) (do 15/5)
              - afgeven briefje filmavond + strookje meebrengen (vrij 17/5)
              - wie wil er een vakantieboek (vrij 17/5)
    De kinderen van ZORG hebben vrij 17/5 dictee: zorgmap meenemen!

    Zo, dat was het voor vandaag! En die stem was nog altijd niet terug hé! Hopelijk morgen wel na een goede nachtrust.

    Tot morgen allemaal!
    Juf Eva







    14-05-2013 om 16:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-05-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goed uitgerust!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lieve lezer(es),

    Wat een dagje vandaag! Sommigen voelden de vakantiekriebels nog in hun buik en hadden het moeilijk om zich te concentreren. Maar we hebben er ons doorgewoeld. En hopelijk kan mijn stem het morgen ook nog aan

    We zijn de dag gestart met een lesje breuken: gelijknamige breuken optellen. Eerst oefenden we wat aan bord en in ons kladschrift om nadien zelf aan de slag te gaan in ons werkschrift. En dat ging goed! Jullie waren er snel mee weg. Fijn zo!
    Nadien volgde zwemmen met een kleine test: ringen opvissen. Goed gedaan banaan!
    Na het zwemmen werkten we nog even verder aan de breuken. Bijna iedereen heeft een extra blaadje kunnen maken. Super!

    Na de middag volgde er een lesje luisteren met ook een kleine luistertoets. We zijn begonnen met een nieuw thema: vervoer, verkeer en veiligheid. We maakten een woordenweb met vervoersmiddelen, leerden verschillende wegen kennen, volgden een wegbeschrijving en maakten een verhaal aan de hand van beluisterde geluidjes. Er zaten al fijne verhalen tussen. Misschien hebben we nog wel eens de tijd om enkelen te beluisteren.

    Na de laatste speeltijd was het tijd voor een klein toetsje over de provincies. Nu weten jullie of je nog wat harder moeten studeren of niet.
    En nadien volgde het leukste van de dag (maar wel wat kort door het vele gebabbel): werken aan onze droomprovincie.
    Donderdag is het de laatste dag dat we hieraan werken. Ik hoop dat het dan bij iedereen af is. Maar dat zal ook wel afhangen van de babbelaars hé

    Agenda:
    Leren: - toets taalbeschouwing (WS A en B: zie woensdag + mapje taalbeschouwing) (di 14/5)
              - toets toepassingen (WS B p. 60-61, 69-70, 79-80 + mapje toepassingen) (woe 15/5)
    Doen: - herhalingsblaadjes taalbeschouwing maken (oefening op de toets) (di 14/5)
              - huistaak breuken (di 14/5)
              - De kinderen van ZORG: dictee open en gesloten lettergrepen (vrij 17/5)
    Brief spaghettimaal meegekregen

    Zo, het was een fijne maandag om de week mee te beginnen.
    Ga maar op tijd slapen want morgen wordt het een drukken dag!

    Groetjes,

    Juf Eva

    13-05-2013 om 16:58 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs