Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Belgisch!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen eens de traditie doorbroken en geen rekenen gegeven voor de de speeltijd, maar wel het vervolg van WO.
    We vulden onze werkkatern aan ( de regeerperiodes van de koningen aanduiden op de eeuwenband, geboorte - en sterfjaar van de koningen opschrijven en een schema rond de Belgische vorsten aanvullen)
    Verder werkten ze per twee lees - en invulopdrachten aan. Deze lessen werden verspreid over de hele dag.
    Er werd immers nog serieus geoefend voor het schoolfeest. De laatste blok van de voormiddag en de eerste blok van de namiddag werden gebruikt voor het oefenen.
    Afsluiten deden we met gemeenschappelijke afsluiter. Foto's en video- opname zijn terug te vinden op de website van de school.
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-65 22/04
    doen:
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    schort, plankje, keukenrol, potje/kommetje, tenniskledij

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri



    19-04-2013 om 17:43 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.staartdelingen tot op 0,01
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verbeteren van een gedeelte van de huistaak en het afwerken van de laatste oefening op het blad.
    De rest van de les werd er gewerkt rond staartdelingen. A.d.h.v. een aantal klassikale oefeningen kwamen de leerlingen tot een goede schattingsmanier en oplossingswijze(n) voor de staartdelingen.
    In de werkschrift staan er cijferopdrachten op blz 74 en 75. De opdracht voor thuis is het maken van de staartdelingen op blz 74, uiteraard worden deze opdrachten in potlood gemaakt!
    Na de voormiddagspeeltijd trokken we naar de turnzaal om te oefenen voor ons dansje van het schoolfeest.
    De namiddag stond volledig in teken van de geschiedenis van BelgiŽ ( het ontstaan en de koningen).
    Afsluiten deden we met het zingen van de BrabanÁonne.
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-60 19/04
    doen:
    rekenen: blz 74 19/04
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    Belgische kleding

    Morgen worden de kinderen verondersteld om in de " Belgische kleuren" naar school te komen. Rood, geel en zwart worden de kleuren morgen. ( Afhankelijk van wat je in de kast hangen hebt!)

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    18-04-2013 om 20:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoe ontstond BelgiŽ?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met het verplaatsen van de leerlingen en opnieuw administratie rond de foto's.
    De kinderen installeerden zich ondertussen op hun nieuwe stek en verbeterden de huistaak van gisteren.
    De rekenles had vandaag als onderwerp gelijknamige breuken aftrekken.
    Het traditionele werkblaadje werd klassikaal opgelost, maar de oefeningen in de werkschrift ( blz 73) worden als huistaak gemaakt.
    In de wo les ging  het over hoe BelgiŽ ontstond.
    De leerlingen waren verwonderd dat BelgiŽ pas in 1830 bestond.
    Afsluiten deden we met het oefenen van de tekst van de BrabanÁonne.
    Onze meisjes en jongens kregen hun aangekondigde leesopdrachten. Deze opdrachten dienen afgewerkt te worden tegen volgende week woensdag ( 24 april)
    Agenda:
    leren:
    WO: Hoe ons land ontstond BB blz 56-60 18/04
    doen:
    rekenen: afwerken blz 73 18/04
    taal: opdrachten jeugdboekenweek 24/04
    tekening Belgische vlag afwerken 18/04
    tennisracket

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    17-04-2013 om 15:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daguitstap vervolg




































    16-04-2013 om 19:16 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bezoek aan chocolademuseum en Brussel
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vandaag zijn we op uitstap geweest richting Brussel. We bezochten het chocolademuseum en een aantal leuke plaatsen rond de Grote Markt.
    Hieronder een fotoverslag van deze leerrijke dag " Dit is Belgisch!"




































    16-04-2013 om 19:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag

    Cathelina De Saeger werd gisteren 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    15-04-2013 om 17:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is Belgisch
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hopelijk heeft iedereen genoten van de paasvakantie en is iedereen terug klaar om er volop in te vliegen.
    De leerlingen van de klas gaven mij alleszins toch die indruk!
    Vandaag was het een zeer hectische dag! Veel gedaan en toch eigenlijk ook niet!
    Eerst geld opgehaald ( uitstap, foto's, maaltijden en bonnetjes) Ik voelde mij precies een boekhouder!
    De kinderen maakten ondertussen hun eigen Belgische vlag.
    Met 5 minuten vertraging kwamen we in het zwembad toe, waar meester Floris onmiddellijk de zwemspieren warm maakte.
    Ook na de zwemles was er nog even tijd voor administratie, terwijl de kinderen de herhalingsles getallenkennis reeds zelfstandig probeerden op te lossen.
    Tijdens de middagpauze gingen we ons dansje oefenen voor het schoolfeest ( Het werd tijd!!)
    Door het intensief oefenen verloren we de tijd uit het oog en was het al snel half twee.
    Vlug verder werken aan rekenen en toch al een kleine onderdompeling in ons thema.
    In het kader van het project trekken we morgen richting Brussel, maar vandaag kregen de kinderen toch al wat informatie omtrent chocolade. Ze kregen een aantal teksten, waarbij ze op de achterzijde vraagjes moesten beantwoorden. ( Graag deze teksten nog eens doorlezen tegen morgen!)
    We probeerden om als " echte" Belgen het volkslied te zingen, doch het internet was ons niet gunstig gezind.
    Woensdag beter!
    Agenda:
    leren: /
    doen:
    rekenen: ws blz 71-72 17/04
    taal: chocolade 17/04
    kledij schoolfeest, tennisracket, foto's (17/04!) rugzakje

    Zoals reeds eerder vermeld trekken we morgen richting Brussel. Vertrek is binnen de schooluren en terugkomst eveneens ( afhankelijk van het spoor).
    Rugzakje met lunchpakket, deftig schoeisel en eventueel een aantal euro(cent)muntjes voor wc bezoek. ( Indien nodig!)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    15-04-2013 om 17:27 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!