Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    22-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sorry
    Goedenavond beste lezer(es),

    Gisteren internetproblemen thuis, vandaar geen verslagje. Gelukkig is vandaag alles opgelost, zodat u uw dagelijks verslagje kunt lezen.
    De kinderen kregen gisteren als huistaak een herhaling van de verschillende cijferbewerkingen tot op 0,1. Deze huistaak werd klassikaal verbeterd.
    Nadien kwamen het optellen en aftrekken al cijferend tot op 0,01 aan bod. Al snel hadden de kinderen door, dat het principe niet veranderde maar dat ze enkel een cijfer extra hadden na de komma. De kinderen werkten de resterende oefeningen in de werkschrift af.
    Dan was het tijd voor de taaltoets, die gevolgd werd door de bespreking van de nieuwe begrijpend lezen tekst.
    U merkt dat er niet gesproken wordt van de turnles.
    Meester Floris was ziek, daardoor geen lichamelijke opvoeding voor onze klas.
    In de namiddag vervolgden we dan de bespreking van de begrijpend lezen tekst en deden we aan niveaulezen.
    De rest van de namiddag werd er geknutseld.
    Agenda
    leren:
    taal: begrijpend lezen tekst voorbereiden 26/03
    rekenen: bruto,netto, tarra en gemiddelde ws blz 32-33  en 43-44 25/03
    doen:
    rekenen: groen/blauw blz 80-81 25/03
     toetsen tekenen, eventueel geld voor de fuif

    Prettig weekend allemaal,

    Nog een aantal foto's van gisteren tijdens het frietjes eten!

    Prettig weekend

    Meester Joeri










    22-03-2013 om 17:24 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.+,-,x en : tot op 0,01
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met een zwaar stukje rekenwerk. De kinderen kregen immers tijdens de hoofdrekenles de vier bewerkingen tot op 0,01 voor te kiezen.
    Eerst werd klassikaal gewerkt en nadien moesten ze zelfstandig aan het werk. ( Nog niet in de werkschrift!)
    Bij het rondgaan in de klas bleek dat dit voor een aantal mensen weer niet gemakkelijk was.
    Daarom een vriendelijk verzoek om met hen deze oefeningen te herhalen.
    Na de speeltijd mochten ze nog aan deze oefeningen verder werken tot 11 uur.
    In de godsdienstles hadden we het over hoe mensen de natuur en het milieu vernielen en wat wij daar zelf kunnen aan verhelpen.
    De kinderen kregen in de werkschrift een huis te zien waar een aantal dingen fout liepen i.v.m bescherming van de natuur en het milieu ( kraan laten lopen, verlichting laten branden, niet sorteren van huisvuil, verwarming opzetten met de ramen open, ...)
    Tenslotte kregen de kinderen ook nog te horen dat er morgen een extra toets rond onderwerp en persoonsvorm zal worden afgenomen. Normaal gezien hebben zij het gepaste materiaal mee naar huis om te oefenen.
    Agenda
    leren:
    taal: taalschat: werkschrift blz 7-8 22/03
    Dictee thema 12 21/03
    WO: Welkom in onze gemeente 21/03
    rekenen: +,-,x en : tot op 0,01 21/03
    doen:
    taal: opzoeken in woordenboek 21/03
     frietjes

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    20-03-2013 om 17:12 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De gemeente Bist
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen de dag begonnen met het verbeteren van onze huistaak blz 48 en het herhalen van de kenmerken van de "speciale" vierhoeken.
    Nadien was het tijd om vierhoeken te construeren. Aan de hand van de eigenschappen van de vierhoeken ontdekten we hoe en welke vierhoek we moesten tekenen.
    Nog voor de speeltijd kregen de leerlingen een tekst met twee onderdelen. Het eerste gedeelte ging over het melkgebit en het blijvend gebit, het andere gedeelte over vroeger en nu ( tandverzorging).
    In onze werkschrift moesten we beider teksten tot schema's herleiden.
    Verder in het taalblok gingen we nog eens aan de slag met het woordenboek. Opdracht tegen donderdag is de gevraagde woorden op te zoeken en de betekenis erbij te noteren.
    Het namiddaggedeelte begon met een beetje uitleg omtrent " Franciscus van Assisi". Toevallig draaide ons godsdienstles vandaag rond die man en was de link naar de nieuwe paus snel gelegd.
    De rest van de namiddag stond in teken van WO. Voor de tweede keer werd het volledige wandelparcours van vorige les afgelegd op de plattegrond van Ternat. Gebouwen en andere nutsvoorzieningen die we tijdens de tocht tegenkwamen, werden op de kaart geplaatst met een cijfer. Deze cijfers kwamen dan naast de reeds geplakte foto's in onze werkkatern.
    Belangrijke wegen zoals de Assesteenweg (N285), E40 Brussel - kust en de spoorweg Brussel - Denderleeuw kregen ook de aandacht op de plattegrond.
    We gingen ook aan de slag met de plattegrond van de gemeente Bist (fictieve gemeente!) en voerden een aantal opdrachten hierop uit.
    We lazen in ons bronnenboek over autosnelwegen, gewestwegen, gemeentewegen, spoorwegen en zelfs vaarwegen.
    Onze meisjes en jongens worden verondersteld om de opdrachten op de kaart goed te oefenen en kunnen vertellen wat de opgesomde wegen allemaal betekenen.
    Agenda
    leren:
    taal: taalschat: werkschrift blz 3-4 20/03
    werkschrift blz 7-8 22/03
    Dictee thema 12 21/03
    WO: Welkom in onze gemeente 21/03
    doen:
    taal: opzoeken in woordenboek 21/03
     toets tekenen.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    19-03-2013 om 17:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Emile Van der Voorde werd gisteren 9 jaar!!! Een dikke proficiat van heel de klas!!!





    18-03-2013 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brevetzwemmen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met staartdelingen tot op 0,1. Het werd al snel duidelijk dat de leerlingen hier vrij snel mee gingen weg zijn. Belangrijk zal zijn om de komma niet te vergeten in de uitkomst.
    De collega's van het zesde hadden ons gevraagd om de zwemlessen te wisselen en zo gingen we in de namiddag zwemmen in plaats van de voormiddag.
    Zo kregen we in de voormiddag de taalles met als hoofdonderwerp " De tegenwoordige tijd". Ondanks het vele oefenen blijft dit voor sommige(n) een lastige karwei.
    Aansluitend kregen de leerlingen een toets rond tegenwoordige en verleden tijd.
    De zwemles stond in teken van zoveel mogelijk lengtes zwemmen. Topprestaties werden geleverd, want een aantal leerlingen haalden wel 1500 meter ( 60 lengtes !!!). Niet slecht voor een leerling(e) van het vierde!
    Agenda:
    leren:
    taal: taalschat: werkschrift blz 3-4 20/03
                             werkschrift blz 7-8 22/03
            Dictee thema 12                        21/03
    doen:
    rekenen: werkschrift blz 48   19/03
    folders, brief, toetsen tekenen.

    Ik kreeg vanmorgen een nota te lezen van een mama i.v.m de titels die zijn doorgegeven om te lezen.
    Het is niet eenvoudig om aan deze boeken te geraken, omdat heel wat mensen naar deze titels op zoek zijn.
    Er zijn een aantal leerlingen die het boek gekocht hebben, andere(n) hebben het boek ontleend, ...
    Enkele leerlingen zijn zelfs al klaar met het lezen ervan, daarom een warme oproep om met elkaar te proberen afspreken
     en de boeken te delen.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    18-03-2013 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!