Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    13-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fotograaf
    Goedenavond beste lezer(es),

    De schoolweek zit er voor jullie kids weeral op. Over deze woensdagvoormiddag kan ik maar een kort verslagje schrijven.
    De kinderen hadden de eerste blok les van juf Edel. Omdat er moest geverfd worden, werden er eerst individuele foto's getrokken van onze klas.
    Dat was nodig, want sommige kinderen leken na die les op een schilderij!
    Aangezien er ook heel wat zusjes/broertjes in vestigingsplaats 1 zitten en er ook gezinsfoto's worden getrokken, verdwenen een tiental leerlingen uit mijn klas om pas om 12.05 terug te verschijnen.
    De overgebleven leerlingen werkten zelfstandig aan bladzijde 49 en sommigen probeerden al staartdelingen tot op een tiende!
    De afwezigen moeten dit thuis inhalen.
    Verder moet er ook goed geoefend worden op +,-,x tot op 0,1 cijferen. Blijkt voor sommigen toch nog moeilijk!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: +,-,x tot op 0,1  18/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 49 18/03
    zwemmen, lezen

    pedagogische tweedaagse

    Tot maandag allemaal en een prettig verlengd weekend aan de kids,
    Meester Joeri

    PS: Gelieve alle betalingen ( frietjes, de ploter) tegen maandag in orde te brengen!!!

    13-03-2013 om 17:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het record is gebroken!
    Goedenavond beste lezer(es),

    U bent vandaag schriftelijk getuige van de langstdurende Machelen - Ternat rit uit mijn carrière. Deze ochtend thuis speciaal vroeger vertrokken ( 7 uur) en de school binnengeschoven om 10 uur.
    Als ik nog goed kan tellen, betekent dit drie uur onderweg! Geen ervaring om elke dag mee te maken.
    Gelukkig hadden mijn collega's van het vierde leerjaar minder last om tot op school te raken en vingen zij mijn klas op.
    Mijn schoolverslag start vandaag dus pas na de kleine speeltijd.
    In dat gedeelte tot aan de middag gingen we opnieuw aan de slag met kommagetallen. We maakten optel - en aftrekoefeningen met honderdste.
    De aanbreng begon met het visualiseren en schematiseren van de kommagetallen die werden opgeteld en afgetrokken.
    Dit alles betekende dat de kinderen serieus wat kleurwerk hadden, ze kwamen stilaan tot het besef dat het ook sneller kon door gewoon uit te rekenen.
    Na de middag gingen we in de werkschrift taal aan de slag. De kinderen hadden gisteren een begrijpend lezen tekst voor te bereiden en hier kregen ze dan toets over.
    Verder in het schrift ging het nog over de ja - neen vraag. De kinderen onderzochten verschillende vragen en haalden de ja - neen vragen eruit. Verder kregen ze zinnen waarbij ze de persoonsvorm moesten aanduiden, nadat ze een ja - neen vraag geformuleerd hadden.
    Voor godsdienst gingen we verder met Chibcha verhaal. We bouwden in de schrift a.d.h.v. tekeningen het verhaal op en gingen dan gelijkenissen en verschillen met het bijbels scheppingsverhaal noteren.
    Afsluiten deden we met niveaulezen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: +/- tot op 0,01 13/03
    doen:
    rekenen: afwerken blz 47 13/03
                   groen/blauw blz 76 13/03
    Fotograaf, geld frietjes, brief boekenweek, briefje oudercontact

    Tot morgen allemaal en veilig thuis iedereen!

    Meester Joeri


    12-03-2013 om 17:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    11-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Structuur van de kommagetallen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met hard te werken. Eerst hadden we rekenles waarbij we de structuur van de getallen 0,2-0,4-0,6-0,8-1,0 en 0,25-0,50-0,75-1,00 gingen ontdekken.
    Het viel mij onmiddellijk op dat er een aantal leerlingen serieus moeite hadden met de omschakeling van tiende naar honderdste en omgekeerd. We gaan er in de klas nog heel hard op oefenen, maar ik vraag ook steun van thuis uit. Regelmatig herhalen en oefenen is de boodschap!
    Verder in de voormiddag werd de huistaak van het weekend verbeterd ( tegenwoordige tijd) en gingen we de begrijpend lezen tekst " Schoolziek" voorbereiden. Tijdens deze voorbereiding stelde ik de vraag of er aantal onder de leerlingen ook al eens ' schoolziek' was geweest. De antwoorden hou ik voor mij, maar jullie zouden verschieten ...
    Ons taalblok liep verder in de namiddag. De kids kregen nog een aantal oefeningen rond de tegenwoordige tijd in hun spellingsboek.
    Voorts stond er nog een luistertoets geprogrammeerd verdeeld over twee activiteiten. Bij de eerste activiteit moesten leerlingen beroepen uit de zorgsector aanduiden a.d.h.v. een omschrijving.
    De tweede activiteit kregen de leerlingen een beschrijving van de spreekkamer van een dokter. Zij moesten de meubels en andere voorwerpen van de praktijk op de juiste plaats plakken.
    Slotakkoord voor deze maandagnamiddag was het scheppingsverhaal van de Chibcha indianen.
    Na het schrijven van de agenda, namen we nog even de tijd om het agendathema van deze periode ' Rekenknap' eens door te nemen.
    Agenda:
    leren:
    taal: tegenwoordige tijd 12/03
           tekst begrijpend lezen voorbereiden  12/03
    doen:
    taal: tegenwoordige tijd blz 13 en 14 12/03
    rekenen: afwerken blz 46  12/03
    brief jeugdboekenweek, briefje oudercontact, geld frietjes,brief De Ploter, ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri





    11-03-2013 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 29/11-05/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs