Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    08-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De krak - vertelcarrousel
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Mijn verslagje van vandaag zal schriftelijk zeer kort zijn. Ik denk dat het meer tot de verbeelding zal spreken als ik het dagverloop in foto's kan laten zien.
    Het enige blokje les bestond vandaag uit rekenen en taal. Voor taal gingen we onze huistaak verbeteren ( weer niet door iedereen gemaakt!) en in de rekenles werkten we al les 6 van week 17 af.  ( Rekenverhalen!)
    Het tweede gedeelte van de voormiddag werd ingevuld door meester Floris. Nadien gingen we bbq smullen en kregen we tijdens de vertelcarrousel drie leuke verhalen te horen op drie verschillende locaties. Zeker en vast een aanrader!
    Agenda:
    leren:
    taal: tegenwoordige tijd 11/03
    doen:
    taal: tegenwoordige tijd blz 10 tot en met 12 11/03
    brief jeugdboekenweek, briefje oudercontact, geld frietjes, ...

    Prettig weekend iedereen,

    Meester Joeri

































    08-03-2013 om 16:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stam + t
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met de leerlingen te veranderen van plaats.
    In de rekenles ging het over de " speciale " vierhoeken en hun kenmerken. A.d.h.v. verschillende vierhoeken onderzochten we de kenmerken waaraan een vierkant, rechthoek, parallellogram, ruit en trapezium moeten voldoen.
    De oefeningen in de werkschrift werden na de speeltijd klassikaal gemaakt.
    Tijdens de taalles werkten we rond de tegenwoordige tijd. Begrippen zoals : infinitief, stam, stam +t, persoonsvorm, ... kwamen aanbod. Voor een aantal leerlingen klinkt dat nog steeds Chinees.
    Daarom werd in de namiddag ook nog serieus rond gewerkt om er voor te zorgen dat er toch enig inzicht ontstaat.
    De godsdienstles van gisteren en nog een stuk van de eerste les moest afgewerkt worden en zo geschiedde.
    De brief met de nieuwe leesopdracht werd ook uitvoerig overlopen en besproken. Graag een handtekening van één van de ouders op de brief.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: vierhoeken 08/03
    doen:
    taal: tegenwoordige tijd blz 5 en 9 08/03
    brief boekenweek, toetsen laten tekenen, agenda, bestek!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    07-03-2013 om 19:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ik ben blij dat ik toch nog de mogelijkheid heb om mijn verslagje van vandaag op de blog te plaatsen.
    Mijn computer had de hele dag niet veel zin in internet en gelukkig heb ik het vrouwtje haar laptop nog kunnen aanslaan om toch een klein verslagje te noteren.
    We begonnen deze ochtend ( met een grote groep) aan de les rond toepassingen. In deze les hadden de kinderen een aantal opdrachten waarbij ze het gemiddelde moesten berekenen . Uiteraard werd er eerst wat uitleg gegeven over wat het gemiddelde juist inhoudt en hoe ze dit moeten berekenen.
    Na een aantal opdrachten in hun kladschrift ( kladblad) probeerden ze zelf de oefeningen in de rekenschrift op te lossen.
    Na de speeltijd gingen we verder met Godsdienst. De vorige les ( al even geleden!) ging het over het scheppingsverhaal en zo geschiedde ook voor deze les. We gingen het scheppingsverhaal als het ware analyseren.
    Verder werd de banken van de leerlingen van 4c terug naar de klas gebracht en gingen wij onze klas op normale klasopstelling plaatsen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: gemiddelde berekenen 07/03
    doen:
    rekenen: blauw/groen blz 73-74 07/03
    brieven, bestek 8/03

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    06-03-2013 om 20:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.32
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen we met een kleine verhuis van de banken. Alle banken werden op lange rijen geplaatst zodat er 32 leerlingen konden plaatsnemen in de klas.
    Onze rekenopdracht voor vandaag bestond uit tijdsduur berekenen. We werkten onmiddellijk in onze werkschrift en kregen een aantal rekenverhalen met tijdsduurberekening voorgeschoteld.
    In de taalles deden we twee dingen. We leerden over het gebruik van de leestekens en gingen op zoek naar wat nu eigenlijk het verschil is tussen letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
    Dit alles bracht ons al een eind in de namiddag.
    Dan was het tijd voor wereldoriëntatie. Eerst vulden we het groepswerk van tijdens de leerwandeling verder aan en kregen de kinderen ieder een stratenplan van de gemeente Ternat, waar onze leerwandeling werd op uitgestippeld.
    Als beloning voor het harde labeur, kregen de kinderen vandaag geen huistaak en lessen mee naar huis. De enige opdracht was: genieten van het zonnetje!
    Agenda:
    leren: /
    doen: /
    brieven, bestek 8/03

    De kinderen hebben administratie meegekregen. Op één van de brieven staan de data van de frietjesdag vermeld en het bedrag dat hiervoor betaald moet worden.
    We hebben in de klas afgesproken, dat er maar pas betaald mag worden als juf Veerle terug op school is.
    Het bestek tegen vrijdag 8 maart is voor het opeten van onze bbq maaltijd.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    05-03-2013 om 17:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het zonnetje doet deugd
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een week ziekte konden we vandaag weer starten. De ochtend begon al een beetje slecht, want heb liefst anderhalf uur nodig gehad om op school te raken. ( Te laat dus!)
    In de voormiddag stond er MDO geprogrammeerd, hier worden resultaten en evolutie van leerlingen besproken met de zorgleerkracht, CLB verantwoordelijke en de klasleerkracht.
    Nog in de voormiddag werd er gerekend. We leerden cijferend vermenigvuldigen met getallen tot op één tiende.
    ' s Middags bereikte ons het nieuws dat collega Veerle, zeker tot woensdag afwezig zal zijn.
    Daarom zal een deel van de klas van juf Karen morgen bij ons gevoegd worden en Karen zelf zal met het andere deel van haar klas naar de klas van juf Veerle verhuizen.
    We wensen juf Veerle alleszins een spoedig herstel.
    Ook voor deze namiddag moest al een oplossing gezocht worden en we besloten om de leerlingen een werkbundel te geven met daarin reken, teken en taalopdrachten.
    De kinderen van juf Veerle kregen een film te bekijken. Als laatste van de vierdes trokken we dan ook nog richting zwembad om een plonske te doen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: cijferend x tot op 0,1 05/03
    doen:
    rekenen: ws blz 38 en blauw/groen boekje blz 72
    Toetsen tekenen

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    04-03-2013 om 19:48 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!