Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vierhoeken
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Verslagje van de vrijdag wordt voor u hieronder genoteerd.
    Vrijdagmorgen begonnen met duowerk. De kinderen gingen per twee hun huistaak cijferen en meten en metend rekenen verbeteren en een opdracht rond vierhoeken. Ze kregen allemaal een zevental vierhoeken en moesten verschillende kenmerken van die figuren onderzoeken om tot de naam van de figuur ( vierkant, rechthoek, ruit, parallellogram, trapezium, vlieger, gewone vierhoek)
    Nadien werden de opdrachten klassikaal overlopen en besproken. Tijd voor speeltijd en turnles van meester Floris.
    In de namiddag begonnen we eerst met de begrijpend lezen toets en werkten we in de taalschatles rond " muziekinstrumenten". De kids moesten tekeningen van instrumenten benoemen met de juiste naam. Ze kregen hierbij ook het geluid van het instrument te horen.
    Niveaulezen stond ook nog het programma en na het schrijven van de agenda en het overlopen van de leerstof, die volgende week zal getoetst worden... konden we eindelijk beginnen aan het vertellen van de sprookjes.
    Spijtig genoeg voor sommigen ( en een geluk voor anderen, wegens onvoldoende voorbereiding!!!) heeft maar n groepje het sprookje kunnen vertellen.
    Hopelijk gaan de groepen die gisteren niet in orde waren, dat maandag met een knalprestatie rechtzetten. Ik ben benieuwd!!!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kommagetallen ws blz 26-28 25/02
    taal: tegenwoordige en verleden tijd ws blz 82 25/02
           homoniemen ws blz 77 26/02
    WO: thema 9 open boek 26/02
                         gesloten boek 28/02
    doen:
    taal: tegenwoordige en verleden tijd 25/02

    lezen, brieven

    Prettig weekend allemaal.

    Meester Joeri

    PS In bijlage het grappige filmpje van mister Bean.

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=NkbzQtQhJ8U   

    23-02-2013 om 12:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leerwandeling
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen  met de toets godsdienst. Sommige leerlingen hadden gisteren precies weinig tijd om te leren, want de toets nam serieus wat tijd in beslag.
    Hierdoor verschoof de les meten en metend rekenen rond " de seconde" ook.
    Tijdens die les herhaalden we eerst uren, halfuren, kwartieren en minuten om dan te komen tot de seconde. We gingen zelf op zoek hoe lang dertig, zestig seconden, ... duurt. We probeerden zelfs 40 seconden onze adem in te houden.
    Het omzetten van seconden naar minuten ( vb 1000 seconden is 16 minuten en 40 seconden) verliep wel wat moeizamer.
    In de werkschrift werden de oefeningen 1 en 2 klassikaal gemaakt, de rest ( 3 en4)  is huistaak.
    Als start van het nieuwe taalthema " Kunstig" deden we een luisterles. De kinderen kregen een geruite rechthoek aangeboden, waar zij mijn instructies moesten volgen om dan tot een bestaand wezen te komen. ( vb twee naar rechts, drie naar onder, ...)
    Verder kregen ze tien geluidsfragmenten te horen die te maken hadden met muziek. Zij moesten de locatie noteren, waar deze muziek te horen was.
    In de namiddag stond een leerwandeling geprogrammeerd als start van ons nieuw WO thema.
    De kinderen werden in vier groepen verdeeld en moesten tijdens de tocht verschillende aspecten in het oog houden en eventueel ook noteren.
    De uitgestippelde tocht bracht ons langs de 't Serclaesstraat, Sempst, P. Van Cauwelaertstraat, Terlinden, Markt, den Dreef, ...
    Deze tocht gaf hen een degelijk overzicht over gebieden, monumenten, bezienswaardigheden ... van Ternat.
    De bel om naar huis te gaan rinkelde, toen we de school opnieuw binnenkwamen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kommagetallen 25/02
    taal: BL tekst voorbereiden 22/02
    taal: sprookje vertellen 22/02
    WO: Iedereen hoort erbij bronnenboek 109-124 lezen 22/02
    Doen:
    rekenen: werkschrift blz 30 22/02

    Agenda, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    21-02-2013 om 20:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Mauro De Coster werd tijdens de krokusvakantie 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!







    20-02-2013 om 16:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scheppingsverhaal.
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend de traditie gelaten voor wat ze is en begonnen met WO. De huistaak van gisteren werd overlopen en de herhaling in de werkkatern opgelost. De studiewijzer op het laatste blad geeft iedereen een duidelijk beeld van wat er gekend en niet gekend worden. ( 1 tot 4 hoort bij de gesloten boek toets (kennen), 5 tot 8 hoort bij de open boek toets (kunnen) )
    Nog in het eerste gedeelte begonnen we het nieuwe thema van godsdienst. Deze keer draagt het thema de titel " Mens en natuur, een gave en opgave". Startten deden we met het ontleden van het scheppingsverhaal. God reorganiseerde de aarde in zeven dagen, onze opdracht was de verwezenlijkingen van iedere dag opschrijven in de werkschrift.
    Na de speeltijdonderbreking verbeterden we onze huistaak in het groene/blauwe boekje, om vervolgens cijferend optellen en aftrekken tot op 0,1 aan te brengen. De leerlingen stelden vast dat de handelswijze niet veranderd was. Wel moest er rekening gehouden worden met het plaatsen van de komma.
    Tenslotte mochten de kinderen nog de laatste hand leggen aan hun voorbereiding " Een sprookje vertellen".
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kommagetallen 21/02
    godsdienst: cirkel "Kerkelijk jaar " ws blz 52 21/02
    taal: sprookje vertellen 22/02
    WO: Iedereen hoort erbij bronnenboek 109-124 lezen 22/02
    Doen:
    rekenen: werkschrift blz 29 21/02

    stapschoenen, warme kledij, schrijfplankje, lezen

    Morgennamiddag trekken we op pad door Ternat, in kader van ons nieuw WO - thema.
    Iedereen present dus!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    20-02-2013 om 15:44 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Optellen en aftrekken tot op 0,1
    Goedenavond beste lezer(es),

    Hard gewerkt vandaag! Het begon al tijdens het eerste uur. We verbeterden de huistaak 15 klassikaal en begonnen dan aan de nieuwe lesopdracht: optellen en aftrekken tot op 0,1.
    Met behulp van magneten op het magnetenbord konden de rekenopdrachten gevisualiseerd worden.
    Invullen in het werkschrift deden de kinderen zelfstandig.
    Taal bestond uit een herhaling van begrippen zoals persoonsvorm, infinitief en stam.
    Deze werden klassikaal uitvoerig geoefend in het bundeltje taalbeschouwing, de leerlingen gingen zelfstandig te werk in hun spellingschriftje.
    Zo eindigde de voormiddag.
    In de namiddag namen we de draad van taal terug op. Nu ging het over de trappen van vergelijking. De kinderen hadden hier gisteren al rond gewerkt, maar kregen een extra blaadje. Slot van de taalles was het sprookje van roodkapje, de taalmethode had de bijvoeglijke naamwoorden veranderd. Hierdoor ontstond een grappig roodkapjesprookje.
    Onze taak bestond erin om de oude, vertrouwde versie terug te noteren.
    De rest van de namiddag werd er nog verder gewerkt aan het WO thema: Iedereen hoort erbij.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kommagetallen 20/02
    godsdienst: cirkel "Kerkelijk jaar " ws blz 52 21/02
    taal: sprookje vertellen 22/02
    Doen:
    rekenen: blauw/groen boekje blz 66 20/02
    wo: mijn provincie blz 14  20/02
    brief " Krakdag" 20/02, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    19-02-2013 om 20:01 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-02-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kommagetallen

    Goedenavond beste lezer(es),

    22 gezichtjes begroetten mij deze ochtend in de klas. Entje te weinig dus om compleet zijn.
    Het was zwemmen in de voormiddag en aangezien deze activiteit toch wat tijdrovend is, begonnen we dadelijk met de nieuwe leerstof.
    De kinderen kregen vandaag " officieel" voor de eerste keer te maken met kommagetallen.
    We gingen op zoek naar waar we kommagetallen zoal tegenkwamen, hoe we die getallen ons moesten voorstellen, notitie ervan, plaatsen in de tabel en tal van andere oefeningen.
    Omwille van de eerste keer werden alle oefeningen in de werkschrift klassikaal gemaakt.
    Wat leren en studeren betrof, bracht ons dat al snel tot half twee in de namiddag. 
    Er werd ook nog rond taal gewerkt. We gingen verschillende tekstypes onderzoeken en " trappen van vergelijking" mochten ook niet ontbreken.
    Het laatste gedeelte van de dag gingen we technisch lezen en de verdere voorbereidingen treffen voor de " Vertel"beurt van aanstaande vrijdag.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: kommagetallen 19/02
    godsdienst: cirkel "Kerkelijk jaar " ws blz 52 21/02
    taal: sprookje vertellen 22/02
    Doen:
    rekenen: huistaak 15  19/02

    toetsen tekenen, brief " Krakdag" 20/02, lezen

    Zo de eerste dag zit er weeral op. We zijn weer vertrokken.

    Meester Joeri

    18-02-2013 om 16:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!