Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    25-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn eigen dier
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met cijferend vermenigvuldigen en delen tot 100 000. Er was een verandering van strategie, i.p.v. eerst een werkblaadje begonnen we onmiddellijk in onze werkschrift.
    De kinderen werkten vier cijferopdrachten zelfstandig uit, nadien kwam de correctie op het bord.
    Zo gingen we te werk voor het eerste blaadje.
    Het tweede blad was nieuwe leerstof. De kinderen moesten hier cijferend vermenigvuldigen met een vermenigvuldiger van 2 cijfers.
    Oefening per oefening gingen we verder... Op den duur moesten de kinderen eerst zelfstandig oplossen en dan hun oefening verbeteren. Alle oefeningen in het schrift, geraakten niet meer klaar. Daarom zal er in de loop van volgende week, regelmatig een aantal cijferopdrachten de revue passeren.
    Verder werd ook nog aan niveaulezen gedaan en sloegen we aan het knutselen.
    A.d.h.v letters uit kranten of tijdschriften en foto's uit tijdschriften konden de kinderen hun eigen dier ontwikkelen of hun eigen insect. De keuze was vrij.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: x en : tot 100 000 28/01
                  toepassingen          30/01
                  getallenkennis        31/01
    taal: dictee thema 9            29/01
    doen:
    rekenen: huistaak 13           28/01
    lezen, zwemmen, sprookjesboek, rapport, mapje zorg

    Ik zou het bijna nog vergeten... Er werd vandaag ook rapport uitgedeeld. De scores waren globaal gezien, beduidend hoger dan vorig rapport. Hopelijk treedt er geen verval op naar volgend rapport toe.

    Tot maandag allemaal en prettig weekend gewenst!
    Meester Joeri


    25-01-2013 om 20:42 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De opperheks
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze morgen begonnen met een les hoofdrekenen. Onderwerp van de les: vermenigvuldigen en delen tot 100 000.
    Conclusie op het einde van de les: een aantal leerlingen heeft de  maal - en deeltafels nog steeds niet onder de knie, waardoor ze blijven problemen hebben met het hoofdrekenen.
    Nogmaals warme oproep om te oefenen en nogmaals te oefenen.
    Tijdens de taalles gingen we op zoek naar samenstellingen. De kinderen kregen een aantal kolommen woorden aangereikt, die zij dan moesten verbinden tot een nieuw samengesteld woord.
    We stelden vast dat om de schrijfwijze van de samenstellingen goed te kunnen ontdekken, we de samenstellingen moeten splitsen.
    In de namiddag werkten we verder rond Jona en kregen de kinderen de kans om hun wetten te stellen.
    Uiteraard enkel fictief! Ze kregen een blad waarop zij mochten noteren, welke regels ze zouden opstellen wanneer ze voor een dag koning(in), directeur/directrice, mama/papa zouden zijn.
    De resultaten waren vaak verrassend!
    Ook in de les 3 van WO gingen we ons concentreren op regels en afspraken. Waarom zijn ze nodig? Wat zijn rechten en plichten? Wie kijkt erop toe dat de rechten en plichten goed worden uitgevoerd? ... Zijn zaken die de revue gepasseerd zijn.
    Oh ja, ik zou het bijna vergeten... Er werd ook voorgelezen uit het boek " Heksen" van Roald Dahl.
    agenda:
    leren:
    rekenen: x en : tot 100 000 25/01
    doen:
    rekenen: wsb blz 20 afwerken 25/01
                 blauw/groen blz 60 
    tijdschrift/krant, lezen, sprookjesboek( 28/01)

    Vanaf volgende week maandag startten we in taal met het thema " Sprookjes". De kinderen krijgen hiervoor als spreekopdracht, een sprookje navertellen. Daarom is het belangrijk dat zij maandag al hun boek mee hebben.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    24-01-2013 om 17:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pedagogische studiedag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen nogmaals het getalbegrip tot 100 000 herhaald. Eerst met een collectief werkblad, waarbij alle aangeleerde onderdelen nog eens aan bod kwamen. Nadien in de werkschrift, waar er reeds een aantal oefeningen klassikaal werden gemaakt. Leerlingen die nog niet klaar waren, worden verondersteld om deze oefeningen af te werken tegen donderdag.
    Na de speeltijd kregen er een aantal leerlingen zorg. Het signaal om met de andere leerlingen taalschat af te werken en opnieuw een aantal meenemertjes mee te pikken.
    De begrijpend lezen toets kwam in de namiddag ten tonele. Het moet gezegd, er was werk aan de winkel.
    Hierdoor was het tijdschema weer in de war.
    De godsdienstles vertelde het verhaal van Jona en de avonturen die dat met zich meebrachten.
    Het bezorgde de kinderen en mezelf nog een hoop schrijfwerk.
    Morgen geen school, wegens pedagogische studiedag.
    Gelieve uw kind niet aan de school af te zetten...
    Agenda:
    leren:
    Godsdienst: Jona ws blz 43 Lb blz 47 24/01
    doen:
    rekenen: wsB blz 18-19 afwerken 24/01
     lezen, tijdschriften en kranten meebrengen 25/01


    22-01-2013 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sneeuwpret II
    Goedenavond beste lezer(es),

    Weeral een sneeuwrijk dagje! Onze kinderen waren vandaag nog blijer dan anders als het belsignaal ging. Dan konden ze op de speelplaats sneeuwballen gooien, sneeuwmannen maken, ...
    Toch werd er vandaag ook hard gewerkt. Zo begonnen we de dag met het oplossen van de rekenverhalen in onze rekenschrift. De kinderen probeerden eerst zelfstandig en nadien verbeterden we klassikaal.
    Na de speeltijd kregen de kinderen hun opdrachtenbundel i.v.m. het boek van Roald Dahl. Deze opdrachten hebben we allemaal overlopen. De bedoeling is om deze bundel binnen de twee weken af te hebben.
    Verder gingen we de les 2 van ons wo thema afwerken. De twee groepen die besproken werden ( bejaarden en gehandicapten) zorgden voor heel wat stof om te praten. Een thema die de kinderen echt wel aanspreekt.
    Het laatste woord rond deze les werd pas besproken in de namiddag. Dan moesten we nog voor taal leesstrategie ( sleutelwoorden), voorbereiding begrijpend lezen  en niveaulezen doen.
    Kers op de taart was het laatste toneeltje van mijnheer Top.
    Agenda:
    leren:
    taal: BL tekst " De Benzinepomp" voorbereiden 22/01
    doen:
    godsdienst: geweten 22/01
    WO: werkkatern blz 6 oef 3 en 4 22/01
     lezen, tijdschriften en kranten meebrengen 25/01


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    21-01-2013 om 18:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!