Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    18-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toneeltje
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen gestart met de toets godsdienst. Deze was normaal gepland voor donderdag, maar door omstandigheden niet kunnen doorgaan.
    Kinderen die exact geleerd hadden, wat ik hen had aangeduid haalden een perfecte score. Anderen hadden het ietske moeilijker.
    Nog in dat eerste gedeelte leerden de kinderen evenwijdige trekken. Nu niet meer willekeurig, maar wel door een gegeven punt.
    De rest van de voormiddag waren ze onder de hoede van meester Floris.
    In de namiddag werd er eerst nog een luistertoets afgenomen en aan niveaulezen gedaan.
    Het laatste gedeelte was voorzien voor de toneeltjes. Alle toneeltjes waren goed. Elke groep had wel een ander accent en dat was tof.
    We hebben ook hilarische mama's gezien ( met kledij en al).
    Spijtig genoeg, bleken de batterijen van mijn fototoestel niet te willen meewerken. Zo plat als een vijg!!!
    Geen foto's dus, wat echt wel jammer is!!!
    Agenda:
    leren:
    rekenen: +,- tot 100 000 21/01
    doen:
    rekenen: +,- tot 100 000 groen/blauw boekje blz 56-57 21/01
    godsdienst: geweten 22/01
    toets laten tekenen, lezen, tijdschriften en kranten meebrengen maandag!!!

    Zo allen een prettig weekend gewenst.

    Meester Joeri

    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=HnWZnrkh3FI   

    18-01-2013 om 16:51 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Teamwork
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanochtend de dag begonnen met een toets hoofdrekenen +,-,x en : tot 10 000. Hieraan hadden de kinderen vrij lang gewerkt, maar toch was er nog voldoende tijd om de les cijferend optellen en aftrekken tot 100 000 aan te brengen.
    Uitgezonderd de schriftelijke oefeningen. Deze worden vandaag als huistaak gemaakt ( de gemaakte afspraken in de klas dienen nageleefd te worden)
    Verder ging het in de godsdienstles over een andere pet opzetten. De kinderen kregen enkele situaties voorgeschoteld en trachtten zich in het betrokken personage in te leven. Vervolgens werd dit besproken in een klein groepje.
    Tijdens het WO thema zaten de kinderen in groepjes van drie ( ééntje met twee) en moesten ze een kruiswoordraadsel oplossen. Dit kruiswoordraadsel konden ze enkel oplossen door samen te werken.
    Agenda:
    leren:
    Godsdienst: conflicten ws 26,27,29   17/01
                                        lb  31
    Muzo: toneel " Mijnheer Top" 18/01
    doen:
    rekenen: ws B blz 11,12,13  17/01

    brief, lezen

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    16-01-2013 om 16:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sneeuwpret
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Wat een dagje vandaag. Een dagje waarin de sneeuw centraal stond.
    De kinderen hebben vandaag naar hartelust kunnen spelen in en met de sneeuw... Hierover verder in het verslag meer.
    Eerst de orde van de dag.
    We begonnen met een les bewerkingen, meerbepaald hoofdrekenen: optellen en aftrekken tot 100 000.
    Zoals elk jaar blijkt deze stap voor sommige leerlingen een grote stap. Daarom werkten we de hele les zo goed als klassikaal, nadien mochten de kids zelfstandig werken of samen met mij aan bord de oefeningen oplossen.
    Terwijl hun collega's naar de rekengroep van juf Stefanie trok ( delen tot 10 000) verbeterden de andere leerlingen hun dictee van thema 8 en dat van de anderen. Ze deden dit met behulp van een correctiesleutel.
    De liedjes voor de klascd werden gedicteerd en ik las nog wat voor in het spannende boek ' De heksen'.
    Na de middag ging het over - en of e aan het einde van een woord. Leerlingen moesten in een door mij gedicteerde woordenrij rangschikken volgens bijvoeglijk naamwoord (stof) , zelfstandige naamwoorden, werkwoorden en bijvoeglijke naamwoorden ( andere). De uitspraak van deze woorden achteraan was steeds dezelfde, maar toch een andere schrijfwijze.
    Donderdag wordt er een toets conflicten voorzien. We duidden in de werkschrift en het lesboek de pagina's aan.
    Vanochtend werd er de kinderen beloofd, dat ze in de namiddag met de sneeuw mochten gaan spelen.  En zo geschiedde!
    De wei achter het kasteel, was slagveld van dienst.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: +,-,x,: tot 10 000 16/01
    Muzo: Toneeltje " Mijnheer Top" 18/01
    Godsdienst: conflicten 17/01
    Doen:
    rekenen: wsb blz 11-12 17/01
    taal: dictee verbeteren 15/01
    lezen

    Tot morgen allemaal en nog veel sneeuwpret!!!

    Meester Joeri

    Ps. Ook het vijfde leerjaar heeft foto's getrokken, neem ook daar gerust een kijkje!!!











    15-01-2013 om 17:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Breuk nemen van een ...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de resterende rekenverhalen van vorige les. Net voldoende om voor de zwemles te doen.
    Eens terug van de zwemles, kwam het hoofddoel van de rekenles naar voor. Een breuk nemen van een getal met een noemer kleiner of gelijk aan tien en tot 100 000.
    Deze les was verspreid over voor en namiddag.
    In de namiddag werkten we in de taalschrift rond taalschat en deden we een luistertoets van thema 9 anders wonen.
    Na het niveaulezen zaten de kinderen nog even samen om de laatste afspraken te maken voor het toneeltje van vrijdag ( materiaal, rolverdeling, ...)
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: +,-,x,: tot 10 000 16/01
    Muzo: Toneeltje " Mijnheer Top" 18/01
    Doen:
    rekenen: wsb blz 10 15/01
    taal: dictee verbeteren 15/01
    toetsen tekenen, lezen, liedje !!!

    We gaan een klascd maken... Daarom moeten alle kinderen zo snel mogelijk ( lees morgen) hun favoriete liedjes (2) met titel en uitvoerder aan mij bezorgen.
    Ik zoek de nummers op en brand ze op een cd.
    Als er vannacht en morgenvroeg sneeuw valt, mogen de kinderen hun pantoffels meebrengen om in de klas aan te doen!!!

    Tot morgen allemaal en hopelijk geraken we veilig waar we moeten zijn!!

    Meester Joeri



    14-01-2013 om 17:14 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!