Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    21-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige kerstfeest en gelukkig nieuwjaar
    Goedenavond beste lezer(es), 
     
    Vandaag een mooie afsluiter van de eerste trimester.
    Na het eerste gedeelte gezelschapspelen trokken we richting kerk voor de jaarlijkse kerstviering.
    Het was leuk om vast te stellen dat de kinderen de mis zeer aandachtig en actief hebben meegevolgd.
    Vervolgens was het tijd om de hongerige magen te vullen. Er werd begonnen met de allerkleinste ( eerste leerjaar) en zo ging het in stijgende lijn qua leeftijd. Onze meisjes en jongens moesten dus even wachten.
    Eens ze de soep en het stokbrood in hun handen kregen, ging het er smakelijk aan toe.
    Het laatste gedeelte bestond uit deel twee van de spelletjes.
    Dit duurde net lang genoeg, aangezien het naar het einde toe tamelijk onrustig werd.
    Vakantie... tijd voor iedereen om de batterijen opnieuw goed op te laden in een gezellige sfeer.

    Prettige feestdagen allemaal!
    We horen en zien elkaar op 7 januari 2013 terug!
    Tot dan!!!
    Meester Joeri




































    21-12-2012 om 21:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Filmnamiddag
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend terug 21 kopjes, dat is al beter dan 19! Met deze leerlingen trokken we voor de laatste keer van dit kalenderjaar onze (nieuwe) rekenschrift en taalschrift open.
    Tijdens rekenen gingen we op zoek naar de structuur van 25 000 - 50 000 - 75 000 - 100 000 en maakten we een aantal oefeningen hierop.
    In de taalles werden er feestwensen uitgesproken. Niet alleen voor de komende periode, maar ook voor andere festiviteiten.
    De namiddag was geprogrammeerd voor een kerstfilm. De oorspronkelijke film kon wegens technische problemen niet vertoond worden. Gelukkig had juffrouw Katrien nog een waardig alternatief in haar kast liggen.
    Morgen brengen de kinderen spelletjes mee, houden we een kerstviering en eten we een sobere maaltijd.
    Agenda:
    leren:
    /
    doen:
    nieuwjaarsbrieven verstoppen.
    spelletjes meebrengen
    brieven, agenda, lezen...

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri





    20-12-2012 om 19:39 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.winst en verlies
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ze vallen als vliegen bij ons in de klas. We begonnen de week met 21 leerlingen, twee minder dan normaal. Nu zijn we woensdag en de teller staat maar op 19 meer. Leuk is anders!
    Toch moest er vandaag gewerkt worden en dat deden we ook.
    Eerst werd de toets rekenverhalen opgelost, nadien volop nieuwjaarsbrieven schrijven.
    Het tweede gedeelte van de voormiddag, stond kerstmis centraal. Eerst zochten we de verschillende betekenissen van het woord " ster", gevolgd door het beluisteren van het kerstverhaal.
    Om het verhaal helemaal compleet te maken, passeerden de drie wijzen ook al de revue.
    Afsluiten deden we met het oefenen van de kerstliedjes voor de kerstviering van vrijdag.
    Morgen nog een halve dag les en dan leggen we de riem er af.
    Er staat voor de namiddag een kerstfilm geprogrammeerd en vrijdag kerstviering, sobere maaltijd ( nog niet allemaal bevestigd van deelname) en gezelschapspelletjes in de klas.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: de milliliter 20/12
    doen:
    nieuwjaarsbrieven verstoppen
    brief, lezen, ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri




    19-12-2012 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuwjaarsbrieven
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het uitdelen van de rampentoets hoofdrekenen delen tot 10 000. 9 van de 21 leerlingen die deelgenomen hebben aan de toets hadden 14 op 20 of meer. Al de rest was meer dan onvoldoende.
    Twaalf leerlingen trokken vandaag dus richting juf Stefanie, met als opdracht oefenen en remediŽren voor delen.
    Conclusie van juf Stefanie, de leerlingen kennen hun deeltafels niet. En zolang die niet gekend zijn, zullen de mindere resultaten blijven volgen.
    Daarom geef ik tegen het eind van de week aan een aantal een bundeltje deeltafeloefeningen mee. Het is echt wel nodig!
    De achtergebleven leerlingen stortten zich dan maar op het schrijven van de nieuwjaarsbrieven.
    Na de speeltijd stond er taal geprogrammeerd. Eerst de begrijpend lezen toets, dan een lesje taalbeschouwing en eindigen deden we met niveaulezen.
    Pas in de namiddag konden we aan de lesopdracht rekenen van vandaag beginnen. Deze opdracht was dan ook weer niet zo simpel. We leerden vandaag immers over de milliliter.
    De kinderen kregen elk een milliter water in de hand en mochten dit opdrinken. Hiermee hadden ze een gedacht wat een milliliter eigenlijk voorstelt. Verder deden we verschillende herleidingen, optel - en aftrekoefeningen, ...
    Niet gemakkelijk alleszins!
    Het laatste gedeelte van de namiddag werd dan weer ingenomen door nieuwjaarsbrieven schrijven. De kinderen die klaar waren, mochten knutselen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: winst en verlies 19/12
                  de milliliter        19/12
    Doen:
    /
    Brief sobere maaltijd, lezen, toets!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri







    18-12-2012 om 16:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrij zwemmen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen maar twintig gezichtjes geteld, geen complete klas dus.
    We begonnen met het verbeteren van de huistaak : tot 10 000. Zoals gewoonlijk op een zwemvoormiddag werd de les in twee stukken verdeeld.
    De kinderen mochten iets van speelgoed meenemen naar het zwembad, wat betekende dat ze vrij zwemmen hadden.
    Logischer wijs was het enthousiasme zeer groot.
    Het verder verbeteren van onze huistaak en de tekst begrijpend lezen voorbereiden waren de laatste wapenfeiten van de voormiddag.
    Na de middag begonnen we dan onmiddellijk met onze toets.
    Sommigen hebben daar serieus aangezwoegd.
    Het laatste gedeelte werd voorzien om nieuwjaarsbrieven te schrijven. Een aantal hebben de eerste al geschreven, andere hebben nog wel wat werk te doen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen: winst/verlies 19/12
    doen:
    /
    lezen, toetsen laten tekenen, brief sobere maaltijd

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri







    17-12-2012 om 18:07 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!