Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    16-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sportnamiddag foto's




















    16-12-2012 om 14:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sportnamiddag en boekbesprekingen
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vrijdagochtend hadden we als eerste wapenfeit de toets hoofrekenen, vermenigvuldigen tot 10 000. Deze toets gaf klassikaal bekeken een beter resultaat dan zijn voorganger op donderdag ( + en - tot 10 000)
    Voorts werd de les toepassingen voor tweederde opgelost.
    Na de speeltijd gingen we dan voluit voor de boekbesprekingen. De ene na de andere passeerde de revue.
    Vijf minuten voor de middag, hadden we iedereen gehoord.
    Tijdens de namiddag verhuisden we naar vestigingsplaats 1 voor een heuse sportnamiddag. 10 verschillende sportactiviteiten hadden de LO leerkrachten voorzien en dit alles in een doorschuifsysteem.
    De foto's geven duidelijk het enthousiasme van de leerlingen weer.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: : tot 10 000 17/12
                  winst en verlies 19/12
    doen:
    rekenen: huistaak : tot 10 000 17/12
    lezen, zwemmen ( speelgoed)

    Sommige leerlingen hebben een correctiesleutel naar huis meegekregen omdat ze de gevraagde deeloefeningen nog niet hadden afgewerkt ( ook al was dat gevraagd!)
    We hebben vastgesteld dat delen tot 10 000 voor vele kinderen toch wat problemen geeft, dus oefenen is de opdracht!

    Nog een prettige zondag en tot morgen,
    Meester Joeri








































    16-12-2012 om 14:25 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstboom
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanavond personeelsvergadering dus kort verslagje vanuit de klas.
    Vanmorgen begonnen met het verbeteren van de huistaak getallenkennis tot 100 000 in de werkschrift.
    Blijkbaar voor een aantal leerlingen nog een probleem. Logisch nieuwe leerstof, maar we komen hier zeker nog op terug.
    Verder ging het over staartdelingen tot 10 000.
    Na de speeltijd werd het dictee van thema 6 afgenomen en werkten we verder thema 7 in ons spellingsboekje af.
    De namiddag was dan geprogrammeerd voor wat inhaalbewegingen in godsdienst en de boekbesprekingen.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: x tot 10 000 ws blz 68 14/12
                 : tot 10 000 ws blz 76  17/12
    doen:
    rekenen: huistaak 10   14/12

    lezen, sportkledij, schatkoffer, agenda, ...

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    13-12-2012 om 16:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekbespreking
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toets hoofdrekenen + en - tot 10 000, gevolgd door de instructie van het getalbegrip tot 100 000. Door het uitlopen van de toets rekenen, hebben we niet meer de tijd gehad om de oefeningen in de werkschrift te maken. Daarom krijgen de kinderen dit mee als huistaak.
    Na de speeltijd schreven we onze agenda en dan gingen we volop voor de boekbesprekingen.
    Foto's van de sprekers zie je hieronder aan het verslagje.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: x tot 10 000 14/12
    taal: dictee thema 6 blz 31-36 13/12
    doen:
    rekenen: getalbegrip tot 100 000 13/12
    toetsen tekenen, lezen

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri































    12-12-2012 om 20:32 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-12-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Joepie de meester is terug!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Zoals de titel al laat vermoeden, was ik vandaag terug present om voor de klas te staan. Niet dat we ons al in topvorm voelen, maar voldoende om die arme " schaapjes" niet aan hun lot over te laten.
    Een dag niet aanwezig, betekent heel wat inhaalwerk. En dat was ook wat er vandaag gebeurd is.
    Het begon al van 's morgens.
    In de rekenles werkten we de les gelijkvormigheid en de les toepassingen rond " Kopen en verkopen, winst en verlies" af.
    Het taalgedeelte mocht ook gezien worden. Liefst zes bladen in de schrift werden er tijdens de voormiddag gemaakt.
    Waaronder taalspelletjes, taalbeschouwing ( soorten teksten), leesstrategie en luisteren.
    Na de middag gingen we op ons elan door.
    Eerst waren er de toetsen getallenkennis en wo gesloten boek, gevolgd door een aantal bladzijden in ons spellingsboek.
    Niet onlogisch werd de concentratie in het laatste gedeelte wat minder.
    Afsluiten deden we met het beluisteren van een adventsverhaal ( een gedeelte ervan) en het schrijven van onze agenda.
    Morgen gaan we alle leerlingen die vrijdag en maandag aan bod moesten komen voor hun boekbespreking de revue passeren.
    Een verwittigd vrouw/man is er twee waard.
    Voorts hebben de kinderen een brief meegekregen waarmee ze zich kunnen inschrijven voor de sportnamiddag op vrijdag aanstaande.
    Het strookje en het gevraagde bedrag ( 2,50 euro) zo snel mogelijk ( lees morgen of donderdag) meebrengen naar school. We gaan er vanuit dat iedereen deelneemt aan deze activiteiten.
    Agenda:
    leren:
    taal: spellingboekje ( zie agenda) 13/12
    rekenen: + en - tot 10 000 ( zie agenda) 12/12
    doen:/
    brief, toets, schatkoffer (12/12), lezen

    Nog een prettige avond iedereen,

    Meester Joeri







    11-12-2012 om 16:49 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!