Groot was de verbazing deze ochtend toen elke leerling(e) haar/zijn bank bedekt lag met koekjes en ander snoepgoed. Velen dachten dat ik die daar gelegd had. Gelukkig waren er een aantal leerlingen samen met mij toegekomen in de klas en gezien dat ik het niet was. Door deze leuke verrassing duurde het een tijdje vooraleer de concentratie terug op punt was en we aan de les konden beginnen. De les rond de millimeter duurde nog tot 11.15. Nog net genoeg tijd om de tekst begrijpend lezen voor te bereiden. Het namiddaggedeelte stond in teken van Sinterklaas. De kinderen kregen een mooie film te zien en hadden zo een leuke namiddag. Agenda: leren: WO: machtig, krachtig
open 10/12 gesloten 11/12 rekenen:
toets getallenkennis tot 10 000 10/12 Ws: blz 49,60,61,67
taal: werkwoorden en persoonsvorm 07/12 B.L tekst voorbereiden 07/12 doen: Rekenen: werkschrift blz 70-71
07/12
lezen, schatkoffer (07/12)
Ik hoop dat de leerlingen hun boekbespreking en schatkoffer goed hebben voorbereid. De punten komen op het rapport onder spreken!
Tot morgen allemaal. Meester Joeri
Hopelijk raken we allemaal veilig en wel op school.
Deze ochtend trokken we richting vestigingsplaats 1 voor het ict - moment. In kader van onze opdrachten rond boeken lezen, kregen de leerlingen vandaag de opdracht om hun gelezen boek van een andere kaft te voorzien. In het programma " Paint" ontwierpen ze hun eigen tekening en plaatsten die dan samen met de titel, uitgeverij, schrijver en korte inhoud op een blad. Een zeer toffe les, met mooie resultaten! De speeltijd ging net beginnen toen wij op het kasteel terug arriveerden. Het tweede gedeelte startten we met wiskunde. Cijferend vermenigvuldigen tot 10 000 stond op het programma. Na een gezamelijke instructie gingen de kinderen zelfstandig aan het werk. Aan de reacties te horen, na het verbeteren met de correctiesleutel, bleken de meeste leerlingen weinig tot geen fouten te maken. U kan dit zelf controleren, want ze hebben als huistaak cijferend vermenigvuldigen tot 10 000 mee. Er restte ons na de les rekenen enkel de agenda schrijven en zingen voor de jarige van de dag. Agenda: leren: WO: verkeer thema 1 & 2 06/12 WO: machtig, krachtig open 10/12 gesloten 11/12 rekenen: toets
getallenkennis tot 10 000 10/12 Ws: blz 49,60,61,67 taal: werkwoorden en persoonsvorm
07/12 doen: Rekenen: huistaak 9 06/12
lezen, schatkoffer (07/12)
Zoals u wel merkt, is de toets getallenkennis verschoven naar maandag aanstaande. Hieronder een aantal foto's van de klas. Geniet ermaar van!
Deze ochtend begonnen met een les hoofdrekenen. Vermenigvuldigen met getallen tot 10 000. De les eindigde perfect op tijd. Het belsignaal rinkelde toen het laatste cijfer geschreven werd. Toen ik na de speeltijd de bundel van taalbeschouwing bovenhaalde, schrokken een aantal leerlingen zich een hoedje. Moeten wij dat vandaag allemaal afmaken? Ze werden snel gerustgesteld. We concentreerden ons vandaag op het gedeelte werkwoorden en persoonsvorm. Vaststelling was, dat er veel leerlingen het verschil tussen een zelfstandig naamwoord en een werkwoord moeilijk herkenden. Gelukkig ging het na een aantal oefeningen beter. Verder maakten de leerlingen oefeningen op het zoeken van de persoonsvorm. A.d.h.v de ja-neen vraag kwamen ze de persoonsvorm op het spoor. In de namiddag werkten we het thema ' Conflicten' af tijdens de godsdienstles. Hopelijk hebben de kinderen er veel uitgeleerd. Nog afwerken deden we met het thema " Machtig, krachtig". Een open -en gesloten boek toets is volgende week een feit. Tenslotte duidden we de leerstof aan voor de toets verkeer van aanstaande donderdag. Agenda: leren: WO: verkeer thema 1 & 2 06/12 rekenen: toets getallenkennis tot 10 000 07/12 taal: werkwoorden en persoonsvorm 07/12 doen: / toets tekenen, lezen, schatkoffer.
Deze morgen begonnen met het uitdelen van de toets van meetkunde en het dictee. De beide rekentoetsen ( meetkunde en meten en metend rekenen) werden klassikaal overlopen en verbeterd. Na deze remediëring trokken we richting zwembad, waar we kennismaakten met de nieuwe zwemleerkracht meester Floris. Door het zeer traag aankleden van een aantal meisjes kwamen we vrij laat op school toe. Gelukkig was er nog net tijd genoeg voor de instructie van de les een breuk nemen van een getal met een noemer kleiner of gelijk aan 10 voor getallen tot 10 000. Na de middag werden de schriftelijke oefeningen van deze les afgewerkt en stond er taal op het programma. Eerst de toets taalschat, gevolgd door een lesje spelling. Verder was er vandaag ook uitzonderlijk godsdienst gepland met een les over nieuwe kansen. Afsluiten deden we met niveaulezen. Agenda: leren: rekenen: toets getallenkennis getallen tot 10 000 07/12 WO: bronnenboek blz 44-55 lezen 04/12 doen: taal: dictee verbeteren 04/12 Godsdienst: strip aanvullen ws blz 30 04/12