Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zwarte pietenstijl
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend begonnen met een lesje getallenkennis rond getalstructuren tussen 2500,5000, 7500 en 10 000. Geen werkblaadje vandaag, maar allemaal bordoefeningen rechtstreeks uit het werkschrift.
    Na de klassikale uitleg en inoefening gingen de kinderen zelf aan de slag. Eens gedaan verbeterden ze hun werk zelfstandig en maakten hun knutselwerk ' sneeuwvlokje' af.
    De rest van de voormiddag waren ze in de handen van juffrouw Dorien. ( Ze was niet tevreden over de inzet en het gedrag van sommige leerlingen van de klas !!!!)
    In de namiddag nam ik de leerlingen dictee af, deden we aan niveaulezen en werkten nog even in het spellingsboekje.
    Afsluiten deden we met maken van een tekening tegen doden van de haaien.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: Meten en metend rekenen 29/11
                  Meetkunde                        30/11
    taal: taalschat blz 26/ 37-38          26/11
            taalbeschouwing  toets            27/11
    WO: Batterijen blz 50-51 lezen      27/11
    doen:
    godsdienst: brief aan Mojo             27/11

    Lezen

    Ik hoef het belang van de komende toetsen rekenen hopelijk niet te onderstrepen! Gelieve tijdig te beginnen oefenen.
    Maandag krijgen de kinderen extra oefeningen mee rond meten en metend rekenen en meetkunde.

    Prettig weekend,
    Meester Joeri

    PS in bijlage het liedje van de zwarte pieten...



    Bijlagen:
    http://www.youtube.com/watch?v=LurEuv7LjMU   

    23-11-2012 om 17:03 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Omvormers
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend de herhalingsles meten en metend rekenen verder afgewerkt en de herhalingsles meetkunde. Goed gestart dus.
    Na de speeltijd was er begrijpend lezen toets en toets luisteren. Verder werkten we de spellingles van gisteren verder af.
    In de namiddag hadden we godsdienstles. Tijdens deze les gingen de kinderen letterlijk op zoek om de gebarsten kruik te lijmen. Binnen de scherven schreven ze een aantal mogelijkheden om een conflict op te lossen.
    Ze beluisterden ook het tragische verhaal van Mojo. Hun huiswerk voor vandaag is een brief schrijven naar die arme Mojo.
    In de WO les gingen we verder rond hoe toestellen de energie omzetten naar warmte, geluid, beweging en licht.
    De kinderen kregen ook informatie over de verschillende batterijen en hoe ze die kunnen herkennen.
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee spellingboek blz 8-9 oefenboek blz 13-21 23/11
            Taalschat: ws blz 26/          26/11
    WO: " Waar komt onze elektriciteit vandaan? 25/11
    doen:
    Godsdienst: brief naar Mojo 25/11
    toets, agenda, lezen

    Tot morgen,
    Meester Joeri

    22-11-2012 om 20:36 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haai five
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    We startten deze ochtend de dag met een uiteenzetting van een aantal studenten uit Sint - Jozef over haaien.
    Deze mensen willen de aandacht vestigen op afsnijden van haaienvinnen om er soep van te maken. Momenteel is hier nog geen concrete wetgeving over en men snijdt de dieren te pas en te onpas de vinnen af, met de dood als gevolg.
    De situatie is zodanig verslechterd dat sommige haaiensoorten met uitsterven worden bedreigd.
    Langs deze weg proberen ze mensen te overtuigen hun petitie te ondertekenen. De kinderen hebben een blad mee waar jullie op kunnen handtekenen als steun. Gelieve dit massaal te doen en volgende week terug mee naar school te geven.

    Onze rekenblok was ook niet van de poes. Er stond immers een herhaling van meten en metend rekenen op het programma. Een goede verstaander begrijpt dat de toets dan niet veraf meer is.
    Door de grote hoeveelheid oefeningen geraakten we twee bladzijden ver. Morgen wordt de rest verder afgewerkt.
    Afsluiten deden we met spelling. Deze keer kwamen woorden aan bod die afwijkten van onze geleerde regels ( banaan- konijn - muziek)
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee spellingboek blz 8-9 oefenboek blz 13-21 23/11
    WO: " Waar komt onze elektriciteit vandaan? 22/11
    doen:
    Rekenen: afwerken blz 50-52
    toets, koffer 7/12, lezen

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    21-11-2012 om 16:45 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cijferend optellen tot 10 000
    Goedenavond beste lezer(es),

    Alvorens over te gaan tot het verslag van de dag, wil ik jullie laten weten dat vanaf morgen ...
    De kinderen hun koekje/stuk fruit/ drankje/... zelf in de bank moeten houden en niet meer in de grote doos.
    Nog een nieuwe maatregel vanaf morgen is de deur van de gang op slot tijdens de speeltijden.
    Ik wil hier verder niet veel woorden meer aan vuil maken, maar het blijkt dat er kinderen met losse handjes in het vierde leerjaar zitten. Vandaar deze maatregelen!

    Het verslagje dan.
    Vanochtend begonnen met het teruggeven van de toets rekenverhalen. Deze toets hebben we samen ook nog eens overlopen en verbeterd ( de kinderen in het groen!)
    Lesonderwerp voor vandaag was het cijferend optellen tot 10 000. Dat verliep bij de meeste leerlingen wel vlot, enkel de schatting blijft voor sommigen een struikelblok.
    Na de speeltijd deden we een luistertoets, achteraf werd de klas groep in twee verdeeld. De ene groep ging mee met juf Stefanie met herhalingsoefeningen meten en metend rekenen, de andere groep werkte bij mij in de taalschrift.
    In de namiddag ging het dan verder over de verenkelings - en verdubbelingsregel. We werkten allen vlijtig in het spellingboekje.
    De WO les rond " Waar komt onze elektriciteit vandaan?" werd in stukken en brokken gegeven. ( zie inleiding)
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee spellingboek blz 8-9 oefenboek blz 13-21 23/11
    WO: " Waar komt onze elektriciteit vandaan? 21/11
    doen:
    /
    toets, koffer 7/12, lezen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    20-11-2012 om 17:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verenkelings - en verdubbelingsregel
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Rechtstreeks verslag vanuit de klas. Terwijl uw trouwe reporter het artikeltje schrijft, zijn de kinderen aan het oefenen op technisch lezen.
    Vanochtend zijn we begonnen met het optellen van getallen tot 10 000. De zwemles verdeelde de rekenles in twee delen, zodat we voor de middag net klaar waren met onze werkblaadjes en al een aantal oefeningen maakten in de werkschrift. ( Afwerken thuis blz 50-51)
    Na de middag zorgden we ervoor dat de administratie voor het niveaulezen op orde werd gezet. ( mapjes uitdelen, documenten insteken, nieuwe boekjes halen, ...)
    Hoog tijd voor de taalles. Hier gingen we de verdubbelings en verenkelingsregel herhalen. A.d.h.v  verschillende woorden werden de regels toegepast.
    Nu zijn we dus bezig met niveaulezen en we sluiten zo dadelijk af met knutselen ( sneeuwvlokken maken)
    Agenda:
    leren:
    taal: thema 3 dictee spellingboek blz 8-9 oefenboek blz 13-21 23/11

    doen:
    godsdienst: krantenartikel blz 26 20/11
    rekenen: + tot 10 000 ws blz 50-51 20/11
    brief, koffer 7/12, lezen,

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    19-11-2012 om 15:05 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!