Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERGETEN TE NOTEREN IN DE AGENDA
    Beste ouders,
    Ik ben gisteren iets vergeten te noteren in de agenda.
    De kinderen zouden vier wasknijpers moeten meebrengen voor de knutselles van maandag!!!
    Men zegge het voort!!!

    Meester Joeri

    17-11-2012 om 10:00 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier zijn we terug
    Goeienavond beste lezer(es),

    Voor de mensen die ongerust werden, alles is in orde met mij. Ik had gewoon woensdag en donderdag niets om over te schrijven. Woensdag hadden de kinderen in de voormiddag LO en Crea en donderdag was ik zelf op bijscholing. Vandaar de afwezigheid van verslagen.
    Maar hier zijn we er terug mee.
    Deze ochtend begonnen met NIEUWE leerstof. De kinderen kregen getallen tot 10 000 voorgeschoteld.
    Ze moesten deze getallen noteren in letters, knippen en plakken, inkleuren, in schema plaatsen, tellen met sprongen en ordenen van klein naar groot en vice versa. Een hele boterham dus, als u dan weet dat ze ook nog in hun werkschrift een blad moesten oplossen... Rond 11 uur 15 waren we allemaal klaar met de oefeningen voor rekenen.
    Het taalgedeelte dat volgde was iets luchtiger, want hier vulden we een kruiswoordraadsel in, gingen we alfabetisch rangschikken, ...
    De voormiddag vloog voorbij.
    In de namiddag begonnen we eerst met de uitleg over niveaulezen. De kinderen die niveau 8 nog niet behaald hebben, lezen tijdens de klastijd twee maal per week een kwartier luidop. Dit doen ze niet alleen, maar met een tutor. ( Dat is een leerling(e) die niveau 9 reeds bereikt heeft).
    Deze kids hebben ook een leescontract gekregen en moeten elke dag een tiental minuten luidop lezen. Als er thuis voor een leesvriend zou kunnen gezorgd worden?
    Na elke leesbeurt wordt het contractje getekend als bewijs dat er gelezen werd.
    De leesbeurten in de klas worden gehandtekend door de tutors. De leerlingen hoeven dan 's avonds thuis niet meer luidop te lezen.
    Er is ook een brief meegegeven waar alles nog eens duidelijk opstaat, wat wij verwachten van hun eerste taak voor lezen. ( Datum, titel boek, handige tips, ...) Het is de bedoeling dat jullie ( of één van jullie) deze brief handtekenen, zodat wij weten dat jullie op de hoogte zijn!

    Verder in de namiddag werkten we les 1 van WO eindelijk af en droegen de kinderen hun gedicht voor.
    Afsluiten deden we een liedje van Sinterklaas.

    Agenda:
    leren:
    rekenen: getalbegrip tot 10 000 19/11
    doen:
    rekenen: huistaak 7 19/11
    godsdienst: krantenartikel conflict 20/11
    Toetsen, brief lezen, zwemmen

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri


    16-11-2012 om 17:02 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toepassingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Met de toets rekenverhalen of toepassingen in aantocht leek het ons ( de leerkrachten van het vierde) zinvol om kinderen die het wat moeilijker hebben met rekenverhalen, in kleinere groepjes bij juf Stefanie te laten gaan.
    Hierdoor begonnen we vandaag eerst met taal, begrijpend lezen. Niet op punten deze keer, want het accent lag op de tekst te schematiseren en samen te vatten.
    Op verschillende manieren werden de tekstblokken samengevat.
    Voor rekenen werd de klas in twee groepen gedeeld. Een groep bij juf Stefanie, de andere bij mij.
    Mijn groep kreeg als opdracht om de rekenverhaaltjes te maken per twee ( 1 groepje per 3) . Ze werkten aan de oefeningen in het klad.
    Toen de overige groep terugkwam werden alle rekenverhalen samen opgelost.
    In de namiddag gingen we op zoek naar wat mogelijke oorzaken van conflicten zijn en deze noteerden we in de schrift.
    Opdracht tegen volgende week dinsdag is op zoek gaan naar een krantenartikel, waarin een conflict voorkomt. De dag van vandaag kan dat niet zo moeilijk zijn , denk ik.
    De WO les rond energie was vrij kort. Dit kwam omdat we nog twee rekenverhalen nog niet hadden afgemaakt.
    Deze werkten we dan af en na het schrijven van de agenda, las ik hen nog een stukje voor.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 15/11
    Muzo: " Het kauwgum kind" 16/11
    doen:
    Godsdienst: krantenartikel 20/11
     toetsen laten tekenen

    Bij het bekijken van de toets rekenverhalen stel ik vast dat de meeste oefeningen gelijkaardig zijn aan de oefeningen die we vandaag hebben opgelost. Het lijkt me dan ook logisch, dat deze zeer goed worden ingeoefend. Uiteraard mogen de rekenverhalen uit vorige lessen ook ingeoefend worden.
    Wat de toetsen tekenen betreft, zou ik willen oproepen om dit toch op regelmatige basis te doen. Ik controleerde deze ochtend en meer dan de helft was niet in orde.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    13-11-2012 om 17:33 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winkelen
    Goeienavond beste lezer(es),

    Eerste opdracht voor vandaag was de toets cijferen. De kinderen werden verplicht om hun toets eerst in het klad te maken. (Met potlood of in de kladschrift). Dit met als doel om alles netjes op hun toetsblad te krijgen.
    Toen de laatste leerling afgaf, klonk het belsignaal voor de speeltijd.
    Het taalblok had als onderwerp " Het onderwerp". De kinderen oefenden deze grammatica in het werkschrift.
    Verder bereidden we de les begrijpend lezen voor tegen morgen. De titel van deze non -fictie tekst heet " Winkelen".
    De leerlingen hebben deze tekst niet mee naar huis, omdat er morgen geen toets is rond de tekst.
    In de namiddag stond er godsdienst op het programma. Het nieuwe thema ' Conflicten' werd ingeleid met een tekst, waarin er verschillende conflicten ontstaan ( op school, thuis, ...)
    De kinderen kregen hierrond verschillende activiteiten uit te voeren zoals ' Waaraan ze denken bij conflicten?' of 'Waar vinden conflicten plaats?'
    Na de namiddagspeeltijd mochten de kids nog even verder werken aan hun alfabetisch rangschikken of het bundeltje al verbeteren met de correctiesleutel.
    We bleven ook even stilstaan bij het maandthema " Beeldknap" in de agenda. Er stonden een aantal optische illusies te kijk in de agenda en dat vonden de kinderen geweldig.
    Afsluiten deden we met het aanleren van een nieuw sinterklaasliedje.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: toets rekenverhalen 15/11
    WO: les 1 " Kan ik nog spelen?" 13/11
    Muzo: " Het kauwgum kind" 16/11
    doen:
    taal: alfabetisch rangschikken 13/11

    Brieven, toetsen laten tekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    Kleurplaat supermarkt

    12-11-2012 om 17:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!