Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kauwgom kind
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met de toets hoofdrekenen. De kinderen kregen hiervoor een volledig lesblok. Omstreeks 10 voor 10 had iedereen gedaan en konden we nog een andere les starten. Ze kregen te maken met werkwoorden die reeds vervoegd waren. Het was aan hen om op zoek te gaan naar de infinitief. ( Ik zal ....)
    Na de speeltijd liet ik de kids over aan juf Dorien voor de turnles.
    In de namiddag begonnen we met de tekst " Hoe wordt melk verpakt?" te lezen. Onze taalschrift bevatte enkele oefeningen om een tekst te kunnen samenvatten.
    Deze blok werd afgesloten door een stukje voorlezen uit het boek " Sjakie en de chocoladefabriek".
    Dat was natuurlijk niet zomaar, want in de muzo les werkten we rond de personages uit het boek.
    De kinderen mochten deze hoofdfiguren komen uitbeelden en mochten aan de hand van het verhaal dat ik vertelde, uitbeelden.
    Uiteindelijk kregen ze het gedicht " Kauwgom kind" . Een aantal leerlingen moesten op verschillende manieren ( boos, verdrietig, lachend, ...) de tekst naar voorbrengen.
    Volgende week vrijdag moeten ze het gedicht uit het hoofd voordragen. Het gedicht werd verdeeld in twee delen, de klas in twee groepen.
    Agenda:
    leren:
    Rekenen: cijferen 12/11
                  toepassingen 15/11
    WO: les 1: ' Kan ik nog spelen?' 13/11
    Muzo: " Het kauwgom - kind"  16/11
    doen:
    taal: bundel alfabetisch rangschikken 13/11
    Toets tekenen

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    09-11-2012 om 17:13 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oudercontact

    Goedenavond beste lezer(es),

    De meeste onder jullie heb ik daarstraks nog ontmoet. Bedankt voor de aanwezigheid! Nu volgt er nog een kort verslagje van een drukke dag!
    Alvorens we aan de toets getallenkennis konden beginnen, kregen we van de directeur de opdracht om de bestelling wafels voor vestigingsplaats 1 te gaan weggebrengen.
    We hadden net tijd genoeg om de toets voor de speeltijd af te werken.
    De toets begrijpend lezen werd nog aangevuld met een klassikaal gedeeld in de schrift.
    De namiddag was dan gereserveerd voor taalgebruik ( noemen en ordenen)  en wo.
    Afsluiten deden we met het verdelen van de vele dozen wafels in onze klas.
    Agenda:
    te leren:
    rekenen: getallenkennis toets 8/11
                   cijferen         toets 9/11
    WO: les 1                              13/11
    Te leren: /
    Wafels

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    08-11-2012 om 20:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boekenbeesten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend dachten de kinderen dat er een verjaardagsfeestje op til was in onze klas. Niets was minder waar, want we gingen in de rekenles wegen. Daarom had ik verschillende voedingsartikelen bij , die zij wel konden smaken.
    De kinderen werden verdeeld in groepen en mochten hun product schatten, wegen en vergelijken met hun eigen schatting.
    Na al dat wegen trokken we richting vestigingsplaats 1 voor de ict les met juffrouw Stefanie.
    De kinderen kregen, in kader van het leesproject, een inleiding in boekenbeesten.
    Aan de hand van deze site komen de kinderen te weten welke boeken iets voor hen is.
    Eens teruggekomen in ons vertrouwd lokaal in het kasteel, maakten de kinderen hun godsdiensttoets rond ' Mozes'.
    Afsluiten deden we met een voorleesmoment uit ' Sjakie en de chocoladefabriek'.
    Agenda:
    te leren:
    rekenen: getallenkennis toets 8/11
    hoofdrekenen toets 9/11
    taal: BL tekst voorbereiden 8/11
    Te leren: /
    Brieven

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri










    07-11-2012 om 20:30 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Speelgoed
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met het verder werken aan het bundeltje alfabetisch rangschikken.
    Gevolgd door een luistertoets in de werkschrift waarbij ze a.d.h.v. bepaalde uitspraken van mensen probeerden te achterhalen welk beroep deze uitvoerden. Verder las ik een tekst over hoe melk kaas werd en hoe een dierenhuid veranderde naar leer. Bij beide tekstjes hadden ze tekeningen in hun schrift staan. Ze nummerden deze tekeningen in de juiste volgorde.
    Godsdienst verhuisde vandaag naar de voormiddag omdat een aantal kinderen extra uitleg kregen rond getallenkennis ( toets!!!) bij juffrouw Stefanie.
    Tijdens de godsdienstles maakten we samen de evaluatie en duidde ik met hen de te kennen pagina's aan. ( blz 20,21 en 22)
    Nog in de voormiddag bereidden we de begrijpend lezen tekst ' Over de grote viervoeters' voor.
    In de namiddag startten we dan met de les meetkunde rond ' spiegelen'.
    De kinderen kregen per twee een spiegeltje waarmee ze mochten experimenteren. ( gezicht verder/dichter van de spiegel houden, balpen, ...)
    Aan de hand van mijn vragen stelden we dan een vijftal kenmerken samen waar een correcte spiegeling moest voldoen.
    In de werkschrift tekenden we zelf het spiegelbeeld en zochten we symmetrieassen in gebruiksvoorwerpen.
    De rest van de namiddag werkten we rond het nieuwe WO thema rond techniek.
    Dit keer stond speelgoed centraal en dan vooral op welke manier het werkt. ( spierkracht, elektrische stroom, ...)
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getallenkennis toets 8/11
    hoofdrekenen toets 9/11
    Godsdienst: Mozes toets 7/11
    taal: BL tekst voorbereiden 8/11
    te doen:

    Brieven


    Tot morgen allemaal,

    Groetjes meester Joeri


    06-11-2012 om 16:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Back to work !
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een deugdoende vakantie zijn we er terug met het dagelijkse verslagje. Zoals gewoonlijk op een maandag na de vakantie, was er veel administratie te verwerken. ( Rapporten ophalen, geld voor nieuwjaarsbrieven, geld voor drankbonnetjes, geld voor warme maaltijden, briefjes oudercontact, ...)
    Een tijdrovende bezigheid! Om de boel niet onmiddellijk op stelten te laten zetten, gaf ik de leerlingen de opdracht te werken in het bundeltje van alfabetisch rangschikken. Een aantal oefeningen op het alfabet en het alfabetisch rangschikken van verschillende woorden, waren de voorbode van het leren werken met een woordenboek. Hierover later meer.
    Zoals beloofd, veranderden de kinderen ook van plaats. En dit allemaal tussen 9.00 en 9.50 (het vertrekuur richting zwembad).
    Tijdens de zwemles werden er testen afgelegd. Volgens Dorien hadden de meeste leerlingen dit goed gedaan.
    Na de middag begonnen we het een les rekenen rond " Geldwaarden". Hoeveel munten en biljetten zijn er? Wat is de waarde van het biljet/muntstuk? Gepast betalen en teruggeven zijn zaken die aan bod gekomen zijn.
    Zoals eerder in het verslag al aangegeven ,werkten we ook in de namiddag rond dat bundeltje alfabetisch rangschikken. Nu weliswaar, op het onderdeel ' Opzoeken in het woordenboek'.
    Verder werd de tekening van de boom eindelijk afgewerkt. ( Wattenstaafjes en verf!)
    Agenda:
    leren:
    rekenen: getallenkennis toets 8/11
                  hoofdrekenen  toets 9/11
    Godsdienst: Mozes toets        7/11
    te doen:
    rekenen: huistaak 6                6/11

    Brieven, briefjes oudercontact, briefjes nieuwjaarsbrieven, speelgoed.

    Wat de toetsen rekenen betreft: 
    Alle leerstof getallenkennis en hoofdrekenen dat we al behandeld hebben wordt donderdag en vrijdag getoetst.
    Het lijkt dan ook niet meer dan logisch dat er heel goed gepland en gewerkt worden.
    De kinderen krijgen dagelijks hun werkschrift mee naar huis en kunnen de oefeningen nog eens herhalen. Ze hebben ook een blauwe of groene scheurblok, waar ze nog extra kunnen inoefenen. In de aparte mapjes zijn er ook nog extra oefeningen en uitleg voorzien. Ook het " Kompasje" kan helpen bij mogelijke problemen.

    Toets godsdienst:

    Morgen wordt de leerstof in de klas overlopen. Er mogen tijdens dit moment nog vragen gesteld worden.

    Speelgoed:

    In de wo les morgen gaan we het hebben over speelgoed. De kinderen hebben de opdracht meegekregen om iets van speelgoed naar de klas te brengen. ( liefst iets waar ze regelmatig meespelen en enkel met toestemming van de ouders)

    Brieven:

    Sommige rapporten, briefjes oudercontact, briefjes nieuwjaarsbrieven is nog niet binnen. Zorg er alstublieft 
    voor dat dit tegen morgen allemaal in orde wordt gebracht.

    Gelieve ook de twee andere brieven zorgvuldig te lezen, zodat u op de hoogte bent van het reilen en zeilen.

    Tot slot: De kinderen hebben ook een tekening meegekregen met een wereldbol erop. Ze mogen dit (vrijblijvend) inkleuren, verven, beplakken, ....  Er hangt een wedstrijd aan vast! Deze tekening moet niet naar school meegebracht worden.


    Alvast weer een hele boterham... We zijn terug vertrokken !!!



       

    05-11-2012 om 18:10 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!