Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    27-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prettige vakantie
    Goedemorgen beste lezer(es),

    Na een leuke afsluitende creadag mogen we genieten van een weekje welverdiende rust.
    Als we de eerste stuk van de eerste trimester overlopen dan zullen er bij sommigen gemengde gevoelens te voorschijn komen, anderen zijn ontgoocheld en gelukkig zullen er ook zijn die tevreden zijn.
    Ikzelf behoor tot de categorie van de mensen met gemengde gevoelens.
    Gemengd omdat ik onmogelijk tevreden kan zijn met het gemiddeld presteren van onze klas.
    Het is de eerste keer in mijn schoolloopbaan dat er zo laag gescoord wordt.
    Als u dan weet dat de meeste leerstof herhalingsleerstof was, dan maak ik mij serieuze zorgen!
    Ik ben er mij tenvolle van bewust dat iedereen geen 80 of 90 kan halen, maar er zijn kinderen die serieus onder hun niveau hebben gepresteerd. Dat kan en mag niet getolereerd worden!
    Vaak is dat te wijten aan onvoldoende concentratie in de klas of te weinig inspanning thuis bij het inoefenen.
    Het is als groep een heel sterke klas qua karakter, waardoor de lessen dikwijls moeten gestaakt worden om brandjes te blussen.
    Ik hoop dat de rapportcijfers sommigen hebben wakkergeschud om zich meer bezig te houden met belangrijke zaken, dan met de negatieve.
    Het is zeker allemaal niet negatief, de meeste kinderen doen wel hun best en zijn heel leuk in de omgang.
    En dat mag ook gezegd worden.
    Dit schrijven is zeker geen noodkreet, maar wel een nuchtere analyse van het eerste gedeelte!
    Zelf ga ik deze vakantie mezelf ook evalueren en eventueel bijsturen, want ook ik behoor tot de groep!

    Bon, gedane zaken nemen geen keer! Wat voorbij is, is voorbij. Enkel de toekomst telt.
    Laat ons daarom vanaf 5 november met een propere lei beginnen en te laten zien dat die van 4A een fijne hardwerkende groep is.

    Prettige vakantie allemaal,
    Meester Joeri

    PS Maandag is het zwemmen, moeten de rapporten gehandtekend afgegeven worden, briefjes van het oudercontact en de nieuwjaarsbrieven ingeleverd worden.




    27-10-2012 om 09:38 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5c is de winnaar van het trefbaltornooi!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Het dagbegin zag er deze donderdag anders uit dan normaal. Er stond immers de finale van het trefbaltornooi geprogrammeerd. Na een aantal voorrondes had de klas 5c de finale behaald.
    De uitdagers van 5c waren de leerkrachten. Na een spannende strijd moesten wij de zege aan de kinderen van 5c laten. Tot groot jolijt van henzelfde. Proficiat!!!
    Voor de kleine speeltijd in de voormiddag verdeelden we de kinderen nog in groepen voor de creadag van morgen.
    Na de speeltijd was het tijd voor de rekenles. Een les toepassingen waarin drinkwater centraal stond.
    De namiddagstart begon met de toets taalbeschouwing rond de twee delen van een zin.
    Er moest ook nog verkeer afgewerkt geworden en Mozes blies zijn laatste adem in de godsdienstles.
    Gelukkig voor hem, had hij zijn doel bereikt.
    Agenda:
    Leren: /
    Doen: Briefje oudercontact
             materiaal voor de creadag

    Als het zou kunnen, de briefjes van het oudercontact morgen al inleveren. Zo kan ik al beginnen plannen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri.

    PS. Foto's van de wedstrijd kunt u vinden op de weblogs van mijn collega's.

    25-10-2012 om 19:47 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Evenwijdig met...
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Over het eerste gedeelte voor de kleine speeltijd kan ik u weinig vertellen. De kinderen hadden immers crea les bij juf Edel. Wat ik wel weet, is dat ze met zeer leuke resultaten zijn teruggekomen. Bedankt juf Edel!!!
    De rest van de voormiddag weet ik wel, een les meetkunde rond evenwijdige, snijdende en loodrechtsnijdende rechten.
    Na een herhaling van een wat is een lijn, een rechte, een lijnstuk, ... kregen de kinderen de techniek nogmaals uitgelegd van hoe ze het best evenwijdigen konden trekken, een loodrechte tekenen, ... En dit allemaal met werkinstrument geodriehoek.
    Op het werkblaadje stond aan de ene kant een aantal evenwijdige, snijdend of loodrechtsnijdende rechten en lijnstukken getekend, de kids moesten deze benoemen.
    Aan de achterzijde moesten ze zelf aan de slag om evenwijdige, snijdende of loodrechtsnijdende rechten en lijnstukken te tekenen.
    Agenda:
    Leren:
    taal: taalbeschouwing: twee delen van een zin blz 27/28 25/10
    Doen:
    Rekenen: huistaak 5 25/10

    Toets laten tekenen.


    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    24-10-2012 om 15:55 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.We zijn er bijna...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met een luisterlesje en een leesstrategie waar de kinderen een aantal vormen van samenvatten ontdekten.
    De rekenles vandaag was een herhaling van de vier mogelijke cijferbewerkingen. +,-,x en :)
    In de namiddag bespraken we de afgesproken klasregels. Deze leidden ons naar het vervolg in het Mozes verhaal, namelijk " De tien woorden".
    De kids schreven hun eigen tien woorden op in het werkschrift.
    Het slotakkoord van vandaag was voor verkeer. We werkten de lessen rond de schoolomgeving af, om dan te startten met het openbaar vervoer en zijn mogelijkheden.
    Agenda:
    Leren:
    taal: taalbeschouwing: twee delen van een zin blz 27/28 25/10
    Doen:
    Taal: spelling thema 3 blz 9
    Wafels, blaadjes ( +/- 10) tegen 24/10, toetsen laten tekenen.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri


    23-10-2012 om 19:40 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brandevacuatieoefening
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen wel het nodige materiaal meegebracht om de les van de liter te kunnen geven, zodat we met potjes en flesjes konden spelen in het water.
    Toch werd deze les ook nog verstoord, want er stond vandaag een evacuatieoefening geprogrammeerd. Hierdoor ging de speeltijd al door om 10 uur, aangezien het alarm om 10.30 ging afgaan.
    Na deze vlekkeloze oefening mochten de kids beginnen aan hun toets getallenkennis ( breuk nemen van een getal) en de begrijpend lezen toets over de tekst " Spinnen".
    In de namiddag begonnen we eerst met knutselen. De kinderen mochten blazen, blazen en nog eens blazen. Er werd steeds in groepjes van vier tot bij mij gekomen om de inkt op hun blad te krijgen.
    De andere leerlingen maakten een tekening voor het nieuwe broertje van Jarno.
    In al die bedrijvigheid, vergat ik foto's te trekken van hun blaaswerk!
    Het laatste gedeelte stond er nog spelling op het programma. De onthoudwoorden met de 'au'klank.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen:MK: soorten hoeken en driehoeken blz 16&33    23/10
    taal: taalbeschouwing: twee delen van een zin blz 27/28 25/10
    Doen:
    Taal: spelling thema 3 blz 9

    Wafels, blaadjes ( +/- 10) tegen 24/10, toetsen laten tekenen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    22-10-2012 om 16:52 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!