Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    19-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dweil en rietjes...
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ziehier het verslag van weer een bewogen dagje. Het begon al goed deze ochtend. Zoals afgesproken hadden de meeste leerlingen hun dweil mee, klaar om de les van de liter te mogen ontvangen.
    Spijtig genoeg was er een spelbreker in de klas... IK!!!
    Vanmorgen thuis halsoverkop vertrokken en mijn notities voor de rekenles op mijn bureau laten liggen.
    Niets aan te doen, de les wordt maandag gegeven.
    Ter compensatie kregen onze kids dan een herhalingsles hoofdrekenen waarbij alle hoofdbewerkingen tot 1000 aan bod kwamen.
    De rest van de voormiddag waren ze onder de hoede van juf Dorien.
    Voor de ouders die het nog niet moesten weten, we verkopen al een hele week frietjes tijdens de middag voor de kinderen van het secundair. Dit allemaal ten voordele van ons project " Nanri".
    Nu deze middag was het niet anders, maar vandaag verliep de verkoop en opruim iets langer dan voorzien.
    Gevolg alle activiteiten die gepland waren schoven op in de namiddag.
    We deden nog twee luistertoetsen en bereidden onze begrijpend lezen tekst voor.
    De tijd die resteerde was een kwartier. Onvoldoende om nog te beginnen knutselen, tot grote spijt van vele leerlingen.
    Als het een troost mag zijn, we zullen volgende week de verloren "crea"tijd ruimschoots compenseren!
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: getallenkennis: breuk nemen van een getal blz  29   22/10
                  MK: soorten hoeken en driehoeken blz 16&33         23/10
    taal: taalbeschouwing: twee delen van een zin blz 27/28      25/10
           Tekst voorbereiden BL : " Spinnen"                             22/10
    Doen:
    Taal: dictee verbeteren                                                      19/10

    Wafels, blaadjes ( +/- 10) tegen 24/10, toetsen laten tekenen (verdere info verslagje van 18/10)

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri






    19-10-2012 om 16:54 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn schoolomgeving
    Goedenavond beste lezer(es),

    Ons verhaaltje van vandaag begint met een toets rekenverhalen, gevolgd door een spannende zoektocht naar de structuur tussen 250,500,750 en 1000 + andere getallen tijdens de getallenkennisles.
    In het bos der Nederlandse taal ontdekten we de twee delen van de zin. Het onderwerp in een geel fluo hesje werd gezocht met de magische toverspreuk " Wie of wat...", de rest van de zin bleef gewoon de rest van de zin.
    Wij oefenden op de aangeboden zinnen tot het middaguur.
    Onze godsdienstlessen zijn al een tijdje een sprookje en we gingen vandaag gewoon op ons elan verder. De joden in de woestijn begonnen te zeuren over weinig eten en drinken, God zorgde voor kwartels, manna en vooral veel water.
    Tussendoor sprongen we in onze teletijdmachine om onze vrienden Vigor, Pieter, Johanna, ... enz een bezoekje te brengen tijdens onze WO toets.
    Als toetje gingen we toeren in de gevaarlijke omgeving van de school, waar auto's als woeste draken ons proberen te raken. Gelukkig bestaan er speciale handelingen om deze gedrochten te omzeilen.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: getallenkennis: breuk nemen van een getal blz  29    22/10
                  MK: soorten hoeken en driehoeken blz 16&33           23/10
    taal: taalbeschouwing: twee delen van een zin blz                   25/10
    Doen:
    rekenen: werkschrift blz 37                                                       19/10

    Wafels, dweil, wattenstaafje, agenda

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    PS: Vergeten op te schrijven in de agenda, maar de kinderen hebben tegen woensdag 24 oktober voor crea gedroogde bladeren nodig van 2 verschillende bomen ( een vijftal per boom) !



    18-10-2012 om 20:21 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rekenverhalen met de farao?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vandaag was het rekenverhaaltjesdag. De kinderen begonnen eerst zelfstandig aan het oplossen van enkele rekenverhalen. Nadien werkten we deze oefeningen klassikaal af.
    Dit bracht ons al snel aan de speeltijd.
    Na de speeltijd de huistaak rekenverhalen verbeterd ( nodig om de toets van morgen te kunnen inoefenen!) en ons verhaal van Mozes verder gezet.
    De kinderen vertelden eerst over hun zelfgeschreven dialoog tussen Aaron, Mozes en de farao.
    Ze hunkerden echt naar het verdere verloop van het verhaal. ( de 9 plagen en ook de 10de, die de uittocht van de joden uit Egypte verwezenlijkte)
    Het laatste stukje van de voormiddag werd gespendeerd aan het verdelen van het contract - en hoekenwerk. In dit onderdeel gaan we de kinderen specifiek laten oefenen op zaken die ze nog niet zo goed beheersen. Ze werken hieraan tijdens het klasmoment en de overige oefeningen worden thuis of op ander moment afgewerkt.
    Vandaag heeft iedereen nog geen opdracht gekregen, morgen wordt hieraan verder gewerkt.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen 18/10
    WO: thema 1 " Welkom in mijn leven" 18/10
    doen:
    /
    Wafels- brief creadag

    Tot morgen allemaal en voor de sportievelingen veel plezier in Affligem!

    Meester Joeri


    17-10-2012 om 16:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.driehoeken
    Goedenavond beste lezer(es),

    De dag begonnen met een les meetkunde. Een lesje driehoeken waarbij de kinderen de driehoeken moesten rubriceren volgens zijden en hoeken.
    De overgebleven staartdelingen van gisteren werden ook nog soldaat gemaakt. Het deed mij ook plezier te horen, dat heel wat kinderen toch goed geoefend hadden op de delingen.
    Tijdens de taalles kwamen we in contact met onthoudwoorden die als moeilijkheid ch of g hebben. Er werden hierrond een aantal oefeningen gemaakt.
    Aansluitend kwam het dictee van thema 2.
    De namiddag werd gestart met de open boek toets van WO.
    Voorts werkten we serieus verder rond onze vriend " Mozes".
    Volgende week vrijdag organiseren de leerkrachten voor de kinderen van 4,5 en 6 een " Crea"dag.
    Het thema dat gekozen werd is " Halloween".
    De kinderen hebben hier vandaag een keuzebriefje voor mee. Het is de bedoeling dat ze drie van de vier activiteiten gaan aanduiden, naargelang hun voorkeur.
    Elk kind moet er drie aanduiden.
    Belangrijk is nu, dat er voor sommige activiteiten materiaal van thuis moeten worden meegebracht.
    Gelieve daar ook rekening mee te houden tijdens de keuze.
    Agenda:
    leren:
    rekenen: rekenverhalen 18/10
    WO: thema 1 " Welkom in mijn leven" 18/10
    doen:
    rekenen: rekenverhalen 17/10
    Godsdienst: dialoog Mozes-farao 17/10
    Wafels- brief creadag

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    16-10-2012 om 17:57 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Jarno Mertens werd vandaag 10 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    15-10-2012 om 17:34 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Staartdelingen
    Goedenavond beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met de toets kloklezen tot op 5 min nauwkeurig. Opnieuw tot de vaststelling gekomen dat een aantal kinderen dit nog niet beheersen ( leerstof 3de leerjaar). We kunnen hier niet langer blijven bij stilstaan! Daarom een warme oproep om met de kinderen op regelmatige tijdstippen de klok te oefenen. Niet alleen de analoge, maar ook de digitale klok en het omschakelen van de twee.
    Nog voor de zwemles van start ging, maakten we een aantal luisteropdrachten.
    Alle opdrachten waren voor de zwemles nog niet klaar, zodat we na het zwemmen verder deden.
    In de namiddag kregen de leerlingen hun rekenles. Een les staartdelingen. Het viel enorm op dat een groot aantal leerlingen niet meer wist hoe men daar aan begon.
    Stapsgewijs maakten we samen een aantal oefeningen klassikaal. Omwille van het nog niet zo goed begrijpen, krijgen de leerlingen de opdracht om deze avond het staartdelen nog eens te bekijken. Wordt morgen vervolgd!
    Het laatste wapenfeit vandaag was WO. Uitzonderlijk, want normaal geen wo op maandag.
    We hadden nog een aantal zaken in de werkkatern in te vullen en moesten de leerstof nog eens samen overlopen.
    De toets wordt verdeeld over twee dagen. Morgen doen we een open boek toets, donderdag is het gesloten boek.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen: staartdelingen 16/10
                  rekenverhalen  18/10
    taal: spelling: thema 2    16/10
    WO: thema 1 ' Welkom in mijn leven' 16/10
                                                               18/10
    Doen:
    rekenen: rekenverhalen 17/10

    toetsen laten tekenen.

    Donderdag staat er naast de toets WO ook de toets rekenverhalen op het programma. Traditioneel voor veel leerlingen opnieuw een struikelblok.
    Om hun te oefenen wordt de huistaak van vandaag meegegeven. Let ook op de bladzijdes die bij de huistaak staan geschreven. Zeer handig om de komende toets te kunnen oefenen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    15-10-2012 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!