Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    13-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leerlingenraad
    Goedemiddag beste lezer(es),

    Gisterenochtend begonnen met de aangekondigde toetsen. Eerst de toets taalgebruik ( straatnamen), nadien de toets begrijpend lezen. Aansluitend het verder afwerken van de bladzijdes hoofdrekenen in onze werkschrift. Mijn aandeel in de voormiddag zat er dan op, want het tweede gedeelte hadden de leerlingen lichamelijke opvoeding.
    Juf Dorien was allesbehalve tevreden over de medewerking in de les!!!
    De namiddagactiviteit bestond uit twee zaken: knutselen en gaan stemmen.
    Net voor de leerlingen naar huis gingen kregen ze de namen van de verkozenen nog te horen.
    Voor 4a viel de keuze op Emile. Een dikke proficiat aan hem, maar ook voor onze andere kandidaten ( Nina en Jarno)!
    Tof dat ze zich willen inzetten voor onze klas.
    Agenda:
    leren:
    taal: spelling: dictee thema 2 16/10
    rekenen: kloklezen tot op 5 min 15/10
    WO: thema " Welkom in mijn leven" 16/10
    Doen:
    rekenen: bundel kloklezen 15/10
    toetsen laten tekenen, wafels, zwemmen!!!

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Ps Foto's van de verkiezingen en het proeven van reuzel! Smakelijk!!!!


















    13-10-2012 om 13:23 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorstelling van de kandidaten
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanochtend het werkblaadje van maal en delen tot 1000 verder afgewerkt in de hoop dat sommigen hier nog iets van opstaken voor de rekentoets die erop volgde.
    De rekentoets bleek niet zo eenvoudig, waardoor er gewerkt werd tot aan de speeltijd.
    Het vervolg op de speeltijd begon met een nieuwe toets, namelijk die van zinnen en zinsdelen.
    Even voor de middag konden we dan starten met de voorbereiding van onze nieuwe begrijpend lezen tekst.
    Deze was helemaal nog niet klaar, dus na de middag gingen we daarmee verder.
    Dan was er nog even tijd voor WO en toen was voor de kandidaten van de verkiezing hun moment gekomen. Ze mochten zich alle vierentwintig aan de rest van de leerlingen ( kiezers) voorstellen.
    De ene al wat vlotter dan de andere, maar over het algemeen goed tot heel goed naar voren gebracht. Zo ook de kandidaten van onze klas.
    Voor de verandering waren de batterijen van mijn toestel weer plat, gelukkig wou juf An met haar fototoestel ook onze leerlingen fotograferen. Weldra zal ik deze foto's wel in het bezit krijgen.
    Morgen gaan we dan onze leerlingenraadverkiezingen houden, wat het dagprogramma wel wat kan be´nvloeden.
    Agenda:
    rekenen:kloklezen
    taal: taalgebruik: straatnamen blz 14-15 12/10
           voorbereiden tekst " Stille sluiptocht" 12/10
    WO: Welkom in mijn leven! 16/10
    Doen:
    Waterverf, toets laten tekenen, agenda, wafels verkopen!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    11-10-2012 om 20:06 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De eerste Crea les
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Het verslag van deze voormiddag zal vrij kort zijn. Niet onlogisch als je weet dat de dag begonnen is met een volledige lesblok Crea.
    Ik weet dat er gewerkt is rond het herfstrestaurant, maar verder reikt mijn kennis niet. Daarom spreek ik liever over wat we na de kleine speeltijd hebben gedaan.
    Deze lesblok stond volledig in het teken van rekenen. Eerst de twee toetsen ( lengtematen en dag 4 in onze niveautoets) en dan een aantal handigheden om te kunnen vermenigvuldigen en delen met getallen tot 100, maar buiten de tafels.
    Onze les was nog niet volledig af, zodat we hier morgenvroeg zeker aan verder werken.
    De kinderen kregen hun toets cijferen mee naar huis en nog enkele brieven.
    Agenda:
    Leren:
    rekenen:hoofdrekenen: x en : tot 1000 blz 20-21 11/10
    taal: zinnen en zinsdelen blz 16 11/10
    taalgebruik: straatnamen blz 14-15 12/10
    WO: Welkom in mijn leven! 11/10
    Doen:
    rekenen: werkschrift blz 30 oef 1,2
    Brieven, toets laten tekenen, wafels verkopen!

    Zorg dat iedereen zich goed voorbereid voor de komende toetsen!!!

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    10-10-2012 om 15:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkiezingskoorts
    Goedenavond beste lezer(es),

    Na een schoolvrije maandag was het vanmorgen weer tijd om er in te vliegen.
    De kinderen namen hun uitgeknipte figuren bij de hand en gingen per twee, deze figuren rangschikken.
    Eerst het onderscheid tussen veelhoeken en niet- veelhoeken, dan de veelhoeken opsplitsen a.d.h.v de hoeken, om tenslotte vooral te blijven stilstaan bij de vierhoeken en hun kenmerken.
    Nog in het rekengedeelte dag 3 van de rekentoets om het niveau te bepalen.
    Verder in de voormiddag was er nog taal. Deze blok bestond uit drie delen: een blokje leesstrategie ( oorzaak-gevolg), taalgebruik ( Wie zegt het en waar? ) en taalbeschouwing ( bevelen - meedelen - vragen).
    Het laatste woord van deze les viel al in de namiddag.
    Tijdens de godsdienstles stond onze vriend Mozes weer centraal. We kregen vandaag te horen dat God Mozes bij zich roept om zijn volk in Egypte te gaan bevrijden.
    Tussen WO en Godsdienst namen we de tijd om de komende toetsen aan te duiden in de werkschrift. ( Zie agenda)
    De laatste les van het thema " Welkom in mijn leven" ging over hoe mensen het verleden kunnen achterhalen, welke (hulp) middelen ze hiervoor gebruiken enzovoort.
    Donderdag wordt het thema nog eens overlopen a.d.h.v de studiewijzer (later meer hierover!) en in de loop van volgende week toets.
    Agenda:
    Leren:rekenen: lengtematen blz 24-25 10/10
                     hoofdrekenen: x en : tot 1000 blz 20-21 11/10
              taal: zinnen en zinsdelen blz 16 11/10
              taalgebruik: straatnamen blz 14-15 12/10
             WO: Welkom in mijn leven! 11/10
    Doen : dennenappels, dennennaalden, kastanjes, takken, bladeren verschil in vorm/kleur, bolsters, mos, ...

    Wafels verkopen.

    Juf Edel stuurde mij deze ochtend pas het nodige materiaal voor de creales van morgen. Probeer mee te brengen, wat er te vinden is.

    Er moet mij toch nog iets van het hart. Vandaag weeral moeten vaststellen dat een aantal leerlingen niet in orde zijn met de gemaakte afspraken en taken. Vijf dagen de tijd hebben de kinderen gekregen om de huistaken tot een goed einde te brengen, voor sommigen is dat nog niet voldoende.
    Kunnen jullie er nog meer op toezien dat alles wordt gemaakt?

    Op de speelplaats en in de gangen is er al heel wat verkiezingsmateriaal te vinden. Donderdagmiddag komen de kandidaten hun " Campagne" en programma voorstellen. De kandidaten moeten uiteraard zien, dat ze voldoende voorbereid zijn om iets zinnigs te kunnen meedelen aan de rest van de leerlingen.

    09-10-2012 om 17:26 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!