Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    04-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Frietjes!!!
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen begonnen met een les getallenkennis/hoofdrekenen namelijk een breuk nemen van een getal.
    Opnieuw een herhaling van uit het derde leerjaar, maar voor sommigen was de opfrissing zeker eens nodig. De huistaak van vandaag zal jullie en mezelf al heel wat wijzer maken.
    Het taalgedeelte bestond deze keer uit spelling en daar besteedden we toch een aantal minuten. Zodanig dat de taalles verspreid werd over de voor - en namiddag.
    Gelukkig voor de kinderen werd het harde labeur beloond met een lekker pakje frieten en een drankje. Het ijsje kregen ze tijdens de kleine speeltijd. Spijtig genoeg weeral platte batterijen in het toestel, daarom geen foto's
    Tijdens de godsdienstles bespraken we het gedeelte van Mozes, dat we al kenden, en luisterden we naar de verschillende dagboeken van de leerlingen omtrent Mozes.
    Hoe onze vrienden uit het verleden vroeger woonden en welke kledij ze droegen, bespraken we tijdens de WO les.
    Morgen ben ik niet op school aanwezig ( opnieuw bijscholing) daarom moesten de kinderen zowel donderdag als vrijdag in de agenda noteren. We waren tamelijk laat met het schrijven van de agenda, waardoor sommige(n) misschien niet alles deftig genoteerd of begrepen hebben.
    Daarom hieronder een korte samenvatting:
    Agenda:
    Leren: rekenen: cijferen x, -, + 5/10
                           lengtematen blz 24-25 10/10
               Godsdienst: symbolen 5/10
    Doen: rekenen: figuren uitknippen + huistaak 4 9/10
              WO: werkkatern blz 11-12  9/10
              taal: spelling:  blz 8 en blz 12 9/10
    Wafels verkopen / maandag vrijaf!!!

    Nog even dit, gelieve onze afspraken i.v.m. geldophaling voor de wafels respecteren. Alleen op maandag, woensdag en vrijdag!

    Een prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    04-10-2012 om 20:09 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mo vijf of mozes?
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Deze ochtend begonnen met het geld van de wafelverkoop op te halen.
    Dan was het tijd voor de rekenles. Vandaag een les meten en metend rekenen over lengte & snelheid.
    Het geld ophalen nam toch even wat tijd in beslag, waardoor de rekenles verder doorliep tot na de speeltijd.
    In de Godsdienstles ging het verhaal van Mozes verder. Ik toonde hen twee prenten die met het vervolg van het verhaal te maken hadden en zij moesten zo afleiden hoe het verhaal verder zou gaan.
    Nog mochten ze zich eventjes Mozes waanden en in zijn dagboek schrijven.
    Slotakkoord van deze voormiddag was de lokale verkiezing voor de leerlingenraad. We hadden immers vier kandidaten en we mogen er maar drie hebben.
    Nadat iedereen haar/zijn stem had mogen uitbrengen werden volgende leerlingen geselecteerd:
    Jarno, Emile en Nina. Spijtig voor Jobbe, die ook kandidaat was, maar toch leuk dat je hebt willen deelnemen.
    Agenda:
    leren: WO: les 5 mijn huis 4/10
    cijferen +,-,x 5/10
    Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Rekenen: huistaak 3 4/10
    toetsen handtekenen

    Morgen geen boterhammen mee naar school, want er worden frietjes gebakken voor vier, vijf en zes.

    Tot morgen allemaal,
    Meester Joeri

    03-10-2012 om 14:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MDO's
    Goeienavond beste lezer(es),

    Deze ochtend was het zover. De MDO's... Voor de leken onder ons multidisciplinair overleg. Tijdens deze momenten worden problemen bij leerlingen besproken en mogelijke oplossingen bedacht.
    Voor onze kids betekende dit zelfstandig werken aan de opdrachten die de meester voorzien had.
    Na de voormiddagspeeltijd maakten de kinderen hun toets van breuken, dag 2 van de Ede toets en voorbereiding van de begrijpend lezen toets in de namiddag.
    De tekst bestond vandaag uit een viertal krantenartikels, waar de kinderen een aantal vragen moesten over oplossen.
    Zo geschiedde ook in het eerste gedeelte van de namiddag.
    Nog in dat gedeelte probeerden we het verhaal van Mozes te construeren a.d.h.v. de reeds thuisgeknipte puzzelstukjes.
    Verder werkten we in de namiddag les 4 van WO af en begonnen we les 5.
    De directeur heeft de leerlingen ook toegesproken over de jaarlijkse " Wafelverkoop" ten voordele van de zesdeklassers.
    Mijn klas heeft al een aantal jaren de traditie de best verkopende klas van het vierde te zijn en eigenlijk wil ik deze titel ook dit jaar behouden. Daarom een warme oproep om zoveel mogelijk wafels te verkopen. Heb aan de leerlingen verteld, dat zij het binnen een paar jaar ook leuk zullen vinden als anderen zich voor hen inzetten. Trouwens, ook voor onze klas en de leerlingen hangt er iets aan vast. Zo krijgt de klas die het meeste wafels heeft verkocht, een feestpakket van de directeur met allerlei lekkers. Ook krijgt  elke leerling(e) ( behalve die van het zesde) een tombolabiljet( per 10 verkochte pakken), dat ze achteraf kunnen inruilen voor een leuke prijs. Hopelijk steunen jullie ons enthousiasme!
    Geld kan binnengebracht worden op maandag, woensdag en vrijdag. Het is altijd mogelijk om extra papieren bij te vragen.
    Agenda:
    leren: WO: les 5 mijn huis 4/10
                   cijferen +,-,x 5/10
    Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Wafels verkopen
    toetsen handtekenen, brief leerlingenraad

    Morgen moet de kandidaten voor de leerlingenraad hun strookje aan mij bezorgen. Denken jullie nog eens aan dat blaadje waar al de persoonlijk gegevens opstaan? En wordt dat mij dan zo snel mogelijk bezorgd?
    Alvast bedankt.

    Morgen fruitdag, dus iedereen een gezond tienuurtje!!!


    02-10-2012 om 17:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een nieuwe zwemleerkracht
    Goedenavond beste lezer(es),

    De kinderen begonnen deze ochtend met een herhalingsblaadje over breuken. Ze verbeterden hun huistaak van het weekend en de snellere onder ons, maakten nog werkblaadjes in hun groen of blauw werkblok.
    Rond kwart voor tien trokken we richting zwembad. Juffrouw Dorien was vandaag op bijscholing, dus werd de les door mezelf gegeven.
    Wat was ik blij toen we uit de zwemkom vertrokken en alle 23 leerlingen nog aanwezig waren. Niemand verdronken!
    Het slot van de voormiddag was voor een onaangekondigde toets. Deze toets komt niet op het rapport, maar dient om de hiaten in hun kennis op te sporen. Elke dag zullen de kinderen een deeltje maken.
    In de namiddag werden de twee aangekondigde toetsen van taal afgenomen en kregen de kinderen uitzonderlijk godsdienst.
    Onze goede vriend Mozes komt immers te voorschijn. We situeerden Egypte, vertelden over reiservaringen, levenswijzen, ...
    De kinderen hebben als huistaak het uitknippen van de puzzelstukjes in de werkschrift. Deze zijn in de klas al genummerd en worden in een briefomslag terug mee naar school genomen. De stukjes worden nog niet ingeplakt!!!
    Er is ook heel wat administratie meegegeven naar huis. En van de belangrijkste brieven is het blad waar alle gegevens van jullie gezinssituatie. De bedoeling is dat jullie, de ouders, die gegevens controleren en zo nodig verbeteren.
    Alleszins worden er handtekeningen onderaan het blad gevraagd als bevestiging.
    Agenda:
    leren: rekenen: breuken 2/10
                   cijferen +,-,x  5/10
             Godsdienst: Symbolen 5/10
    doen: Godsdienst: puzzelstukjes knippen 2/10
             taal: dictee verbeteren 2/10
    Brieven, toetsen handtekenen

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri


    01-10-2012 om 17:46 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!