Inhoud blog
  • Agenda van donderdag 3 december 2015
  • 1 / 12 : een monsterlijke dinsdag!!!
  • Agenda van woensdag 2 december 2015
  • Agenda van dinsdag 1 december 2015
  • Het dagblad van 4A
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda

    <bgsound src="muziek/P1173246-6cc2c3747ce4baba521f4d45c40f7da4.mid" loop="infinite">
    Zoeken met Google


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • website van de school
  • website van de scholengemeenschap
  • menu
  • Ons klasje
    Het vierde leerjaar
    28-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bijna weekend
    Goedenavond beste lezer(es),

    Vanmorgen onmiddellijk gestart met de toets rekenen rond + en - tot 1000. De snellere werkers onder ons mochten na hun toets al beginnen invullen in de werkschrift( x en : tot 1000).
    Na de toets was er een klassikaal inoefenmoment rond cijferend vermenigvuldigen met 1 getal in de vermenigvuldiger.
    Al snel vroegen de kinderen of ze hieraan zelfstandig mochten werken, wat ook gebeurde.
    De resterende oefeningen worden meegenomen als huistaak en afgewerkt tegen maandag.
    De tweede helft van de voormiddag was gereserveerd voor juf Dorien. De kinderen hebben tijdens haar les trefbal gespeeld.
    In de namiddag stond er een grote brok taal geprogrammeerd. We begonnen met een lesje taalschat rond straatnamen. Dat was best grappig.
    Nadien ging het er wat serieuzer aan toe. We hebben aan zinsontleding gedaan in zijn meest eenvoudige vorm namelijk, van een bestaande zin verschillende zinnen proberen te maken zonder aan de structuur te raken.
    Binnenkort staan er niet alleen verkiezingen voor de gemeente en provincie voor de deur, maar ook in de Brug worden er verkiezingen gehouden. Wij organiseren een verkiezing om te kunnen zetelen in de leerlingenraad. Iedere leerling kan en mag deelnemen. Verdere instructies zijn terug te vinden in het bundeltje dat de kinderen mee naar huis kregen.
    Als uw kind wil deelnemen moet het mij woensdag 3 oktober 2012 het strookje van deelname afgeven.
    Agenda:
    leren: breuken                     02/10
    taal: werkwoorden: blz 11     01/10
                    ordenen: blz 9,10 01/10
    doen: rekenen : blz 21,22,23 01/10
    zwemmen! bundel verkiezingen!

    Maandag starten we een nieuwe maand dus vergeet geen geld mee te geven voor bonnetjes , maaltijden, ...

    Prettig weekend allemaal,

    Meester Joeri

    Ps nog een leuke straatnaam!!!

    28-09-2012 om 23:20 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Luna Van Den Broeck werd vandaag 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas!!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De jarige van de dag
    Sam De Jonge werd vorige week 9 jaar. Een dikke proficiat van heel de klas !!!



    27-09-2012 om 20:04 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.regenboog
    Goedenavond beste lezer(es),

    Net thuisgekomen van een lange personeelsvergadering en een bijkomende file op de ring. Nu snel een verslagje van vandaag en dan iets eten.
    We begonnen vanochtend met het geld ophalen voor de frietjes. (bijna) Iedereen was in orde.
    Tijdens de rekenles gingen we verder over stambreuken, breuken ordenen van klein naar groot, breuk naar geheel, geheel naar breuk, ...
    Van alle opdrachten werd er ééntje klassikaal gemaakt. De rest door de leerlingen individueel, tenzij ze klassikaal bleven meevolgen.
    Eer iedereen daarmee klaar was, was het rekenuur voorbij.
    Na de speeltijd werd het dictee afgenomen en stond de spellingsles van thema 2 geprogrammeerd.
    In de namiddag legden we de laatste hand aan het thema " Symbolen". Volgende les start er een nieuw thema.
    Omdat we in de voormiddag niet echt vooruitgingen, probeerde ik al een deel van de geplande rekenles ( hoofdrekenen x en : tot 1000) met de leerlingen af te werken. Eenvoudig was het niet!
    De WO les van rond  " Eten door de eeuwen heen" werd in het laatste gedeelte afgerond.
    Agenda:
    leren: rekenen + en - tot 1000 28/09
                           breuken            02/10
             taal: werkwoorden: blz 11 01/10
                    ordenen: blz 9,10      01/10
    doen: rekenen + en - tot 1000 28/09
    Agenda

    Zoals u merkt , of al gemerkt heeft, zijn er volgende week een aantal toetsen op komst. Wat de taaltoetsen betreft, de leerlingen hebben hun schrift nog niet meer naar huis. Dus wees niet kwaad omdat ze hem niet mee naar huis hebben.
    Is het mogelijk om de leerlingen hier wat in op te volgen? Zodanig dat ze een goede start kunnen nemen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    27-09-2012 om 19:56 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geen crea vandaag!
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Onze klas had weer pech vandaag. Nu hadden ze zo uitgekeken om crea te hebben, was juffrouw Edel toch wel ziek gevallen! Wat een domper!
    Gelukkig had de meester een rekenles in petto, waar ze toch wat mochten tekenen en kleuren. Een breukenles!
    Het werd mij al snel duidelijk dat er een aantal leerlingen het nog serieus moeilijk hadden met breuken.
    Zeker wanneer we breuken gingen vergelijken en zij zelf ook het geheel opnieuw moest tekenen.
    De kinderen hebben vandaag de opdracht meegekregen om de oefeningen op blz 19 en 20 nog eens te herbekijken of maken in het  bijzijn van de ouders. Morgen komt er nog een extra verwerkingsblaadje omtrent het onderwerp.
    In de het tweede gedeelte ging het in de godsdienstles over de zeven sacramenten. We somden de sacramenten opnieuw op en in de werkschrift legden we de basis voor de huistaak.
    Tijdens de WO les ging het over eten. De kinderen kregen de kans om zelf hun favoriete eten te vertellen, nadien was het de bedoeling dat we gingen vergelijken met mensen uit vroegere tijden. Spijtig genoeg hadden we hiervoor niet voldoende tijd.
    Agenda:
    leren: WO: smakelijk bb blz 10 27/09
              Taal: enkel of dubbel      27/09
              Rekenen: +/- tot 1000    28/09
                            breuken            27/09
    doen: godsdienst: sacramenten ws blz 7&9 27/09
    Geld voor frietjes

    Morgen moet het geld voor de frietjes binnen zijn. Gelieve dit in orde te brengen.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri



    26-09-2012 om 15:28 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Scholenveldloop 2012
    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Vanmorgen veel nerveuze gezichten in de rij. Allen klaar om tijdens de veldloop te knallen.
    Ze moesten allemaal toch nog tot de middag wachten om hun energie kwijt te raken.
    Eerst werden er nog toetsen afgenomen. Twee om correct te zijn. De aangekondigde toets van begrijpend lezen en een dictee om de beginsituatie qua spelling te schetsen.
    Beider opdrachten brachten ons al ver in de voormiddag. Nog net tijd genoeg om de laatste oefeningen van de werkbundel " Enkel of dubbel" te verbeteren. Alle woorden zijn correct aan het bord gekomen, het is aan de kinderen om deze correct over te schrijven of eventueel te verbeteren.
    Naarmate de voormiddag vorderde, steeg ook de nervositeit. De meeste kinderen waren maar wat tevreden als ze om 11.30 mochten stoppen met werken.
    Om 12 uur werden we achter de turnzaal verwacht voor de traditionele opwarming met dans. (bijna) Iedereen danste en sprong vrolijk mee.
    De loopopdracht was ook duidelijk, probeer zoveel mogelijk stempels op je kaartje te verzamelen binnen de 15 minuten.
    Na al dat sport en spel keerden we naar de klas terug om ons middagmaal te nuttigen en mochten de kinderen hun gemiste speeltijd inhalen.
    Het laatste gedeelte was het tijd voor een zangstonde. Alle leerlingen zongen samen in de klas van juf Veerle de reeds gekende liedjes.
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 26/09
    Taal:  Enkel of dubbel 27/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen: /

    In bijlage vinden jullie nog een aantal sfeerfoto's van deze middag. Mijn collega's hebben ook foto's getrokken, dus neem ook maar een kijkje op hun weblog.

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

















    25-09-2012 om 16:37 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toetsenmaandag

    Goedenamiddag beste lezer(es),

    Leuk was het om deze morgen terug voor de klas te staan. Na mijn cursusdag ( nog 2 te gaan) terug op vertrouwde grond, dat geeft altijd een goed gevoel.
    Lesgeven in de voormiddag zat er echter nog niet in. De kinderen kregen vandaag immers een rekentoets. Deze rekentoets bestrijkt een groot gedeelte van de leerstof rekenen dat leerlingen onder de knie zouden moeten hebben, als ze in het vierde leerjaar toekomen.
    De realiteit is dikwijls anders en ook hier is dat het geval.
    Deze toets is er enkel om te signaliseren ( de resultaten hiervan worden niet openbaar gemaakt!) waar er mogelijke problemen zijn en hiervoor een aantal doeltreffende oplossingen te voorzien.
    Dit gezegd zijnde zit mijn verslag voor de voormiddag erop. Sommige leerlingen werkten aan de toets tot de middag.
    In de namiddag bereidden we onze begrijpend lezen tekst voor en werkten de kinderen verder aan hun Muzo opdracht van vrijdag verder.
    Er is vandaag ook heel wat administratie meegegeven.
    Zo is er volgende week donderdag ( 4 oktober) frietjesbak ten voordele van het project ' Nanri'. Prijzen zijn 2,50 euro ( frietjes, saus en drankje) of 3,50 euro ( frietjes, saus, drank en een ijsje).
    Verder geven de leerkrachten LO een aantal leerlingen de kans om op woensdag 17 oktober in de NAMIDDAG om aan sportactiviteiten deel te nemen in en rond de wielerpiste van Affligem. Dit is volledig vrijblijvend en enkel met voldoende inschrijvingen.
    Beide brieven moeten tegen donderdag 27 september betaald of afgegeven zijn. ( Vroeger mag natuurlijk ook!)
    Voorts is er ook een brief meegegeven door de ouderraad in verband met ' Dag van de leerkracht'. Gelieve de instructies op de brief te volgen.
    Morgenmiddag ( tussen 12 en 13u) lopen de leerlingen van het vierde leerjaar mee in de scholenveldloop. Aangezien het weer er toch niet zo denderend uitziet, zou ik willen vragen of er toch eventuele reservekledij kan meegegeven worden.
    Het is niet leuk om met natte, modderige kleren in de klas te zitten.
    We eten morgen pas na het lopen, dus een extra koekje of stukje fruit kan zeker geen kwaad.
    Supporters op post!!!
    Agenda:
    leren: WO: de school en mijn ouders bb blz 4-9 en ws blz 1-6 25/09
              Taal: BL tekst ' Verhuisd ' 25/09
              Rekenen: + en - tot 1000 28/09
    doen:  taal: dictee verbeteren 25/09
              toets tekenen, scholenveldloop ( zie vorige brief)

    Tot morgen allemaal,

    Meester Joeri

    24-09-2012 om 17:18 geschreven door Meester Joeri  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Bloggen.be, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!